AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Del Skrevet 29. juli 2024 Er klar over at prisene har steget og at det har vært høy inflasjon. En bekjent påstår at det er like dyrt som i Norge og ikke verdt turen. Jeg skal dit neste uke, er det riktig at en middag koster 1500 kr og sånn? TUI og Ving skriver at en middag koster mellom 50 og 130 kr typisk. Vet ikke hva jeg skal tro. Noen som har vært der i det siste og vet sånn ca hvor mye man bør beregne pr dag? Er Kemer dyrere enn Alanya? Jeg skal ikke ha all inclusive men spise lokalt i Kemer/Antalya-området. Frokost er inkludert. Anonymkode: 09d90...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Del Skrevet 29. juli 2024 Lommepenger ? Er du 12 år ? Det er forsatt rimelig i forhold til norske priser. Hold deg unna de største turist fellene. Anonymkode: cd079...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Slitenmamma Skrevet 29. juli 2024 #3 Del Skrevet 29. juli 2024 Har hus i Kemer. Ja, det er blitt dyrere, men overhode ikke like dyrt som i Norge. En pizza koser ca 300 lira som da blir 100kr. Kjøttretter kan koste rundt 500-600lira. Brus ca 25kr. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Del Skrevet 29. juli 2024 Spør alltid om pris før du bestiller noe, om det er en øl eller frisørtime. Er du ikke fornøyd går du til neste. Veldig fort å bli lurt om du ikke gjør dette. Sørg for at taxi alltid setter på taksometer, om ikke går du til neste. Ta bilde av menyen også, så du er sikker på prisen du får på regningen er den samme som menyen. Undersøk hvilke restauranter som har godt rykte på feks facebook grupper eller tripadvisor. Prisene har steget, men det er fortsatt greit. Dra gjerne på lokale restauranter hvor tyrkerene går, og ikke de som selger norske kjøttkaker ol. En kjede som heter Tavuk Dunyasi selger gode lunsj/middagsretter til en rimelig pris. Anonymkode: 43eaf...c7d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Lommepenger ? Er du 12 år ? Det er forsatt rimelig i forhold til norske priser. Hold deg unna de største turist fellene. Anonymkode: cd079...ea4 Noen som har runka i middagen din siden du svarer så surt..? Eller har du bare stått opp på feil ben? Når jeg får høre så mye forskjellig angående prisene i Tyrkia så er det ikke så rart at jeg lurer på hva jeg kan forvente. Noen liker å budsjettere litt i forkant av en ferie skjønner du. Anonymkode: 09d90...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Del Skrevet 30. juli 2024 Slitenmamma skrev (23 timer siden): Har hus i Kemer. Ja, det er blitt dyrere, men overhode ikke like dyrt som i Norge. En pizza koser ca 300 lira som da blir 100kr. Kjøttretter kan koste rundt 500-600lira. Brus ca 25kr. Takk! Det var det jeg trodde, at selv om prisene har gått opp så er det likevel litt mer rimelig enn i Norge. Jeg elsker tyrkisk mat og gleder meg til å teste ut de lokale restaurantene. Anonymkode: 09d90...31c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #7 Del Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Spør alltid om pris før du bestiller noe, om det er en øl eller frisørtime. Er du ikke fornøyd går du til neste. Veldig fort å bli lurt om du ikke gjør dette. Sørg for at taxi alltid setter på taksometer, om ikke går du til neste. Ta bilde av menyen også, så du er sikker på prisen du får på regningen er den samme som menyen. Undersøk hvilke restauranter som har godt rykte på feks facebook grupper eller tripadvisor. Prisene har steget, men det er fortsatt greit. Dra gjerne på lokale restauranter hvor tyrkerene går, og ikke de som selger norske kjøttkaker ol. En kjede som heter Tavuk Dunyasi selger gode lunsj/middagsretter til en rimelig pris. Anonymkode: 43eaf...c7d Veldig lurt, sikkert en del som prøver seg på å ta litt ekstra fra turister. Anonymkode: 09d90...31c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #8 Del Skrevet 30. juli 2024 Er her nå. Vi bestilte middag ute på en finere (men lokal) restaurant nå nettopp. Det vi bestilte var: lammemiddag for 1 person, lammemiddag for 2 personer, 4 te, 2 vann, 2 boksbrus og 1 dessert (baklava og is). Vi betalte under 600 kr (1700 lire). Kjøpte og en stor flaske Pepsi max på butikken for 35 lire. Ca. 11-12 kr. Var på butikken Gratis og kjøpte hårskum, vitaminer, hårmasker, tannkost, tannkrem, negleklipper og en del andre ting. Betalte under 100 kr. Reiser til Tyrkia hvert år. Mannen klippet seg, trimmet skjegget, vokset ørehår 😅 og fjernet nesehår. Det betalte han 500 lire for, ca 165 kr. Vi gidder ikke å prute på så små beløp når vi har god råd. Taxi koster slikk og ingenting. Pass på at de bruker takstameter! Det har blitt dyrere, men det kan ikke sammenlignes med Norge. Ville unngått turistrestaurantene. Der er det ofte dyrt Anonymkode: a3917...0c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå