AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Del Skrevet 29. juli 2024 Lurer på hva som er vanlig. Selv har jeg en ganske grei arbeidsgiver så fri får jeg, men lurer på om de fleste tar hel eller halv dag fri? Hva er vanligst når man får permisjon for første skoledag? Jobber i staten. Anonymkode: 6f3f7...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Del Skrevet 29. juli 2024 Permisjon? Tar man ikke bare en feriedag da? Det finnes ingen permisjoner som heter "første skoledagfri". Man tar enten en feriedag eller avspaserer timer man har jobbet opp fra før. Mulig noen arbeidsgivere gir velferdspermisjon uten lønn til sånt, men det har ikke vi. Vi tar feriedag. Anonymkode: 5f331...96c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 29. juli 2024 #3 Del Skrevet 29. juli 2024 Tenker at de er der fra 10-14 og etter det sfo. Trenger ikke ta fri da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 29. juli 2024 #4 Del Skrevet 29. juli 2024 Mannen får en dags lønnet permisjon. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Del Skrevet 29. juli 2024 Hos oss har vi mulighet til å få 1 dag fri (velferdspermisjon MED lønn) til første skoledag i 1. klasse. På samme måte som vi kan få 3 dager til tilvenning i barnehage, og 1-2 dager med fri for å gå i begravelse. Jeg har alltid tatt hel dag fri til 1. skoledag i 1. klasse. Det er jo gjerne oppmøte midt på arbeidsdagen, og så er de jo ferdige i løpet av et par timer. Og da er det hyggelig å gå ut og spise med familien. Anonymkode: 9eb40...acd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Permisjon? Tar man ikke bare en feriedag da? Det finnes ingen permisjoner som heter "første skoledagfri". Man tar enten en feriedag eller avspaserer timer man har jobbet opp fra før. Mulig noen arbeidsgivere gir velferdspermisjon uten lønn til sånt, men det har ikke vi. Vi tar feriedag. Anonymkode: 5f331...96c Ganske vanlig å få permisjon jo, jeg får det. Lurer bare på om folk flest tar en hel eller halv dag fri. Anonymkode: 6f3f7...3be 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Del Skrevet 29. juli 2024 Ja, ingen sfo den dagen, vi velger å gå ut å spise Anonymkode: b3fa4...7b4 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #8 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hos oss har vi mulighet til å få 1 dag fri (velferdspermisjon MED lønn) til første skoledag i 1. klasse. På samme måte som vi kan få 3 dager til tilvenning i barnehage, og 1-2 dager med fri for å gå i begravelse. Jeg har alltid tatt hel dag fri til 1. skoledag i 1. klasse. Det er jo gjerne oppmøte midt på arbeidsdagen, og så er de jo ferdige i løpet av et par timer. Og da er det hyggelig å gå ut og spise med familien. Anonymkode: 9eb40...acd Ok, jeg har også inntrykk at at de som får permisjon tar en hel dag ☺️ Anonymkode: 6f3f7...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #9 Del Skrevet 29. juli 2024 Vi fikk begge betalt omsorgspermisjon for første skoledag så hadde hele dagen fri. Etter skoledagen går vi på café. Erfaringsmessig fra mine barns første skoledag har max tredel av klassen SFO etter første skoledag så de fleste tar fri. Anonymkode: 3718c...951 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #10 Del Skrevet 29. juli 2024 Her startet første skoledag kl.17. Dag to levert som vanlig. Anonymkode: 56422...809 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #11 Del Skrevet 29. juli 2024 Permisjon med lønn eller senvakt. Anonymkode: f4348...a31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ja, ingen sfo den dagen, vi velger å gå ut å spise Anonymkode: b3fa4...7b4 Vi også, gjorde stas på skolebarnet uten søsken den dagen😊 Anonymkode: e750b...d63 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #13 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Permisjon? Tar man ikke bare en feriedag da? Det finnes ingen permisjoner som heter "første skoledagfri". Man tar enten en feriedag eller avspaserer timer man har jobbet opp fra før. Mulig noen arbeidsgivere gir velferdspermisjon uten lønn til sånt, men det har ikke vi. Vi tar feriedag. Anonymkode: 5f331...96c Tror ikke jeg har snakket med noen som ikke har fått velferdspermisjon denne dagen. Jeg har jobbet flere steder, både privat og kommunalt- alle disse stedene har man fått fri første skoledag. Jeg har hatt hel dag fri disse dagene (3 barn)- det har vært oppmøte ca 11. Etterpå har vi gått på kafe med barna (eldre søsken har fått være med). Anonymkode: 934bb...0e4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #14 Del Skrevet 29. juli 2024 Jeg hadde fri hele dagen. Etter at alt opplegget er ferdig på skolen så er det hyggelig å gjøre litt stas på 1 klassingen. Var ikke mange barn igjen på aks/sfo fra første klasse, kun de som hadde foreldre som måtte på jobb. Var kanskje maks 2 stykker. Anonymkode: 1d4fc...01c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #15 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Lurer på hva som er vanlig. Selv har jeg en ganske grei arbeidsgiver så fri får jeg, men lurer på om de fleste tar hel eller halv dag fri? Hva er vanligst når man får permisjon for første skoledag? Jobber i staten. Anonymkode: 6f3f7...3be Nei tok bare frem til 12, læreren ville være i fred med barna fra kl var 11 her, da hadde vi vert med dem i 1 og halv time, noe jeg synes er veldig bra Anonymkode: 9a774...552 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #16 Del Skrevet 29. juli 2024 Velferdspermisjon 3 dager får vi ved skolestart. Anonymkode: a4ee6...3cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #17 Del Skrevet 29. juli 2024 Får velferdsperm med lønn til 1. skoledag hvis jeg har vakt da. Eller bytte vakt med noen kan jeg jo også (ville prøvd det først). Anonymkode: b43ff...f5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-mamma Skrevet 29. juli 2024 #18 Del Skrevet 29. juli 2024 Velferdspermisjon med lønn hel dag i forbindelse med skolestart i 1. klasse 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #19 Del Skrevet 29. juli 2024 Får velferdspermisjon så tok ut en hel dag. Anonymkode: 92f75...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #20 Del Skrevet 29. juli 2024 Jeg tok fri i 2 timer. Ser ingen grunn til å ta fri en hel dag, når man knapt får være med inn i klasserommet. Ingen hos oss som tar fri hele dager for skolestart Anonymkode: 34fa5...88f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå