Gå til innhold

Flere som opplever scam fra kolpe ladestasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet
18 hours ago, Victoria95 said:

Gir ingen mening, ingen som lader til 500kr, hvorfor skal de reservere 500kr da? 

Det kan fort skje det. Kommer man til en Mer-stasjon med 3% igjen på batteriet og trenger 90% for å komme seg helt frem kan man nærme seg 500kr. Enkelte biler kommer nå med både 88kWh og 100kWh batterier

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja dette har jeg sett, MEN pengene kommer jo ikke inn på kontoen?😂 tallene endret seg i banken, men jeg fikk aldri pengene mine inn igjen, det var snakk om et par tusen, kontoen min sto fremdeles på rundt 440 kr eller noe i flere uker, noe skurrer jo, og de som er konstant blakk merker jo dette fort 

Anonymkode: 44352...63c

Reservasjoner går aldri ut av kontoen. De bare midlertidig senker disponibel saldo i påvente av en bokføring. Se på kontoutskriften som produseres ved månedsskiftet. Der vil du se alle bokførte transaksjoner og bokført saldo ved start og slutt av måneden.

Anonymkode: b9103...c79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Reservasjoner går aldri ut av kontoen. De bare midlertidig senker disponibel saldo i påvente av en bokføring. Se på kontoutskriften som produseres ved månedsskiftet. Der vil du se alle bokførte transaksjoner og bokført saldo ved start og slutt av måneden.

Anonymkode: b9103...c79

Dette er forklart gang på gang, men TS vil ikke forstå at det er sånn.

Anonymkode: a40c5...583

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Dette er forklart gang på gang, men TS vil ikke forstå at det er sånn.

Anonymkode: a40c5...583

Alternativt bruker hun debetkort, og har så mange transaksjoner at hun ikke klarer å følge med. 

newman01 skrev (1 time siden):

Det kan fort skje det. Kommer man til en Mer-stasjon med 3% igjen på batteriet og trenger 90% for å komme seg helt frem kan man nærme seg 500kr. Enkelte biler kommer nå med både 88kWh og 100kWh batterier

Å hurtiglade til 100% er knall dyrt. De fleste stopper på 80/90% batterikapasitet, fordi både minuttpris og kwt prisen fyker i været når batteriet har passert 80%.: Men selvfølgelig, vil man lade til 100% så lad i vei. 

Anonymkode: b0d09...815

AnonymBruker
Skrevet
skrue skrev (2 timer siden):

Det med reservasjon har jeg aldri lagt merke til. Årsaken skjønner jeg nå er at jeg alltid bruker et kredittkort for slikt. Da er det også lett å se at regningene er korrekte i ettertid. 

Jeg benytter bare kredittkort, og der står det under reservert på samme måte som alle andre kjøp som ikke er rukket å blir trukket fysisk ennå. ( Eks du handler på helg, og alle trekkene gjøres førstkommende virkedag) 

Anonymkode: cedc7...568

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Å hurtiglade til 100% er knall dyrt. De fleste stopper på 80/90% batterikapasitet, fordi både minuttpris og kwt prisen fyker i været når batteriet har passert 80%.: Men selvfølgelig, vil man lade til 100% så lad i vei. 

Anonymkode: b0d09...815

Det er vel ikke så mange som har sperregebyr? Jeg kjenner bare til Tesla, og det er kun dersom det ikke er andre ledige stolper på plassen

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 10.09):

Samme skjer når man fyller drivstoff, men da er summen 1500, uansett hvor mye man fyller for. Jeg fikk 2 slike reserveringer på en fylling her i sommer. Det som da skjedde var at pumpa hang seg opp mellom at jeg la inn kortet og før jeg fikk fyllt, så j g måtte starte prosessen på nytt. Det tok 3 uker før den reservasjonen ble borte på mitt kort. Ellers blir de korrigert umiddelbart når fyllingen er trukket. 

Anonymkode: cedc7...568

Nettopp, dette fenomenet er ingen nyhet, det har vært sånn ved fylling av drivstoff i mange år. Kjernen i problemstillingen er at på det tidspunktet man drar kortet og starter transaksjonen, så vet ikke selgeren (og knapt nok kjøperen selv) nøyaktig hva  sluttsummen vil bli, dvs. hvor mye man kommer til å lade eller hvor mye bensin man kommer til å fylle. Derfor har selger valgt i sikre seg gjennom å reservere et beløp på kjøperens kort. Som oftest oppheves reservasjonen før man rekker å registrere at den har vært der, men når det en sjelden gang tar tid, kan det være irriterende. En ting man kan gjøre for å unngå problemet på er selvfølgelig å bruke kredittkort i stedet for debetkort til denne type transaksjoner.

Anonymkode: 27274...25e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...