Gå til innhold

Er dette normalt av en 18åring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I morgen skal jeg på tur med to av barna mine på 12 og 14. Storesøster på 18 skal jobbe, og turen varer et døgn med fiske og kano osv. Mellomste har fri dagen etter, han har også sommerjobb, så turen ble lagt opp etter dette. Vanligvis er det datteren min og jeg som gjør mest ting sammen utenfor huset, og det er naturligvis ting de i utgangspunktet ikke er interessert i eller kan være med på. Nå furter hun og er sur fordi vi skal på tur uten henne. Jeg blir helt matt av at hun ikke kan unne søsknene sine en tur et døgn, så mye som hun er med på ellers sammen med meg. Hun er sååå sår, og da er det så vanskelig å bli sint, syns jeg.

Det skal visst aldri bli enkelt å ha barn!

Anonymkode: f085f...91e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror du må sette deg med og ta en rolig prat med henne om hva urettferdighet faktisk er- og dette er IKKE et slikt tilfelle. 
Be henne ta seg kraftig sammen for tenker også at det ikke er helt normalt når man er 18 og har mindre søsken…

Anonymkode: 0f2e4...2f7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja hun må jo få lov å ha følelser hun også 

Anonymkode: 97970...10a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

«Skjønner at du har lyst til å være med, og det hadde vært hyggelig om det var med, men nå er du voksen og må jobbe for å ha penger å leve av. Voksne må  ofte la være å gjøre morsomme ting fordi vi må gå på jobb. Ja, det er kjipt men det er noe du er nødt til å lære.» 

Anonymkode: 098fe...89b

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Handler det om at hun ikke unner søsknene sine turen, da? Kan jo være hun opplever et tilfelle av FOMO.

Anonymkode: fe05d...f83

Skrevet

Normalt. Hun ville være med og er skuffet fordi det ikke ble sånn. Siden du er mora hennes tar hun seg ikke sammen, men viser det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ærlig talt, hun er vel bare lei seg fordi hun vil være med. Helt naturlig følelse. Gi henne en god klem og si dere kan gjøre noe annet en dag hun kan være med. 

Anonymkode: 8135b...f33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...