Gå til innhold

Angst symptomer etter ferien. Hvordan legger dere opp dagene i overgangen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes overgangen fra ferie har vært krevende, jeg har siste dagene av ferien gått med angst. Idag på jobb rett før dagen var over fikk jeg nye angst symptomer i form av å ikke få ordentlig puste. 

Har to barn, ene barnet er stort nok til å være alene hjemme. Andre barnet går på SFO og begynte igjen idag. Mannen/pappaen har også endt ferie.

Hva gjør dere i overgangen fra ferie? Ligger flat når dere kommer hjem? Barna har jo enda skoleferien, og kjenner at selv om vi har vært fire uker sammen, så føler jeg det må skje noe på ettermiddagen. 

Flere som går med angst i slike overganger?

Anonymkode: 2c201...5d4

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

Klarer du å si noe om hva angsten din består i? 
Jeg opplever ikke angst i slike situasjoner, men kan kjenne på stress. Dette går over etter et par dager for min del. 
Synes ikke du trenger å stresse med å gjøre så mye på ettermiddagene, spis middag og kos dere sammen. Gå ut hvis det er fint vær, evt en tur til stranda? Piknikkurv ute? 
Prøv og gjøre det enkelt, og gi deg selv tid og rom til å føle det slik. Det går over 🌼

Anonymkode: 9a420...0af

• Liker 1
Skrevet

Hva har du angst for...at tiden ikke strekker til? Økonomisk? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg synes overgangen fra ferie har vært krevende, jeg har siste dagene av ferien gått med angst. Idag på jobb rett før dagen var over fikk jeg nye angst symptomer i form av å ikke få ordentlig puste. 

Har to barn, ene barnet er stort nok til å være alene hjemme. Andre barnet går på SFO og begynte igjen idag. Mannen/pappaen har også endt ferie.

Hva gjør dere i overgangen fra ferie? Ligger flat når dere kommer hjem? Barna har jo enda skoleferien, og kjenner at selv om vi har vært fire uker sammen, så føler jeg det må skje noe på ettermiddagen. 

Flere som går med angst i slike overganger?

Hvor skjøre er nordmenn blitt ?

Dette er dagligdagse utfordringer de aller fleste må klare å takle uten å måtte sykeliggjøre dem.

AnonymBruker
Skrevet
Surpomp skrev (1 time siden):

Hvor skjøre er nordmenn blitt ?

Dette er dagligdagse utfordringer de aller fleste må klare å takle uten å måtte sykeliggjøre dem.

Kommer ann på sitt utgangspunkt. Mange er i jobb og presser seg....

AnonymBruker
Skrevet

Har diagnostisert angstlidelse og opplever det som veldig vanlig at slike overganger fort kan bidra til angst. Krav og mer stress, i en overgangsperiode, kan gi utslag i angstsymptomer, selv om en er godt kjent med oppgavene sine fra før. Det er kroppen som forsøker å beskytte deg for for mye stress, selv om dette ikke nødvendigvis er nødvendig.

Anbefaler deg å ha en så myk overgang du kan, og gi deg tid og gjøre ting som stresser ned, utenom jobb, i overgangsperioden. Ta en time om gangen, en dag om gangen osv. Lykke til!

Anonymkode: 1a884...976

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer ann på sitt utgangspunkt. Mange er i jobb og presser seg....

Alle som er i jobb, har små barn, driver med krevende hobbyer eller idrett presser seg innimellom.
Kroppen er skapt for bevegelse, utfordringer og nye forutsetninger. Litt stressmestring er derfor en normal nødvendighet og en kilde til glede og fremgang.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig at man kjenner litt angst etter en lang ferie eller sykmelding og skal tilbake til jobb og rutiner igjen. 
Det går seg til når du har kommet deg i gang igjen 

Anonymkode: 8445a...3db

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...