Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i løpet av 2 år har jeg mistet nesten alle vennene jeg hadde rundt meg, for noen år siden flyttet jeg til kjæresten og var sosial det første året med alle, men ble litt mindre for jeg er en del syk og ble ofte hjemme en å dra ut å bruke opp pengene på byen. men nå etter det er det ingen som tar kontakt lengre eller orker og spørre meg med på noe. jeg slutta bare å drikke så plutselig var alle borte. hva jeg har gjordt eller hva som skjedde det har jeg aldri fått noe svar på. jeg føler meg ensom og helt alene, jeg har en hund jeg kan henge med om dagene men er liksom ikke det samme, men ellers er jeg helt alene om alt. jeg gjør ikke noe annet en å stå opp, se serie eller på mobilen, stelle hunden og så spise mat og så gå å legg meg igjen, jeg føler med psykisk ødelagt og alene.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vennskap er en toveis greie.

Anonymkode: 35cd7...43a

• Liker 4
Skrevet

Uff, dette høres ikke lett ut. 

Chalte skrev (6 minutter siden):

jeg er en del syk og ble ofte hjemme en å dra ut å bruke opp pengene på byen.

Så det er ikke aktuelt å melde seg inn i en organisasjon? Kunne du tenke deg å starte en ny hobby?

Har du prøvd å finne venner på nettet?

Jeg vet ikke hva slags sykdom du har, men finnes det en forening for folk med denne sykdommen? Det kan det være lurt å melde seg inn for å kunne sosialisere og dele erfaringer.

AnonymBruker
Skrevet

Har du jobb? Studier? 

Anonymkode: 3c243...58c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er slik det blir bår venner er opptatt av å drikke. Bli med på noe hobby eller sosialt som ikke betyr alkohol og heller ikke religiøse greier. Hva slags interesser har du som du kunne tenkt deg å utforske med alkoholfrie venner?

Anonymkode: 005ab...1b6

AnonymBruker
Skrevet

Vennskap går begge veier. Om man er mye syk, kobler seg av og ikke selv tar initiativ til å finne på noe med venner så forsvinner de. Jeg gidder ikke bruke tid på mennesker som aldri blir med på noe og som heller aldri forslår å gjøre noe sammen (og nei, det trenger ikke å innebære festing og drikking)

Anonymkode: 89656...e36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre sånn at folk flest ikke gidder å bruke tid på å hjelpe eller være der for syke mennesker. Kan man ikke selv dra seg ut døren, uansett hvor dårlig formen er, så blir man avskåret fra det varme og fantastiske samfunnet vi lever i. Det er begrenset hvor mye folk orker å bry seg. ❤️ 

Det er i alle fall min erfaring, etter noen år med kronisk sykdom. Nei da, ikke bitter i det hele tatt. 😂

Anonymkode: 1b3ee...a10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...