AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Er det sånn at man får dårligere balanse og mere svimmel når man fyller 40 år ? Jeg har blitt det selv om jeg går turer. Anonymkode: 07e0b...9f8 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Det er ikke noen aldersgrense for sånt. Hvis du har dårligere balanse så kan det være fordi du er svak i kjernemuskulatur, har spenninger i nakke, m.m. Hvis du ikke har noen fysiske årsaker til svimmelhet, altså ingenting legen kan påvise, så ta en tur til kiropraktor eller fysioterapeut. Anonymkode: b6d72...415
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Er det sånn at man får dårligere balanse og mere svimmel når man fyller 40 år ? Jeg har blitt det selv om jeg går turer. Anonymkode: 07e0b...9f8 Få henvisning til en ØNH-lege, eller som det nevnes, kiropraktor med kompetanse på svimmelhet, helst tilgang på "videobriller" som er et ledd i utredning av svimmelhet. Du kan bli svimmel av å mangle næringsstoffer også, så en blodprøve er også viktig. Anonymkode: bc93b...f45
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Få henvisning til en ØNH-lege, eller som det nevnes, kiropraktor med kompetanse på svimmelhet, helst tilgang på "videobriller" som er et ledd i utredning av svimmelhet. Du kan bli svimmel av å mangle næringsstoffer også, så en blodprøve er også viktig. Anonymkode: bc93b...f45 Derfor en lege må utelukke fysiske årsaker, derav blodøver, men også evnt MR ved behov. En tur til optiker er også viktig. Anonymkode: b6d72...415
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 Det kan være aldersrelatert, men det kan være lurt å ta en sjekk hos legen. Ta også en sjekk av synet, for hos meg er det synet som gjør meg svimmel og ubalansert. Mine "gamle" øyne sliter med å endre fokus fra nært til langt, og motsatt. Ikke mye, men nok til at jeg går glipp av ujevnheter på bakken, og dybdesynet er forsinket. K48 Anonymkode: c4384...7e7
hohumpf Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 Balanse er ferskvare, man bør trene den jevnlig med eller uten diagnose(r) i «bagen».
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå