AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Del Skrevet 29. juli 2024 Hei! Er det noen som vet hva slags insekt dette er? Jeg har nylig kjøpt nytt hus (nybygg) og ser veldig mange av disse på terrassen. Er engstelig for at det er skadedyr eller insekt som kommer på grunn av fukt ect. Det viser ikke så godt på bildet, men de har to små "pigger" på hver side av naken. Håper det er noen som har peiling! 😊 Anonymkode: e967c...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Del Skrevet 29. juli 2024 Jeg finner "flekket tyvbille" som ligner litt, kan det være den? Anonymkode: 8c1ca...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Del Skrevet 29. juli 2024 Finner litt motstridende informasjon om den er skadelig eller ikke. Ikke vanlig inne iflg skadedyrhjelp.no, vanlig ifølge folkehelseinstituttet ... Hvis det er den da, men ligner jo. Anonymkode: 8c1ca...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 29. juli 2024 #4 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hei! Er det noen som vet hva slags insekt dette er? Jeg har nylig kjøpt nytt hus (nybygg) og ser veldig mange av disse på terrassen. Er engstelig for at det er skadedyr eller insekt som kommer på grunn av fukt ect. Det viser ikke så godt på bildet, men de har to små "pigger" på hver side av naken. Håper det er noen som har peiling! 😊 Anonymkode: e967c...cf9 Jeg er ingen entemolog, så jeg ikke identifisere denne eksakt. Men denne tror jeg er rimelig harmløs. Ingen kraftige kjever som kan indikere på at den spiser på treverk.. La edderkoppene renske opp i dette 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 29. juli 2024 #5 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg finner "flekket tyvbille" som ligner litt, kan det være den? Anonymkode: 8c1ca...9c0 Da må det isåfall være en "valp".. Ingen tydeligt mønster på denne. Ei heller virker det som om den har et typisk panserlignende ytre. 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg finner "flekket tyvbille" som ligner litt, kan det være den? Anonymkode: 8c1ca...9c0 Takk for at du søker! 😊 Jeg tror ikke det er denne, "mitt" insekt er mer dråpeformet. Ligner litt på bladlus egentlig, bare større og brun istedenfor grønn. Anonymkode: e967c...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Del Skrevet 29. juli 2024 KnekkeBørre skrev (3 minutter siden): Jeg er ingen entemolog, så jeg ikke identifisere denne eksakt. Men denne tror jeg er rimelig harmløs. Ingen kraftige kjever som kan indikere på at den spiser på treverk.. La edderkoppene renske opp i dette 🙂 Takk! Kjøpte et hus for noen år siden hvor det var så mye fukt at grunnmuren bokstavelig talt smuldret opp. Der krydde det av skrukketroll, så hver gang jeg ser flere av samme insekt nå, blir jeg engstelig for fuktskader igjen 😅 Anonymkode: e967c...cf9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 29. juli 2024 #8 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk! Kjøpte et hus for noen år siden hvor det var så mye fukt at grunnmuren bokstavelig talt smuldret opp. Der krydde det av skrukketroll, så hver gang jeg ser flere av samme insekt nå, blir jeg engstelig for fuktskader igjen 😅 Anonymkode: e967c...cf9 Full forståelse. Jeg bor selv i en ur-gammel tømmerbygning. Hvert år det som om det er en ny art som invaderer. I år er det saksedyr.. Men det er noen beist av noen edderkopper her som later til å ha kontroll. Jeg lar derfor disse jobbe i fred og takker for hjelpen 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå