AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Finner dere på noe hver dag med barna deres? Merker at jeg får dårlig samvittighet om vi bare er hjemme/inne en dag. Vi finner på noe flere timer til dagen, men husarbeidet begynner å flyte. Anonymkode: 6bfeb...77a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Min er 2,5 men på dager uten barnehage er det veldig sjeldent vi bare er inne hele dagen. Men å finne på noe er ofte bare å dra ut på en lekeplass da. Anonymkode: 49c45...f63 1
Kleppmelk Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 Stort sett. Jeg blir jo også gal av å bare gå inne en hel dag så da kan jeg ikke forestille meg hvordan det er for et barn 😅
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Nei, ærlig talt. De har godt av å kjede seg/underholde seg selv litt. Jeg har med toåringen på husarbeidet om han vil. Ofte syns han det er spennende å legge tøy i tørketrommelen eller hjelpe å støvsuge. Masse kvalitetstid av å være hjemme en dag. Leder bok og ser på tv innimellom også Anonymkode: a8d5c...da2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 Absolutt ikke. Vi kan finne på å gå en tur ned i barnehagen rett nedenfor de dagene vi er hjemme eller ta en lunsj rett inni skauen her.. bare for å ikke bli gale av å sitte inne/ute i Hagen. Ellers er vi kanskje på større utflukt hver 3 dag ca når vi bare er hjemme. Lande litt, kjede seg, finne på noe selv hjemme, bli med på husoppgaver eller få beskjed om at nå må mamma vaske kjøkkenet fordi det er rotete og de må vente, finne på noe selv. Hvorfor skal barn skånes for huslige oppgaver? Her må alt det kjedelige gjøres før vi kan ha det gøy. Jeg ser det nå etter år med mas at jeg begynner å få barn som rydder på eget insj. Endelig settes skoene i hylla i gangen og ikke ligger slengt utover. Anonymkode: e8243...fc4 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 Vi går ut hver dag, men det kan være en tur i nabolaget. Jeg er avhengig av å komme meg ut, og barna må være med. Barna går eller sykler, og bestemmer om vi skal stoppe. Utover det finner jeg ikke på aktiviteter, de aktiverer seg selv med ulike leker. Anonymkode: 18f48...517
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 Nei. Tror de har like godt av null planer som oss. Men vi er ute hver dag så lenge været er fint, alle har godt av å komme seg ut! Men det kan være å bare gå tur hvor jeg følger barna dit det ønsker å gå. Eller en lekeplass. Men også bare hagen, hagen er kjempefin å bruke. Anonymkode: 11d19...e52
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 Trenger ikke gjøre store ting, men ta dere en tur ut å leke. Ta med vaffeljern på terassen og en mugge saft. Skal ikke så mye til. Anonymkode: 0a1ef...cb7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #9 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Finner dere på noe hver dag med barna deres? Merker at jeg får dårlig samvittighet om vi bare er hjemme/inne en dag. Vi finner på noe flere timer til dagen, men husarbeidet begynner å flyte. Anonymkode: 6bfeb...77a Nei det gjør vi absolutt ikke. De kan aktiviseres hjemme også, og ingen barn tar skade av at det ikke skjer noe hver eneste dag. De har godt av ingen planer, rolige dager - vanlig hverdag. Overstimulerte barn er nesten verre enn understimulerte.. Anonymkode: edba2...9c5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #10 Skrevet 29. juli 2024 Barn har særdeles godt av og se at foreldre må gjøre husarbeid og st ting bare ikke gjør seg selv. Altså hva er det for en generasjon vi skaper? Foreldre får «dårlig samvittighet» om de ikke finner på ting hver dag? La barn være barn og la de utvikle egen fantasi. La de roe ned i ferien. La de selvsagt få frisk luft hver dag, men det holder faktisk med en tur i nabolaget. Anonymkode: 07116...77e 1 1
Idunn Skrevet 29. juli 2024 #11 Skrevet 29. juli 2024 (endret) Jeg har gamlere barn enn deg, men jeg prøver å lære barna at det ikke trenger å skje noe til en hver tid. Ofte er vi bare hjemme uten noen plan. Da må de bruke fantasien sin eller bare se tv, male, ligge å glo i taket, gå ut å plukke blomster, ringe på til naboen, hjelpe meg med husarbeid (det siste skjer aldri). De syns disse dagene er gode å ha, for de finner alltid på noe gøy. Eller så bare slapper de av, for det trenger de innimellom. Jeg ser alt for mange voksne som ikke har samvittighet til å sette seg i sofan å bare slappe av. For det må alltid skje noe, man må være produktiv fra morgen til kveld, aldri gå glipp av noe. Jeg ser også veldig mange voksne bli utbrent fordi de gjør alt for mye og de vet ikke hvordan de skal roe ned uten å få dårlig samvittighet. Jeg syns det er en negativ trend, som jeg håper barna mine slipper å bli en del av når de selv blir voksne. Når det er sagt så vet jeg at det å ha barn i 2-3 års alderen er ganske slitsomt hvis man ikke gjør noe, for de kan ikke aktivisere seg selv på samme måte som eldre barn kan. Hvis det funker å bare være hjemme uten planer, så gjør det uten å ha dårlig samvittighet! Det skader ingen. Men hvis det blir for intenst å bare være inne en hel dag, så kan dere feks gå en tur til butikken å kjøpe en is eller noe sånt. Trenger ikke å være noe stort, bare for å få et lite avbrekk. Endret 29. juli 2024 av Iðunn
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 Det må ikke skje noe hver dag. Barn har gått av å lære seg å kjede seg og aktivisere seg selv. Senk tempoet og nyt ferien. Anonymkode: dd250...1da
kjærring Skrevet 30. juli 2024 #13 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Finner dere på noe hver dag med barna deres? Merker at jeg får dårlig samvittighet om vi bare er hjemme/inne en dag. Vi finner på noe flere timer til dagen, men husarbeidet begynner å flyte. Anonymkode: 6bfeb...77a Kommer mest an på været, men ja, vi er ute en tur hver eneste dag. Nå når det er fint vær er vi ute fra før lunsj til leggetid. Husarbeid kan vente. Jeg gjør kun det som må gjøres
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #14 Skrevet 30. juli 2024 Finner på noe hver dag, ja. Null skjermbruk. Noe husarbeid er ungen med på, resten gjør vi når hun er i seng. Går i ett fra morgen til kveld og vi elsker det. Anonymkode: ba367...285
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #15 Skrevet 30. juli 2024 Hva er å finne på noe, da? Vi er absolutt ute av døra hver dag, men noen dager skal vi ikke lengre enn til lekeplassen eller skogen rett utenfor døra, eller på butikken. Anonymkode: be053...387
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå