AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Gråter mens jeg skriver dette. Er så redd for at det bare er altfor sent. Klarer ikke tanken på å bo i et kollektiv. Føler meg bare så rar og mislykket. Har masse bekymring, grubling og angst rundt dette. Jeg har ikke sosial angst, men angst for hele prosjektet - å binde seg økonomisk, flytte med masse yngre mennesker, bli ferdigutdannet, men kanskje ikke finne seg en jobb. Jeg bare vil ikke, men jeg vet at jeg må. Anonymkode: 12f38...ba1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Vet du? De aller fleste tar seg noen friår etter vgs og jeg er sikker på 60% av dine medstudenter er på din alder. Anonymkode: 300be...334 15 2 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Gråter mens jeg skriver dette. Er så redd for at det bare er altfor sent. Klarer ikke tanken på å bo i et kollektiv. Føler meg bare så rar og mislykket. Har masse bekymring, grubling og angst rundt dette. Jeg har ikke sosial angst, men angst for hele prosjektet - å binde seg økonomisk, flytte med masse yngre mennesker, bli ferdigutdannet, men kanskje ikke finne seg en jobb. Jeg bare vil ikke, men jeg vet at jeg må. Anonymkode: 12f38...ba1 Ikke at det hjelper, men om 10 år vil du tenke at du var utrolig ung som 25 åring Anonymkode: 7300c...b95 14 14
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Gråter mens jeg skriver dette. Er så redd for at det bare er altfor sent. Klarer ikke tanken på å bo i et kollektiv. Føler meg bare så rar og mislykket. Har masse bekymring, grubling og angst rundt dette. Jeg har ikke sosial angst, men angst for hele prosjektet - å binde seg økonomisk, flytte med masse yngre mennesker, bli ferdigutdannet, men kanskje ikke finne seg en jobb. Jeg bare vil ikke, men jeg vet at jeg må. Anonymkode: 12f38...ba1 .... Hva om dette blir de kuleste, fineste, beste og mest betydningsfulle årene i hele ditt liv, som du vil huske med tårer av melankoli og takknemlighet i fremtiden? ❤️ Les om bekymringsutsettelse. Anonymkode: aa96c...555 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 AprilLudgate skrev (1 minutt siden): Hvorfor må du? Fordi jeg er livredd for å bli sett på som en "taper" for å ikke ha utdanning. Jeg vet, det er ikke en bra holdning å ha, men jeg har alltid vært sensitiv til sosial avvisning og sosial skam. I tillegg så vil jeg ha en levelig lønn. Alt i dag er dyrt og en vanlig butikkjobb bare strekker ikke til lengre. Anonymkode: 20450...35c
AprilLudgate Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fordi jeg er livredd for å bli sett på som en "taper" for å ikke ha utdanning. Jeg vet, det er ikke en bra holdning å ha, men jeg har alltid vært sensitiv til sosial avvisning og sosial skam. I tillegg så vil jeg ha en levelig lønn. Alt i dag er dyrt og en vanlig butikkjobb bare strekker ikke til lengre. Anonymkode: 20450...35c Mja, man kan ha yrkesutdanningsjobb og tjene like greit som en høyt utdannet. Og slippe høyt studielån Hva har du LYST til da? 8
Andro Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 Det er vanslig å ta utdanning mange ganger gjennom et voksenliv, og medstudentene dine er mellom tjue og femtifem. Du tenker irrasjonelt. Du trenger ikke å bo i kollektiv. 8
fru Alving Skrevet 29. juli 2024 #9 Skrevet 29. juli 2024 (endret) Du må vel strengt tatt ingenting. Men om dette er en utdanning du ønsker deg og det fører til noe (et yrke) som du vil ha, så ville jeg gjort det. Akkurat nå føler du at 25 år er veldig mye, det gjorde jeg også. jeg var faktisk ferdigutdannet med master når jeg var 25 år. I retrospekt tenker jeg at jeg ikke hadde trengt å ha så dårlig tid. Jeg skulle mye heller ha ventet litt med å studere reist og gått på folkehøgskole. Ikke vært så fornuftig. Kunne og ha tatt meg noen år pause før masteren. Men sånn ble det Endret 29. juli 2024 av fru Alving 2
Bovina sancta Skrevet 29. juli 2024 #10 Skrevet 29. juli 2024 1 minutt siden, fru Alving said: Du må vel strengt tatt ingenting. Men om dette er en utdanning du ønsker deg og det fører til noe (et yrke) som du vil ha, så ville jeg gjort det. Akkurat nå føler du at 25 år er veldig mye, det gjorde jeg også. jeg var faktisk ferdigutdannet med master når jeg var 25 år. I retrospekt tenker jeg at jeg ikke hadde trengt å ha så dårlig tid. Jeg skulle mye heller ha ventet litt med å studere reist og gått på folkehøgskole. Ikke vært så fornuftig. Kunne og ha tatt meg noen år pause før masteren. Men sånn ble det Dette kunne jeg skrevet selv. Enig med deg! 💯
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #11 Skrevet 29. juli 2024 Da jeg startet på bacheloren min som 19-åring, var vi så vidt jeg vet bare 2 i klassen på over 100 studenter som var 19. Alle andre var eldre. Den eldste studenten var 60 år. Min nærmeste venninne som jeg fikk under studiene, var rett i underkant av 30 år da vi begynte å studere. Med andre ord er det helt normalt å være student som 25-åring. Anonymkode: b492b...318 5 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 Hva skal du studere? Kan det være en ide å prøve å zoome inn på det som er framfor deg og se etter løsninger for hvordan du skal "effektivisere" studiehverdagen? Det pleier å hjelpe meg når jeg stresser med hva jeg bør ha oppnådd nå. Jeg er snart 31, har ikke fullført VGS, går på dagpenger fordi jeg sluttet i en fulltids jobb i helvete og jeg gikk nettopp på vekta for første gang på et år og har gått opp 25kg 🙃 Du kunne hatt det verre. Anonymkode: 0b250...219
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #13 Skrevet 29. juli 2024 25 er ingenting. Jeg var over 30 da jeg begynte å studere. Ingenting å knekke sammen for. Anonymkode: 6a675...23c 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #14 Skrevet 29. juli 2024 Vet ikke om det er mulig å skaffe seg jobb innen det jeg har søkt heller. Audiograf. Det gir meg massiv angst. Anonymkode: 20450...35c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #15 Skrevet 29. juli 2024 33 minutter siden, AnonymBruker said: Klarer ikke tanken på å bo i et kollektiv. Føler meg bare så rar og mislykket. Anonymkode: 12f38...ba1 Hva bor du i nå? Har du ingen mulighet til å bo i det samme som student? Anonymkode: 7a124...5b1
Bovina sancta Skrevet 29. juli 2024 #16 Skrevet 29. juli 2024 Just now, AnonymBruker said: Vet ikke om det er mulig å skaffe seg jobb innen det jeg har søkt heller. Audiograf. Det gir meg massiv angst. Anonymkode: 20450...35c Det er enorm mangel på audiografer. Lurt valg👍🏻 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #17 Skrevet 29. juli 2024 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hva skal du studere? Kan det være en ide å prøve å zoome inn på det som er framfor deg og se etter løsninger for hvordan du skal "effektivisere" studiehverdagen? Det pleier å hjelpe meg når jeg stresser med hva jeg bør ha oppnådd nå. Jeg er snart 31, har ikke fullført VGS, går på dagpenger fordi jeg sluttet i en fulltids jobb i helvete og jeg gikk nettopp på vekta for første gang på et år og har gått opp 25kg 🙃 Du kunne hatt det verre. Anonymkode: 0b250...219 Jeg er 37 og har det temmelig likt som deg. Har ingen utdannelse. På en måte angrer jeg på det, men på den andre siden så er jo grunnen at jeg ikke klarte utdannelse selv om jeg prøvde enormt mange ganger og ruinerte meg i forsøket. Sluttet i jobben jeg hadde uten å tenke på hvor vanskleig det ville være å få ny jobb. Og jeg har gått opp 30 kilo de siste to årene som følge av trøstespising over livet mitt og valgene jeg har tatt. Anonymkode: 7a124...5b1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #18 Skrevet 29. juli 2024 Skjønner at du er bekymret, men dette får du til! Jeg begynte å studere som 26åring, og har ikke angret 😊 Du er mye sterkere enn mange andre, som aldri hadde klart å ofre 'status' og penger et par år for å lage et bedre liv for seg selv. Heier på deg! Og tro meg, det er mange eldre enn deg som studerer 😊 Anonymkode: d00ec...d8c
jane78 Skrevet 29. juli 2024 #19 Skrevet 29. juli 2024 38 minutter siden, AnonymBruker said: Gråter mens jeg skriver dette. Er så redd for at det bare er altfor sent. Klarer ikke tanken på å bo i et kollektiv. Føler meg bare så rar og mislykket. Har masse bekymring, grubling og angst rundt dette. Jeg har ikke sosial angst, men angst for hele prosjektet - å binde seg økonomisk, flytte med masse yngre mennesker, bli ferdigutdannet, men kanskje ikke finne seg en jobb. Jeg bare vil ikke, men jeg vet at jeg må. Anonymkode: 12f38...ba1 Jeg er 25 år gammel, nettop tatt opp igjen videregående skole og skal ut i læretid nå. Bedre sent enn aldri. Enklere også når du er mer moden 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #20 Skrevet 29. juli 2024 Når jeg studerte var det mange 30+++ tror eldste var i 50 åra. Det er aldri for seint. Anonymkode: 55edc...a29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå