AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Har to barn hvorav jeg tok begge førstegangskontrollene hos jordmor men endte opp med å ta resten hos legen da jeg har veldig god kjemi med henne og legekontoret er rett i nabolaget. Vanligvis er en legetime (15 minutter) nok, leverer urinprøve, måler blodtrykk og jatter litt så rett ut. Men har noen spørsmål nå som jeg er tredjegangsgravid og tenker jeg bør ha en halvtime, har noen av dere tatt førstegangskontroll hos legen og bedt om å få dobbelttime eller kommer jeg til å bli den pasienten? Anonymkode: cd316...ae7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Jeg ringte og ba om dobbelttime. Fikk nei fra sekeretær med begrunnelse i at de ikke får lov til å sette opp dobbelttime, at kun legen selv kan gjøre det. Så jeg måtte komme til legekontoret to separate ganger i løpet av 1 uke, noe som er ganske dumt siden jeg har flere mil kjørevei til legekontoret og må da være borte fra jobb unødvendig mye. Men slik gjorde de det på mitt legekontor ihvertfall. Du kan jo alltids ringe og spørre slik jeg gjorde 😅 Anonymkode: de13a...f2b
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 Har all oppfølging hos fastlegen også - settes automatisk opp 30 min til mine timer. Anonymkode: e7b30...c9a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #4 Skrevet 30. juli 2024 Ts her, da må jeg vel bare høre med legekontoret siden det er forskjellig praksis😅 Anonymkode: cd316...ae7
lillebamsemums Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 (endret) 1 time hos jordmor og 15 min hos lege her. tok de to første hos legen kun vært hos legen for å ta blodprøver og de nødvendige testene. resten har jeg gjort hos jordmor. Men nå som det er sommerferie så fikk jeg ikke time hos legen eller jordmor. skulle hatt en kontroll i uke 24, men da fikk jeg bare tatt blodprøver av og urin prøve. kjenner at det er litt sårt å ikke ha hørt hjerteslag på lille siden kontrollen i uke 20 ish. er siste uka i 2 trimester nå og skal endelig til jordmor igjen neste uke. Endret 30. juli 2024 av lillebamsemums 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Skrevet 30. juli 2024 lillebamsemums skrev (9 minutter siden): 1 time hos jordmor og 15 min hos lege her. tok de to første hos legen kun vært hos legen for å ta blodprøver og de nødvendige testene. resten har jeg gjort hos jordmor. Men nå som det er sommerferie så fikk jeg ikke time hos legen eller jordmor. skulle hatt en kontroll i uke 24, men da fikk jeg bare tatt blodprøver av og urin prøve. kjenner at det er litt sårt å ikke ha hørt hjerteslag på lille siden kontrollen i uke 20 ish. er siste uka i 2 trimester nå og skal endelig til jordmor igjen neste uke. Sant, sånn sett er jeg glad for at jeg gikk til jordmor på første kontroll som førstegangsfødende da de setter av mer tid skjønner godt at det ble lenge å vente i ferien, blir fint å høre slagene igjen🥰 forhåpentligvis kjenner du mye liv i magen nå og føler at alt står bra til, da❤️ Anonymkode: cd316...ae7
lillebamsemums Skrevet 30. juli 2024 #7 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Sant, sånn sett er jeg glad for at jeg gikk til jordmor på første kontroll som førstegangsfødende da de setter av mer tid skjønner godt at det ble lenge å vente i ferien, blir fint å høre slagene igjen🥰 forhåpentligvis kjenner du mye liv i magen nå og føler at alt står bra til, da❤️ Anonymkode: cd316...ae7 ja, kjenner ganske mye liv igjennom dagen! samt spesielt når jeg legger meg. så er ikke usikker sånn sett. men om noe evt er feil hadde det jo vært fint å få det sjekket ut så tidlig så mulig. spesielt siden jeg er førstegangsfødende. fikk faktisk UL i uke 6 pga jeg dro til fast legen, de hadde tid til overs! så veldig glad for det ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå