Gå til innhold

Min tidligere elsker og jeg skal ha barn i samme klasse nå..

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okey, den hadde jeg aldri sett komme. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre her, og denne absurde situasjonen her hadde jeg aldri sett for meg. 
For 15 år siden hadde jeg forhold til en gift mann i flere år. Jeg i starten av 20 årene, ung og fri, han i midten av 30 årene. Forholdet varte i noen år, og det var mye bra sex og en spennende periode. Jeg tror det hadde fortsatt om jeg ikke flyttet pga studier. Vi møttes litt når jeg var hjemme, men det gled over. Jeg var virkelig forelsket. 
Nå har han tydeligvis fått ny kone og nytt kull, hvor våre barn skal starte i klasse til høsten. Samme kjønn og alt, så vi vil nok ha en del å gjøre med hverandre.

Jeg har ikke snakket med han på mange år, og vet virkelig ikke hvordan jeg skal forholde meg til han. Det verste av alt, er hvor jeg kjenner litt de kriblingene i magen han ga meg. Mitt forhold er vel ikke på topp om dagen heller og jeg er nok mottagelig for nye impulser. 
Jeg viste jo at han bodde i nærheten, for jeg har sett han på butikken nå og da. Det er mange bhg i området som sogner til mange skoler, men han endte opp akkurat her. 

Kan jeg be om å bytte klasse på barnet? Og evt hvilke argument?

Jeg må jo snakke med han, men gud hva sier man? Takk for sist ja, ja husker du hvor deilig sex vi hadde i dusjen på hytta di? 
Jeg kan jo late som ingenting, men det blir jo rart.

Noen som har vært i samme situasjon? Og bør jeg fortelle mannen? Vi har det ikke så bra for tiden, så vet ikke om det er lurt. 

Anonymkode: 26371...384

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hold avstand, og kommuniser kun høflig dersom dere må (og det må dere mest sannsynlig). IKKE bli fristet til å «ta opp tråden» med han igjen. Det er barna deres det kan gå ut over. 

Jeg tror jeg hadde fortalt mannen min det. 

Anonymkode: 411ed...dd4

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet! Dere er voksne og du må kunne klare å møte han på en normal måte? -som en gammel bekjent. Hold det nøytralt og høflig… ikke sikkert det blir anledning til noe annet enn hei uansett. Du overtenker. 

Anonymkode: 9cbe0...4a5

• Liker 23
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Både min eksmann, mannens ekskone og mannens ungdomskjæreste har barn i klassen til ene barnet vårt. Eksmannen min er dessuten håndballtrener for barnet vårt og alle barna springer ut og inn hos hverandre. 

Jeg og min eksmann er ikke akkurat bestevenner, men det skaper null problemer i hverdagen vår at barna er venner.

Jeg tenker du driter deg ut ved å be om ar barna ikke går i klasse. Det er nok av faktiske grunner å ta hensyn til ved klassesammensetning om ikke du skal dikte opp en grunn. For det du kommer med her er i alle fall ikke noe å legge vekt på.

Anonymkode: ffd5e...b84

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Han er altså nærmere 60 år nå? Og du snart i 40-årene. På tide å bli voksen nå

Anonymkode: b9ce8...717

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Du behandler han som en hvilken som helst annen gammel bekjent. Sier høflig hei og rusler videre. Må dere kommunisere pga ungene så hold det helt overfladisk og profesjonelt.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Nå varte det ikke i flere år her, men min mitt barn er god venn med en sexpartners barn. 
Går helt fint. 

Jeg har tidligere arbeidet med/for barna til sexpartnere. Aldri vært noe problem! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok best å la skolestarten faktisk komme og se hva som skjer før du lager for mange historier og scenarioer i hodet ditt…  

Anonymkode: 42e1c...565

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Han er altså nærmere 60 år nå? Og du snart i 40-årene. På tide å bli voksen nå

Han er i starten av 50 årene, 53 om jeg ikke husker helt feil. Og jeg i midten av 30 årene ja.. 

Så vi er for all del voksne begge 😆

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sententia skrev (8 minutter siden):

Nå varte det ikke i flere år her, men min mitt barn er god venn med en sexpartners barn. 
Går helt fint. 

Jeg har tidligere arbeidet med/for barna til sexpartnere. Aldri vært noe problem! 

Men er det ikke bare stressende og kleint? Man vet jo veldig mye om hverandre…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sirah skrev (9 minutter siden):

Du behandler han som en hvilken som helst annen gammel bekjent. Sier høflig hei og rusler videre. Må dere kommunisere pga ungene så hold det helt overfladisk og profesjonelt.

Ja men det høres jo lettere ut enn hva jeg tror det er. Men jeg må jo snakke med han- såklart.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Han er i starten av 50 årene, 53 om jeg ikke husker helt feil. Og jeg i midten av 30 årene ja.. 

Så vi er for all del voksne begge 😆

Problemet ditt som troll er at du suger virkelig i matematikk. 

For 15 år siden var han 35. Men har et barn på 6 år som 53. Er det ditt barn kanskje? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Både min eksmann, mannens ekskone og mannens ungdomskjæreste har barn i klassen til ene barnet vårt. Eksmannen min er dessuten håndballtrener for barnet vårt og alle barna springer ut og inn hos hverandre. 

Jeg og min eksmann er ikke akkurat bestevenner, men det skaper null problemer i hverdagen vår at barna er venner.

Jeg tenker du driter deg ut ved å be om ar barna ikke går i klasse. Det er nok av faktiske grunner å ta hensyn til ved klassesammensetning om ikke du skal dikte opp en grunn. For det du kommer med her er i alle fall ikke noe å legge vekt på.

Anonymkode: ffd5e...b84

Ja jeg driter meg ut da, enig. Hadde såklart ikke sagt grunnen, SÅ dum er jeg ikke. Tro det eller ei😂

Var litt av en sammensetting til dere ja 😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg mater ikke «de» tankene. Var litt kleint når jeg møtte mødrene til disse barna første gang, men det gikk fort over :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet ditt som troll er at du suger virkelig i matematikk. 

For 15 år siden var han 35. Men har et barn på 6 år som 53. Er det ditt barn kanskje? 

Jeg er enig i at han ikke bør bli far igjen som 47 åring, men det er ingen som har spurt hverken meg eller deg om hva vi synes 😘 

• Liker 4
Skrevet

Kutt ut drama. Hva så?? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De aller fleste må forholde seg tidligere flammer/dater/ekser på ett eller annet tidspunkt, men de fleste klarer det helt fint etter femten år.... Kunne skjønt at det var kleint om det var ett halvt år siden du hadde ett forhold til han...

Men det blir ikke mer kleint enn du selv velger gjøre det. Han kommer nesten garantert ikke bry seg pokker om det. Folk flest blir ikke klein og stressa av å møte noen de hadde en useriøs ting med for femten år siden.

Anonymkode: 4f9fa...fe0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt prøver du ikke bytte klasse pga noe sånt. 
Ignorer. Ikke ta det opp med ham. Vær hyggelig og høflig som med alle andre. Ikke si noe til mannen din. 

Anonymkode: a501d...9d8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ja men det høres jo lettere ut enn hva jeg tror det er. Men jeg må jo snakke med han- såklart.

Det vil sikkert være kleint de første gangene, men så lenge du bestemmer deg for at dette skal funke så får du det til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...