Gå til innhold

Dere som bor i blokker som har vaskerom. Hva er årsaken til nedenfor beskrevet problem?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her hvor vi bor er det noen personer som stadig vekk hverken henter klesvask eller tømmer maskiner, slik at andre må tømme maskinene for å få vasket eller tørket klær, og for å unngå at klær mugner og lager lukt i maskinene.

Hvordan løste dere dette problemet og hva er årsak til at noen alltid lager dette problemet? Hvilke erfaringer har dere med å bo i blokk med vaskerom?

Anonymkode: 9c15a...c2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen er mer surrete/glemsomme eller lever svært mer hektiske liv enn andre enkelt og greit? 

Anonymkode: 9b116...f88

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke felles vaskerom - har egen maskin på badet heldigvis. Synes det var mas og stress tidligere når jeg benyttet vaskeriet - opplevde heldigvis ikke mye som du beskriver, men er kjedelig å måtte kjappe seg hjem for å utbytte vasketiden og hele kvelden gikk med.

Anonymkode: bd1bc...4f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bodd slik siden jeg var student. Men husker jeg pleide å ta med en plastpose ned. Var det ikke ledig maskin la jeg bare klær over i posen og satt foran maskinen. Åpnet gjerne og kjente om klærne var varme eller kalde, og fjernet da fra en maskin som hadde stått en stund. 

Forstår det ikke selv. Ser noen skylder på hektiske liv. Men selv nå med familie, krevende jobb, og alt som hører med, så prioriterer jeg å få opp klærne så snart de er ferdige, for det setter seg raskt lukt. 

Anonymkode: c12ee...101

• Liker 1
Skrevet

Jeg har bodd i bygård med fellesvaskeri i 13 år og kan ikke si at jeg opplever det som noe stort problem. Vi har fastsatte vasketider, mulig det å vite at man har en slutt-tid å forholde seg til har en oppdragende effekt på enkelte. Det hender jo en gang iblant at det er uavhentet tøy i maskinen når jeg kommer, da legger jeg det bare oppå maskinen. 

Vått tøy i maskinen har jeg aldri glemt, men tøy på tørkesnorene har jeg klart å glemme i en uke (og er ikke alene om det) - ute av syne, ute av sinn...

AnonymBruker
Skrevet

Her er det elektronisk lås og bookingsystem, sånn at man bare har tilgang til vaskerommet under de timene man har reservert maskin. Så om du lar det ligge så kommer du ikke inn for å hente det senere... Det hender at noen sitter og venter på en tørketrommel mens jeg legger i vaskemaskina, men de tar det alltid ut til når jeg trenger trommelen selv. 

Anonymkode: 9632a...b6d

AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde ofte der jeg bodde før, og da tok jeg bare ut tøyet og la det på toppen av maskinen/tørketrommelen. Det er jo ikke så mye mer jeg kan gjøre. Sure klær blir eierens problem. Maskinene rakk ikke å få sur lukt siden de var i bruk mesteparten av tiden.

Anonymkode: aadb5...d8f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er klær i maskina når det er min tur tar jeg det bare ut. Henger det opp eller kar det ligge på maskinen. Ikke noe jeg har ofret en kalori på.

Noen ganger glemmer man tiden, eller man må gjøre noe annet og tidspunktene passer ikke med vasketidene.

Anonymkode: 64a69...5f1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...