Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 17. februar 2006 #1 Skrevet 17. februar 2006 Tror det var det den heter.. jeg har kjøpt meg en sånn å det stod på at en må være helt tørr før man påfører den.. Hvorfor må man være helt tørr?? Kan det skje noe visst man ikke er helt tørr??
Gjest Gjest_Ella_* Skrevet 17. februar 2006 #2 Skrevet 17. februar 2006 Jeg prøvde en sånn for en stund tilbake, funker som pokker! Men gjør gruuuusomt vondt! Jeg verka under armen i flere dager etter jeg tok det på...sved og fikk utslett, så orker ikke å bruke det mer.. Tror ikke det er noen krise om du ikke er 100% tørr..
Gjest 2324 Skrevet 17. februar 2006 #3 Skrevet 17. februar 2006 Jeg synes det svir veldig når jeg ikke er helt tørr. Ellers synes jeg ikke det gjør noe vondt.
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 17. februar 2006 #4 Skrevet 17. februar 2006 Jeg hadde på i går kveld før jeg la meg... Da vasket jeg meg under armene å tørket så godt jeg kunne... I begynnelsen kjente jeg ikke noe til det, men når det hadde gått 5-10 min så begynnte det å svi.. Men jeg vil ikke akkurat kalle det svie heller, det var mer som en utrolig intenskløe.. Som kjentes ut som det hadde gått over visst jeg hadde klødd.. (men jeg klødde ikke).. Er det normalt?? Vasket av meg idag tidlig, men jeg synst det er litt ekkelt under armene enda... Det små svir liksom litt...
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #5 Skrevet 17. februar 2006 Du bør være tørr fordi det da svir mindre som nevnt over. Virkestoffet reagerer med fuktighet på en måte som gjør at det svir.
Gjest Virvel Skrevet 17. februar 2006 #6 Skrevet 17. februar 2006 Det er sterke saker, så det er helt vanlig at det svir. Jeg bruker Yerka, som er litt samme greia, og det svir også hvis jeg tar på for mye. Cluet er å ikke barbere seg under armene samme dag som man bruker aluminiumklorid, ta heller på mindre og oftere (f.eks. annenhver dag) i stedet for mye og sjelden (en eller to ganger i uken), og ikke klø, da blir det bare verre. Du kan smøre på et tynt lag aloe vera, det hjelper litt.
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 18. februar 2006 #7 Skrevet 18. februar 2006 Jeg har blitt litt rød under armene men bare på to små plasser.. Kan det ha noe med at jeg har hatt på litt for mye??
Gjest Lo Lo Skrevet 18. februar 2006 #8 Skrevet 18. februar 2006 Bruker også denne deodoranten å ja det er ubehagelig å brrke den! Stikker liksom under armene. Men det fungerer VELDIG bra, jeg plages veldig mye me stooore svettemerker på genserne mine noe som er utrolig sjenerende. Du svetter ikke i det hele tatt på hvertfall 3 dager. Jeg kjøpte meg en liten tube med lokalbedøvende middel på apotekert som jeg smører under armene en halv time før eg jeg ska bruke deodoranten å det virker veldig bra. Vasker selfølgelig bort salven før jeg tar på deoen men da er huden såpass bedøvd av jeg får sove hele natten uten så mye forstyrelse av kløing og stikking!
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 19. februar 2006 #9 Skrevet 19. februar 2006 Bruker også denne deodoranten å ja det er ubehagelig å brrke den! Stikker liksom under armene. Men det fungerer VELDIG bra, jeg plages veldig mye me stooore svettemerker på genserne mine noe som er utrolig sjenerende. Du svetter ikke i det hele tatt på hvertfall 3 dager. Jeg kjøpte meg en liten tube med lokalbedøvende middel på apotekert som jeg smører under armene en halv time før eg jeg ska bruke deodoranten å det virker veldig bra. Vasker selfølgelig bort salven før jeg tar på deoen men da er huden såpass bedøvd av jeg får sove hele natten uten så mye forstyrelse av kløing og stikking! ← Tror jeg skal kjøpe meg en tube med lokalbedøvende middel jeg også.. Hva heter den å hva koster den??
Gjest Lo Lo Skrevet 19. februar 2006 #10 Skrevet 19. februar 2006 Tror jeg skal kjøpe meg en tube med lokalbedøvende middel jeg også.. Hva heter den å hva koster den?? ← Akkurat nå husker jeg ikke hva den heter eller hvor mye den koster, men snakk med en på apoteket. Bare å se at du vil ha en lokalbedøvende savle, de brukes blandt annet til, myggstikk, eksem og av tannleger. For å jette på prisen vil jeg si 60-80kroner
Gjest Virvel Skrevet 19. februar 2006 #11 Skrevet 19. februar 2006 Heter den Emla, kanskje? Det er i hvert fall det vi bruker når vi tar blodprøver av barn. :icon_smile: Vet ikke om den er allment tilgjengelig...
Ginen Skrevet 19. februar 2006 #12 Skrevet 19. februar 2006 Xylocain gel blir ofte brukt som mildt bedøvende middel. Verdt et forsøk, men snakk med de på apoteket, du.
Gjest *-*Pinky*-* Skrevet 19. februar 2006 #13 Skrevet 19. februar 2006 Takk for svar.. Og takk for hjelpen Da skal jeg prøve å se om jeg kan få makket meg på apoteket imorgen siden jeg skal ha på aluminiumsklorid igjen imorgen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå