Gå til innhold

BILKJØRING MED GIPSET ARM?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat brukket armen og fått på gips, hvordan går det med bilkjøring? Noen med erfaring? Er det lov å kjøre bil med gipset arm? (Den er ikke så veldig vond).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det er lov. Klarer du det så kjør i vei. Jeg tok brystbeinet i forindelse med operasjon og skulle egentlig ikke kjøre på seks uker, men jeg gjorde det så snart jeg følte jeg fikk det til.

Skrevet

Jeg vet heller ikke om det er lov, men jeg har gjort det. Tok en forsiktig testrunde rundt i nabolaget i en stille kveldsstund for å sjekke ut om jeg klarte det før jeg prøvde meg i trafikken for alvor. Det gikk på et vis, så jeg tok sjansen på å kjøre til og fra jobb, men ikke stort mer. Største problemet var i grunnen å betjene girspaken, så akkurat da skulle jeg gjerne hatt automatgir...

Skrevet

Det viktigste er at du vet at du kan kjøre forsvarlig.

Da jeg brakk håndleddet så kjørte jeg overhode ikke bil på over 6 uker. Jeg følte ikke at jeg hadde full kontroll. Nå er det vinter og her jeg bor så er det nok av snø og tidvis krevende kjøreforhold. Noe helt annet er det å kjøre på tørr asfalt.

Skrevet

Tror nok det er lov så lenge du har full kontroll.

Jeg har diskutert problemstillingen med fysioterapeuten min. Jeg har ikke kjørt bil på 9 uker pga brukket bein. Nå er vel bruddet grodd, men jeg har nesten ikke muskler igjen. Han fraråder meg bilkjøring foreløpig.

Skrevet

Hallo og takk igjen for svar! Her er det mengder med snø akkurat nå så det blir nok ikke aktuelt å kjøre bil akkurat nå i hvertfall. Har ikke automatgir så det blir vel noe "krøkkete"?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...