AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Jeg vet ikke om det er bare med meg, men jeg har opplevd ladestasjon kople har trekt meg -500 i reservasjon, men pengene endrer seg i nettbanken til summen jeg ladet for, men jeg får ikke inn summen på min bruktskonto. Er ikke dette veldig rart??? har gått tre uker. Jeg føler kople er scam. Har ikke hatt problemer med de andre ladestasjonene men akkurat med kople, bruker det ikke lenger etter dette, har fått igjen pengene andre ganger men er snakk om 4 eller 5 ganger nå jeg ikke har fått igjen…. har også sett noen ganger står det jeg har fått igjen pengene og andre gangene står det ingenting om det, rart det ikke er noe bedre oversikt???? Anonymkode: 44352...63c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Har ikke brukt app de gangene det har skjedd, har kun brukt kort og som gjest, kan dette være den eneste grunn til det har skjedd? De burde jo ha noe mer ”sikkert” også. Anonymkode: 44352...63c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke om det er bare med meg, men jeg har opplevd ladestasjon kople har trekt meg -500 i reservasjon, men pengene endrer seg i nettbanken til summen jeg ladet for, men jeg får ikke inn summen på min bruktskonto. Er ikke dette veldig rart??? har gått tre uker. Jeg føler kople er scam. Har ikke hatt problemer med de andre ladestasjonene men akkurat med kople, bruker det ikke lenger etter dette, har fått igjen pengene andre ganger men er snakk om 4 eller 5 ganger nå jeg ikke har fått igjen…. har også sett noen ganger står det jeg har fått igjen pengene og andre gangene står det ingenting om det, rart det ikke er noe bedre oversikt???? Anonymkode: 44352...63c Jeg har opplevd det samme med uno x. Beløpet på 500 kr kommer ikke tilbake på konto. Skal aldri lade der noe mer. Anonymkode: 72640...8e3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har opplevd det samme med uno x. Beløpet på 500 kr kommer ikke tilbake på konto. Skal aldri lade der noe mer. Anonymkode: 72640...8e3 Jeg sendte e post til uno x om det. De sa jeg skulle høre med banken. Da de mener feilen ikke ligger hos dem. Anonymkode: 72640...8e3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #5 Skrevet 30. juli 2024 Det reserveres 500kr først, og så endres det til f.eks 200kr i trekk. De resterende 300 kr frigis bare idet reservasjon endrer seg til trekk, det vil ikke komme som en egen rad/post på kontoutskrift. Anonymkode: 8756d...d3b 4
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #6 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det reserveres 500kr først, og så endres det til f.eks 200kr i trekk. De resterende 300 kr frigis bare idet reservasjon endrer seg til trekk, det vil ikke komme som en egen rad/post på kontoutskrift. Anonymkode: 8756d...d3b Når reservasjon frigis skal det komme opp som egen rad i nett-/mobilbanken. Alle bevegelser på konto skal komme opp Anonymkode: 22b62...9d0
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #7 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når reservasjon frigis skal det komme opp som egen rad i nett-/mobilbanken. Alle bevegelser på konto skal komme opp Anonymkode: 22b62...9d0 Det er jo ikke en bevegelse, kun en reservasjon. Jeg har aldri noensinne opplevd at reservasjonen når jeg fyller drivstoff vises på kontoen etter at det reelle trekket er gått gjennom. Anonymkode: 130bc...998 6 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #8 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når reservasjon frigis skal det komme opp som egen rad i nett-/mobilbanken. Alle bevegelser på konto skal komme opp Anonymkode: 22b62...9d0 Dette er fri fantasi. Anonymkode: 8a165...04a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #9 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har opplevd det samme med uno x. Beløpet på 500 kr kommer ikke tilbake på konto. Skal aldri lade der noe mer. Anonymkode: 72640...8e3 Hvor mye hadde du på kontoen før lading, hvor mye ladet du for og hvor mye hadde du på kontoen etter at betalingen var gått gjennom og reservasjonen frigitt? Anonymkode: 130bc...998
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #10 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når reservasjon frigis skal det komme opp som egen rad i nett-/mobilbanken. Alle bevegelser på konto skal komme opp Anonymkode: 22b62...9d0 Alle bevegelser på konto skal komme opp ja. En reservasjon er ikke en bevegelse. Trekket derimot er en bevegelse. Anonymkode: 8756d...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #11 Skrevet 30. juli 2024 Ser et par her prøver å forklare dette. Gir det et forsøk jeg også; La oss si du har 1000 kr på kontoen, ladestasjon/bensinstasjon reserverer 500 kr. Det betyr at de fryser 500 av de 1000 kr, i tilfelle du ikke har dekning når du skal gjøre opp for deg. For eksempel setter bilen på lading og drar inn på butikken hvor du hadler for 1000 kr. Når du derimot er ferdig og summen du skal betale er for eksempel 200kr så betyr dette at de frigir 300 av de 500. Og du vil ha 700 på konto. MEN det er ikke slik at de tar 500 kr ut av kontoen din for så å gi deg tilbake 300. De tar bare ut de 200. Resterende 300 forlot aldri kontoen, de var bare aldri tilgjengelig for bruk til annet. You see? For å sjekke at alt er ok kan du gjøre deg et lit regnestykket på den aktuelle kontoen. Mangler det faktisk penger eller er det som jeg forklarer over. Anonymkode: a6bdd...51c 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #12 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når reservasjon frigis skal det komme opp som egen rad i nett-/mobilbanken. Alle bevegelser på konto skal komme opp Anonymkode: 22b62...9d0 Dette er helt feil. Reservasjoner ligger inntil de slettes eller erstattes med en bokføring. Ved bruk av ladestasjoner reserveres det gjerne kr 500 som erstattes med en bokføring på faktisk kostnad. Reservasjoner vil aldri gjenfinnes på konto etter at de er slettet eller erstattet av en bokføring. Folk som sikkert har hatt bankkort hele sitt voksne liv bør nå ha fått med seg dette. Anonymkode: b9103...c79 1
Victoria95 Skrevet 3. august 2024 #13 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 18.49): Ser et par her prøver å forklare dette. Gir det et forsøk jeg også; La oss si du har 1000 kr på kontoen, ladestasjon/bensinstasjon reserverer 500 kr. Det betyr at de fryser 500 av de 1000 kr, i tilfelle du ikke har dekning når du skal gjøre opp for deg. For eksempel setter bilen på lading og drar inn på butikken hvor du hadler for 1000 kr. Når du derimot er ferdig og summen du skal betale er for eksempel 200kr så betyr dette at de frigir 300 av de 500. Og du vil ha 700 på konto. MEN det er ikke slik at de tar 500 kr ut av kontoen din for så å gi deg tilbake 300. De tar bare ut de 200. Resterende 300 forlot aldri kontoen, de var bare aldri tilgjengelig for bruk til annet. You see? For å sjekke at alt er ok kan du gjøre deg et lit regnestykket på den aktuelle kontoen. Mangler det faktisk penger eller er det som jeg forklarer over. Anonymkode: a6bdd...51c Gir ingen mening, ingen som lader til 500kr, hvorfor skal de reservere 500kr da?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #14 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 19.37): Dette er helt feil. Reservasjoner ligger inntil de slettes eller erstattes med en bokføring. Ved bruk av ladestasjoner reserveres det gjerne kr 500 som erstattes med en bokføring på faktisk kostnad. Reservasjoner vil aldri gjenfinnes på konto etter at de er slettet eller erstattet av en bokføring. Folk som sikkert har hatt bankkort hele sitt voksne liv bør nå ha fått med seg dette. Anonymkode: b9103...c79 Ja dette har jeg sett, MEN pengene kommer jo ikke inn på kontoen?😂 tallene endret seg i banken, men jeg fikk aldri pengene mine inn igjen, det var snakk om et par tusen, kontoen min sto fremdeles på rundt 440 kr eller noe i flere uker, noe skurrer jo, og de som er konstant blakk merker jo dette fort Anonymkode: 44352...63c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #15 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 19.37): Dette er helt feil. Reservasjoner ligger inntil de slettes eller erstattes med en bokføring. Ved bruk av ladestasjoner reserveres det gjerne kr 500 som erstattes med en bokføring på faktisk kostnad. Reservasjoner vil aldri gjenfinnes på konto etter at de er slettet eller erstattet av en bokføring. Folk som sikkert har hatt bankkort hele sitt voksne liv bør nå ha fått med seg dette. Anonymkode: b9103...c79 Snakket med banken om dette også og de sa faktisk kan det hende pengene ikke kommer tilbake hvis det er slik at det må gjøres manuelt et eller annet… derfor viktig å kontakte banken, men de kople greiene er veldig sleipt, de andre ladestasjonene gir tilbake etter min erfaring men kople kan ta pengene dine. Hvorfor skal jeg betale 500kr for en jævla elbil? Da kjører jeg heller drivstoff Anonymkode: 44352...63c
AnonymBruker Skrevet 3. august 2024 #16 Skrevet 3. august 2024 AnonymBruker skrev (På 30.7.2024 den 18.49): Ser et par her prøver å forklare dette. Gir det et forsøk jeg også; La oss si du har 1000 kr på kontoen, ladestasjon/bensinstasjon reserverer 500 kr. Det betyr at de fryser 500 av de 1000 kr, i tilfelle du ikke har dekning når du skal gjøre opp for deg. For eksempel setter bilen på lading og drar inn på butikken hvor du hadler for 1000 kr. Når du derimot er ferdig og summen du skal betale er for eksempel 200kr så betyr dette at de frigir 300 av de 500. Og du vil ha 700 på konto. MEN det er ikke slik at de tar 500 kr ut av kontoen din for så å gi deg tilbake 300. De tar bare ut de 200. Resterende 300 forlot aldri kontoen, de var bare aldri tilgjengelig for bruk til annet. You see? For å sjekke at alt er ok kan du gjøre deg et lit regnestykket på den aktuelle kontoen. Mangler det faktisk penger eller er det som jeg forklarer over. Anonymkode: a6bdd...51c Nei de trekker de pengene, tok meg 2 uker, har fremdeles ikke fått de Anonymkode: 44352...63c
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #17 Skrevet 4. august 2024 Samme skjer når man fyller drivstoff, men da er summen 1500, uansett hvor mye man fyller for. Jeg fikk 2 slike reserveringer på en fylling her i sommer. Det som da skjedde var at pumpa hang seg opp mellom at jeg la inn kortet og før jeg fikk fyllt, så j g måtte starte prosessen på nytt. Det tok 3 uker før den reservasjonen ble borte på mitt kort. Ellers blir de korrigert umiddelbart når fyllingen er trukket. Anonymkode: cedc7...568
AnonymBruker Skrevet 4. august 2024 #18 Skrevet 4. august 2024 AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 16.50): Jeg vet ikke om det er bare med meg, men jeg har opplevd ladestasjon kople har trekt meg -500 i reservasjon, men pengene endrer seg i nettbanken til summen jeg ladet for, men jeg får ikke inn summen på min bruktskonto. Er ikke dette veldig rart??? har gått tre uker. Jeg føler kople er scam. Har ikke hatt problemer med de andre ladestasjonene men akkurat med kople, bruker det ikke lenger etter dette, har fått igjen pengene andre ganger men er snakk om 4 eller 5 ganger nå jeg ikke har fått igjen…. har også sett noen ganger står det jeg har fått igjen pengene og andre gangene står det ingenting om det, rart det ikke er noe bedre oversikt???? Anonymkode: 44352...63c Er her ingen som leser informasjon på ladepunkter? Mye enklere å opprette en tråden på KG og få en hel mengde rare tilbakemeldinger enn å lese seg opp på betingelsene for å bruke ladestasjonene? Følger du med på fakturaen din over trekk på kredittkortet (du bruker vel ikke debetkort når du lader. ) så ser du at det er beløpet du har ladet for som tilslutt blir trukket. Er folk alltid like sløve til å lese tett tilgjengelig informasjon og betingelser for bruk av ulike løsninger i samfunnet? Anonymkode: b0d09...815
tdm900 Skrevet 4. august 2024 #19 Skrevet 4. august 2024 Victoria95 skrev (12 timer siden): Gir ingen mening, ingen som lader til 500kr, hvorfor skal de reservere 500kr da? Fyller man bensin/diesel reserveres 2000,-. Gjør de alltid for å sikre seg betaling for fyllt mengde. Trenger ikke fylle for mer enn 150,- men reservasjonen er den samme. CK er håpløse på dette, de er kjente for holde lenge på reservasjonen. Har selv fått varsle når jeg fyller på YX når minimum beløpet er nådd, og når jeg har fyllt ferdig er det kun det beløpet jeg har fyllt for, som er trukket. TS har ingen grunn for å bekymre seg, det reserverte blir frigjort uten at det vises på kontoen på noen som helst måte.
skrue Skrevet 4. august 2024 #20 Skrevet 4. august 2024 Det med reservasjon har jeg aldri lagt merke til. Årsaken skjønner jeg nå er at jeg alltid bruker et kredittkort for slikt. Da er det også lett å se at regningene er korrekte i ettertid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå