Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hehe jeg er nok i et forhold som går mot slutten. Jeg klarer bare ikke ta det endelige steget. Grunnen er at vi må flytte i leiligheter begge to. Vi kommer ikke til å ha råd til fire soverom som vi trenger og barna sitt liv blir drastisk endret. Ingen venner har skilte foreldre og alle bor i store hus. Det er veldig dyrt å kjøpe her. 
Så jeg vil prøve for barnas del. Ihvertfall holde ut til de er store. 
Sitter og tenker på hvor mye jeg irriterer meg over samboer og at jeg må skjerpe meg. Derfor tenkte jeg skrive ned noe av det som irriterer meg, og høre om jeg er klin gæren eller petimeter som orker irritere meg over det. 
-Han er ekstremt lite nøye. F eks så bryr han seg ikke om klær/ sko. Han kjøper sko på outlet og bruker de opp til de faller fra hverandre. T-skjorter er hullete og brukt opp. Logo er helt blendet. Boksere har ofte hull, så hele pungen henger ut. Boksere er billige tre pakker kjøpt på HM. 
- Han slafser når han spiser, snakker med munnen full av mat. Glasset når han drikker har mat på seg

-Han er ekstremt opptatt av å dra hjem til foreldre, vi må dit hver ferie, aldri noe annet. Han blir som et barn når han kommer hjem. Han pakker aldri med seg mye, for mor har boksere i skapet til han og tannbørsten klar. Mor har undertøy og tannbørste klar til barna også, så han pakker aldri til de heller. Hun har alltid ordnet alt, og han blir hjelpesløs. Han låner klær fra skapet til far

- Finnes overhodet ikke handy. Om noe skal gjøres må jeg alltid mase og han tar aldri iniativ til noe

- Bruker ikke dusjsåpe, deo eller parfyme

- Kun interessert i kontakt om han er kåt. Aldri noe tegn på at vi er kjærester ellers. Mange mnd uten kyss og selvfølgelig uten sex. Nå ligger ene barnet fast i senga, har blitt slik pga mye sykdom siste mnd.  Jeg får helt panikk ved tanken på at vi to skal sove i samme seng. Får også panikk av oss to alene i huset, da kommer mas om sex med en gang

- Han er ekstremt økonomisk. Alltid skal ting være billigst mulig og på salg. Og vi har romslig økonomi

- Bruker varmeflaske i senga om jeg ikke er der. Hørt noe så usexy?? Fyller opp 1 1/2 liter med varmt vann i flaske og legger den inntil rompa. 

- Generelt veldig sånn sløv. Slik som han syklet med barnet og hjelmen hans, den klipa som fester hjelm under hake er ødelagt. Da bare sykler han med den slik, orker aldri fikse noe. Veldig halvveis i alt han gjør hele tiden.. 

Anonymkode: dfef1...bda

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å snakke med han om noen av disse tingene da?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
miSs. skrev (13 minutter siden):

Har du prøvd å snakke med han om noen av disse tingene da?

Ja jeg har det. Han blir irritert og tar det som kritikk. Kan jo skjønne det, blir mye negativt fokus. 

AnonymBruker
Skrevet

Har han alltid vært slik? Hvor lenge har dere vært sammen? Og hvor gamle er barna?

Men helt ærlig, jeg hadde ikke orket, fyren virker jo vemmelig. Og når du har slike tanker og følelser nå, så tror jeg ikke det blir bedre om dere må være enda tettere på hverandre. 

Du sier han blir irritert og tar det som kritikk når du prøver å snakke med han, men da får du bare trekke på skuldrene og si at det er jo nøyaktig slik det er, og at du ikke klarer å se for deg et liv med en mann som bryr seg så lite, om både seg selv, samlivet og ikke minst tryggheten til barna.

Anonymkode: 73859...2ea

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har han alltid vært slik? Hvor lenge har dere vært sammen? Og hvor gamle er barna?

Men helt ærlig, jeg hadde ikke orket, fyren virker jo vemmelig. Og når du har slike tanker og følelser nå, så tror jeg ikke det blir bedre om dere må være enda tettere på hverandre. 

Du sier han blir irritert og tar det som kritikk når du prøver å snakke med han, men da får du bare trekke på skuldrene og si at det er jo nøyaktig slik det er, og at du ikke klarer å se for deg et liv med en mann som bryr seg så lite, om både seg selv, samlivet og ikke minst tryggheten til barna.

Vi har barn og vært sammen i 15 år. Han har nok vært litt slik hele lenge, men klar forverring nå. Føler han gir mer og mer faen. Føler han blir en sånn «gammel» mann. 

Det er nok dumt av meg og kritisere han. Samtidig føler jeg at slik han oppfører seg gir meg null tenning.

Det å bruke dusj såpe og stelle seg litt, der er ikke for mye å forvente. Jeg så på han i helga at jeg så inderlig skulle ønske han brydde seg mer. Gikk rundt i tjukk fleece jakke, utvasket chinos shorts hvor glidelåsen hele tiden går ned og jeg må minne han på den, dresssokker oppi joggeskoene og med barnas fotball skole sekk på ryggen (han orker jo ikke bruke penger på sekk når han kan bruke barnas), at jeg skulle ønske han fikset seg mer. På fotball trening til gutta går han rundt i en gammel joggebukse med et stort hull bak på beinet, fordi han ikke orker kjøpe seg ny. På vinteren går han med ullsokker som er hjemmestrikket i skoene liksom.. Ikke at det er det viktigste.. men man må jo bry seg litt?

AnonymBruker
Skrevet

Men du visste jo dette før du fikk barn med han, så det er jo din egen feil at du valgte å lage familie med han.

Anonymkode: 8b5c8...196

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men du visste jo dette før du fikk barn med han, så det er jo din egen feil at du valgte å lage familie med han.

Det blir litt vel enkelt svar. Han var ikke slik i starten, da var han som alle andre i starten av et forhold mer nøye. Dessuten hadde vi ikke vært sammen så lenge da vi ble uplanlagt gravid. Så det svaret blir for tynt dessverre .

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det blir litt vel enkelt svar. Han var ikke slik i starten, da var han som alle andre i starten av et forhold mer nøye. Dessuten hadde vi ikke vært sammen så lenge da vi ble uplanlagt gravid. Så det svaret blir for tynt dessverre .

Men du valgte jo å få enda flere barn med han, så selv om det gikk raskt med den første så har det jo gått lang tid før dere fikk den siste.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du skisserer verdens verste mann, akkurat. Alle har vel slikt småtteri som irriterer. MEN, når det er sagt, så går det jo an å si at du ønsker at dere gjør noen forsøk på å bli litt kjærester igjen, og at du hadde satt pris på at han gjorde en liten innsats for å framstå litt ordentlig for deg. Jeg er i samme situasjon midt i en småbarnsperiode. Ingen sex siden baby ble født for snart et år siden, og jeg er på ingen måte klar. Vemmes av tanken nå, men vet at vi finner tilbake etterhvert. 

Anonymkode: f3335...ef6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hehe jeg er nok i et forhold som går mot slutten. Jeg klarer bare ikke ta det endelige steget. Grunnen er at vi må flytte i leiligheter begge to. Vi kommer ikke til å ha råd til fire soverom som vi trenger og barna sitt liv blir drastisk endret. Ingen venner har skilte foreldre og alle bor i store hus. Det er veldig dyrt å kjøpe her. 
Så jeg vil prøve for barnas del. Ihvertfall holde ut til de er store. 
Sitter og tenker på hvor mye jeg irriterer meg over samboer og at jeg må skjerpe meg. Derfor tenkte jeg skrive ned noe av det som irriterer meg, og høre om jeg er klin gæren eller petimeter som orker irritere meg over det. 
-Han er ekstremt lite nøye. F eks så bryr han seg ikke om klær/ sko. Han kjøper sko på outlet og bruker de opp til de faller fra hverandre. T-skjorter er hullete og brukt opp. Logo er helt blendet. Boksere har ofte hull, så hele pungen henger ut. Boksere er billige tre pakker kjøpt på HM. 
- Han slafser når han spiser, snakker med munnen full av mat. Glasset når han drikker har mat på seg

-Han er ekstremt opptatt av å dra hjem til foreldre, vi må dit hver ferie, aldri noe annet. Han blir som et barn når han kommer hjem. Han pakker aldri med seg mye, for mor har boksere i skapet til han og tannbørsten klar. Mor har undertøy og tannbørste klar til barna også, så han pakker aldri til de heller. Hun har alltid ordnet alt, og han blir hjelpesløs. Han låner klær fra skapet til far

- Finnes overhodet ikke handy. Om noe skal gjøres må jeg alltid mase og han tar aldri iniativ til noe

- Bruker ikke dusjsåpe, deo eller parfyme

- Kun interessert i kontakt om han er kåt. Aldri noe tegn på at vi er kjærester ellers. Mange mnd uten kyss og selvfølgelig uten sex. Nå ligger ene barnet fast i senga, har blitt slik pga mye sykdom siste mnd.  Jeg får helt panikk ved tanken på at vi to skal sove i samme seng. Får også panikk av oss to alene i huset, da kommer mas om sex med en gang

- Han er ekstremt økonomisk. Alltid skal ting være billigst mulig og på salg. Og vi har romslig økonomi

- Bruker varmeflaske i senga om jeg ikke er der. Hørt noe så usexy?? Fyller opp 1 1/2 liter med varmt vann i flaske og legger den inntil rompa. 

- Generelt veldig sånn sløv. Slik som han syklet med barnet og hjelmen hans, den klipa som fester hjelm under hake er ødelagt. Da bare sykler han med den slik, orker aldri fikse noe. Veldig halvveis i alt han gjør hele tiden.. 

Grøss... hvordan ble dere sammen i det hele tatt? Var han sånn da også?

Anonymkode: 7e8f7...e1d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi har barn og vært sammen i 15 år. Han har nok vært litt slik hele lenge, men klar forverring nå. Føler han gir mer og mer faen. Føler han blir en sånn «gammel» mann. 

Det er nok dumt av meg og kritisere han. Samtidig føler jeg at slik han oppfører seg gir meg null tenning.

Det å bruke dusj såpe og stelle seg litt, der er ikke for mye å forvente. Jeg så på han i helga at jeg så inderlig skulle ønske han brydde seg mer. Gikk rundt i tjukk fleece jakke, utvasket chinos shorts hvor glidelåsen hele tiden går ned og jeg må minne han på den, dresssokker oppi joggeskoene og med barnas fotball skole sekk på ryggen (han orker jo ikke bruke penger på sekk når han kan bruke barnas), at jeg skulle ønske han fikset seg mer. På fotball trening til gutta går han rundt i en gammel joggebukse med et stort hull bak på beinet, fordi han ikke orker kjøpe seg ny. På vinteren går han med ullsokker som er hjemmestrikket i skoene liksom.. Ikke at det er det viktigste.. men man må jo bry seg litt?

Men er det egentlig kritikk? Er det ikke fakta og sannheten? 

Du kjenner jo mannen din, tror du det finnes en måte å legge det frem på, som er lettere for han å høre?

Hvordan tror du det blir når dere flytter slik at dere blir tettere på hverandre? Du velger å bli pga barna?

Det jeg ser for meg er at du blir enda mer lei og stemningen blir enda mer trykket, så jeg ville prøvd å sette hardt mot hardt og bedt han om å se seg selv i speilet. Spørre om det er en slik rollemodell han vil være for barna. Og spørre om han ikke er det minste interessert i at du skal ha lyst på han. Og jeg ville bedt han være mindre gjerrig og kjøpe seg klær som det går an å vise seg ute i.

Du har bare et liv, og det er kjipt å kaste det bort på en mann som ikke en gang prøver. Har du ikke lyst til å få muligheten til å oppleve gode følelser? Begjær, lyst, glede, nysgjerrighet osv? Det må være bittert å sitte der gammel og vite at du brukte livet ditt på en mann du ikke tente på, som ikke viste deg at han brydde seg om deg?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har dere felleskonto? Foreslår at du kaster noen av hans gamle klær og kjører nye. 

Og la ham dra til svigermor alene. 

Foreslår at du biter tenna sammen til barna er litt større (eller til du forelsker deg i en ny mann). Men i må forklare at du ikke ønsker sex. 

Selv om han endrer seg kommer du nok ikke til å forelske deg i ham igjen, den båten er gått. 

Anonymkode: 67d9e...ebd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarte du å få mange barn med dette her? 

Anonymkode: a4a9b...7cd

• Liker 2
Skrevet

Han høres tilbakestående ut..

• Liker 1
Skrevet

Hvordan orka du å ligge med en mann som ikke vasker seg med såpe eller bruker deo for å få flere barn?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bruker varmeflaske i senga om jeg ikke er der. Hørt noe så usexy?? Fyller opp 1 1/2 liter med varmt vann i flaske og legger den inntil rompa

Haha, ja, faktisk enig men hadde det vært verdens kuleste fyr ellers så driter man jo i det 😁

Anonymkode: 14c74...b16

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde trådtittel viste til ting du gjorde, og om det ville irritert meg... Det ville langt artigere å lese. 

Jeg har lite formeninger om din mann, annet enn at han muligens virker lei eller sliten av livet. 

Anonymkode: 4b2b5...c1a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er han som pappa da? Jeg går også rundt som et dass her hjemme, og rekker liksom ikke å prioritere meg selv. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ullsokker i skoene er kult, synes jeg. Utenom det så tenker jeg alt i alt at han trenger en boveileder. Og jeg er selv ikke særlig jålete av meg!

Anonymkode: a0d2d...2b5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan er han som pappa da? Jeg går også rundt som et dass her hjemme, og rekker liksom ikke å prioritere meg selv. 

Han høres jo ut som en som går kledd som en dass ute blant folk. Man kan påstå alt man vil at utseende og klær ikke spiller noen rolle, men jeg tar meg sammen og forsøker å se litt ok ut i klesveien, være ren og  normalt kledd når jeg er ute sammen med barna mine. Det er noe med h ilke signaler jeg sender til andre foreldre om hva de kan forvente som "standard" når barna deres kommer på besøk hos oss. Slik ts beskriver ham ville jeg regnet med skittent bad og kjøkken, dårlig mathygiene og evt dyrehår over alt i tillegg til vond lukt i hjemmet. Det med sykkelhjelm ville vært et rødt flagg hvis de feks har trampoline, for da ville jeg antatt at ungene får herje fritt der, og h is sikkerhetsnettet er ødelagt så fikses det ikke.

Anonymkode: a0d2d...2b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...