Gå til innhold

Er øredråper trygt ved perforert trommehinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om legen sier det?

Har akkurat vært hos lege i utlandet grunnet ørebetennelse og mye voks i øret, slik at jeg ikke kan fly hjem. Fikk antibiotika og dewax øredråper som jeg skulle bruke. Fortalte om at jeg hadde hull i trommehinnen, men dette gikk helt fint i følge han. Er det noen tilfeller hvor det er trygt? Selv på pakningsvedlegget står det at det ikke skal brukes ved perforert trommehinne. Har tidligere fått feil av lege hjemme, altså dråper selv om trommehinnen var sprukket(legen skrev i ettertid at jeg ikke måtte bruke den) Hva gjør jeg om jeg ikke får fjernet blokkaden i øret og derav ikke får fly hjem? 😕

Anonymkode: ee78c...ab5

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må gå til en øre-nese-hals spesialist. Allmennleger kan ingenting. Hos en ØNH-lege har de en slags "støvsuger" som suger ut propper av alle slag. Da kan du også vise medisinene du har fått av annen lege og få bekreftelse fra en som faktisk har peiling på hva som er trygt og ikke. 

Ikke finn på å putte noe som helst flytende i øret med perforert trommehinne uten å ha fått klarsignal fra en ØNH-lege. 

Du må sikkert varsle forsikringsselskapet, men om de sier nei, blir du nødt til å betale av egen lomme og heller ta diskusjonen med forsikringen når du kommer hjem. Ikke gamble med hørselen. Gjør du noe feil, risikerer du å bli døv.

Anonymkode: d534b...64b

AnonymBruker

Og neste gang du skal på ferie bør du absolutt betale for en "støvsugetime" hos en privat ØNH-lege før du drar. Da slipper du å sitte i utlandet med propp og sprukket trommehinne. Fastleger bare spyler, og det er skikkelig ubehagelig. 3 min. hos en ØNH, gjør mye større nytte. 

Anonymkode: d534b...64b

AnonymBruker

Tusen hjertelig takk for svar. Da følger jeg min egen magefølelse, var godt å få bekreftet av noen andre. Jeg har allerede ganske redusert hørsel i det øret, så tørr ikke å gamble med det jeg har igjen. 

Anonymkode: ee78c...ab5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...