AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Hei, Jeg har ikke hatt forsinket mensturasjin i 13 dager nå. På dag 7 og 8 tok jeg test, og da var det negativ. I dag tok jeg test med clearblue digital med ukeinfo. Første testen slo posititv uke 1-2. jeg ble spent og ønsket derfor å ta samme merke samme test på nytt. Den ble negativt. Ble veldig usikker og gikk for å kjøpe en ny test. Clearblue ultra tidlig. Testen viste positiv. Men heg jeg fikk også blødning i dag. Er usikker på om dette er mensturasjon eller om jeg er gravid? hvilke erfaringer har dere med clearblue ? Anonymkode: 47a2b...08d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Høres dessverre ut som en kjemisk graviditet/tidlig spontanabort. Testen skulle vært veldig tydelig positiv og vist mer enn 1-2 hvis det er 13 dager siden du skulle hatt mensen. Da er det ca 4 uker siden du ble befruktet og testen skulle vist 3-4. Anonymkode: ab3e3...6ff 3
Halloanonym123 Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 (endret) Høres dessverre ut som en kjemisk graviditet/tidlig spontanabort. Testen skulle vært veldig tydelig positiv og vist mer enn 1-2 hvis det er 13 dager siden du skulle hatt mensen. Da er det ca 4 uker siden du ble befruktet og testen skulle vist 3-4. ————————————————- Hei, tusen takk for svaret. Endret 29. juli 2024 av Halloanonym123
Psawie Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hei, Jeg har ikke hatt forsinket mensturasjin i 13 dager nå. På dag 7 og 8 tok jeg test, og da var det negativ. I dag tok jeg test med clearblue digital med ukeinfo. Første testen slo posititv uke 1-2. jeg ble spent og ønsket derfor å ta samme merke samme test på nytt. Den ble negativt. Ble veldig usikker og gikk for å kjøpe en ny test. Clearblue ultra tidlig. Testen viste positiv. Men heg jeg fikk også blødning i dag. Er usikker på om dette er mensturasjon eller om jeg er gravid? hvilke erfaringer har dere med clearblue ? Anonymkode: 47a2b...08d Trenger absolutt ikke være kjemisk graviditet.. Når på dagen tok du testene? Om du tok test nr. 2 noen timer etterpå etter inntak av vann osv kan urinen bare ha vært vannet ut og derfor negativt 💖
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 Jeg tok test 1 og 2 med samme urin. Den første ca. 10 min i mellom. 1. var positiv 2 vidte negativ. Ca 1 time senere tok jeg en ny test og den viste positiv. Testene tol jeg ca klokken 17-18 Anonymkode: 47a2b...08d 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 Positiv test = gravid. Men om du blør fordi du spontanaborterer, er umulig å vite. Du kan måle HCG-stigning hos fastlegen. Da tar du blodprøve med noen dagers mellomrom. HCG skal dobles annenhver dag til å begynne med. Slik kan legen vurdere om det er en spontanabort eller ikke Anonymkode: a803a...8bc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Positiv test = gravid. Men om du blør fordi du spontanaborterer, er umulig å vite. Du kan måle HCG-stigning hos fastlegen. Da tar du blodprøve med noen dagers mellomrom. HCG skal dobles annenhver dag til å begynne med. Slik kan legen vurdere om det er en spontanabort eller ikke Anonymkode: a803a...8bc Tusen takk for rådet. Anonymkode: 47a2b...08d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 Ut i frå det du beskriver tenkjer eg du nok mest sannsynligvis er tidlig gravid. Er du 13DPO? Dager over eggløysing? Eller er det 13 dager siden du skulle hatt mensen? Kan du beskrive blødningen? Har du smerter? Anonymkode: 59d78...93d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #9 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ut i frå det du beskriver tenkjer eg du nok mest sannsynligvis er tidlig gravid. Er du 13DPO? Dager over eggløysing? Eller er det 13 dager siden du skulle hatt mensen? Kan du beskrive blødningen? Har du smerter? Anonymkode: 59d78...93d Jeg skulle få mensen 17.juli, 13 dager forsinket. Blødningen ser veldig frisk ut. Kommer sammen med gjennomsiktig utflod. Blødningen kommer kun når jeg bruker dopapir. Har ikke noe rester av blod på binden. Anonymkode: 47a2b...08d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #10 Skrevet 29. juli 2024 Då skulle eigentlig testen ha vist 3-4. Då heller eg meir mot kjemisk graviditet. Anonymkode: 59d78...93d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #11 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Då skulle eigentlig testen ha vist 3-4. Då heller eg meir mot kjemisk graviditet. Anonymkode: 59d78...93d Tusen takk for hjelpen. Anonymkode: 47a2b...08d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 Vent noen dager og ta ny test. Viktig at det er morgen urin, da den er mest konsentrert. Mange opplever ha få blødninger uten at det trenger å bety spintanabort. Anonymkode: c4b0c...338
Psawie Skrevet 29. juli 2024 #13 Skrevet 29. juli 2024 Husk at eggløsningen kan variere også 😊 Anbefaler deg å bestille time hos legen, de kan nok hjelpe deg å få et godt svar på dette. Kan selvfølgelig være kjemisk, men kan også være en helt normal blødning, det blir umulig å svare på Krysser fingrene for deg💖
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #14 Skrevet 29. juli 2024 Psawie skrev (Akkurat nå): Husk at eggløsningen kan variere også 😊 Anbefaler deg å bestille time hos legen, de kan nok hjelpe deg å få et godt svar på dette. Kan selvfølgelig være kjemisk, men kan også være en helt normal blødning, det blir umulig å svare på Krysser fingrene for deg💖 Tusen takk for tipset, jeg skal ta kontakt 🥰 Anonymkode: 47a2b...08d 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #15 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vent noen dager og ta ny test. Viktig at det er morgen urin, da den er mest konsentrert. Mange opplever ha få blødninger uten at det trenger å bety spintanabort. Anonymkode: c4b0c...338 Tusen takk for tipset 🥰 Anonymkode: 47a2b...08d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #16 Skrevet 6. august 2024 Hei! hvordan gikk det med deg? Jeg sliter med det samme nemlig, svake tester som så vidt stiger i styrke. Har fått 1-2 på clearblue, tror eggløsning ble 1 uke forsinket og at jeg dermed egentlig ikke skal ha mens før om 2 dager nå. skulle gjerne visst 100% om dette er en graviditet, og ikke en kjemisk før jeg drar til legen… Anonymkode: f30a7...7be 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #17 Skrevet 6. august 2024 Du er 6 uker gravid, men noe g[r galt med embrio, den utvikler seg feil og derfor støttes den ut av kroppen. Du holder på å miste. Det er ofte lite å gjøre, men hvis du bare spotter og ikke blør, så kan du bestille en time hos privat gynekolog. De kommer til å se om det er hjerteaktivitet og evt. gi noe hormonstøtte hvis de ser det er passende størrelse ellers. Anonymkode: 89f76...95e 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #18 Skrevet 6. august 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei! hvordan gikk det med deg? Jeg sliter med det samme nemlig, svake tester som så vidt stiger i styrke. Har fått 1-2 på clearblue, tror eggløsning ble 1 uke forsinket og at jeg dermed egentlig ikke skal ha mens før om 2 dager nå. skulle gjerne visst 100% om dette er en graviditet, og ikke en kjemisk før jeg drar til legen… Anonymkode: f30a7...7be Hei, Jeg fikk negativ test etter 3.dagen av mensen. Vil derfor ants at det var kjemisk. Men jeg hadde en god del blødninger. Hvis du er usikker så kan du ringe legesenterer ditt å spør hva du bør gjøre. Det gjorde jeg. Anonymkode: 47a2b...08d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2024 #19 Skrevet 6. august 2024 Disse testene med ukesindikator kan skape mer bekymring og sorg enn de er verdt. De garanterer ikke for at ukesresultatet er korrekt, og jeg opplevde at det var feil, selv om jeg kun brukte morgenurin. Måtte komme til uke 6 før jeg fikk 3+ på testen. Bortkastet energi å bekymre seg i mellomtiden, embryo var akkurat som det skulle være. Spottet gjorde jeg også. Er 12 uker på vei nå med et helt normalt foster. Det er sikkert ikke normen å oppleve det jeg gjorde, men en treg utvikling på en test fra Clearblue er ingen dom over graviditeten heller. Ville skrive det så andre som finner tråden ikke skal anta det verste med en gang. Anonymkode: 57189...293 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå