Gå til innhold

Oppsigelse , ikke svar fra sjef

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sendt Mail og sagt opp min jobb. Ikke fått svar , Kansje de ble sure ? Må jeg gjøre noe mer nå ?  Så uproft 

Anonymkode: 1c449...6cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når sendte du den da?

Det er ferietid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss tar det av og til noen uker før vi har behandlet saken, for deretter å kunne sende en bekreftelse på oppsigelsen. Det kommer an på hvem som er på jobb. Nærmeste leder tar en samtale etter det for å kartlegge hvordan overdragelse av oppgaver skal gjøres.

Anonymkode: bc4e7...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har sendt Mail og sagt opp min jobb. Ikke fått svar , Kansje de ble sure ? Må jeg gjøre noe mer nå ?  Så uproft 

Hvor lenge siden er det du sendte mailen? Trenger vel ikke å være uproft av sjefeen, hvorfor mener du det? Du får nok bekreftelse etterhvert, du trenger ikke gjøre noe mer, med mindre den bekreftelsen aldri kommer. Men nå er det ferietid.

Anonymkode: 03f11...a92

AnonymBruker
Skrevet

Det er ferieavvikling for tiden og da må man gjerne vente litt på svar, uansett hva det gjelder.

Anonymkode: 0df8c...661

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke ferie , sendte den for noen dager siden da det er 1 mnd fra den 1 i mnd. Så jeg er ferdig siste dagen i august 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må ikke gjøre noe mere. Du har levert den skriftlig (pr mail). Den gjelder fra når den er sendt, ikke bekreftet mottatt.

Fra arbeidstilsynet: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/oppsigelse/

Fra arbeidstakers side

Dersom arbeidstaker sier opp, gjelder ingen spesielle formkrav, bortsett fra at oppsigelsen skal være skriftlig.

Vi anbefaler likevel at oppsigelsen leveres personlig eller sendes rekommandert, for å unngå tvil eller uenighet om arbeidstaker faktisk har sagt opp, og eventuelt når oppsigelsen skjedde.

Anonymkode: ca4c6...a7e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du må ikke gjøre noe mere. Du har levert den skriftlig (pr mail). Den gjelder fra når den er sendt, ikke bekreftet mottatt.

Fra arbeidstilsynet: https://www.arbeidstilsynet.no/arbeidsforhold/oppsigelse/

Fra arbeidstakers side

Dersom arbeidstaker sier opp, gjelder ingen spesielle formkrav, bortsett fra at oppsigelsen skal være skriftlig.

Vi anbefaler likevel at oppsigelsen leveres personlig eller sendes rekommandert, for å unngå tvil eller uenighet om arbeidstaker faktisk har sagt opp, og eventuelt når oppsigelsen skjedde.

Anonymkode: ca4c6...a7e

Ok, tusen takk for svar 😁

AnonymBruker
Skrevet

Du har sjekket at mailen faktisk er sendt? Jeg ville ringt og spurt om sjefen har sett mailen. Du har til og med i morgen på deg å sende ny oppsigelse dersom noe ikke er i orden.

Anonymkode: c4f01...caa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...