AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Har vært frisk alltid. Er 39 år. Siden april/mai har jeg hatt daglig diaré med ca 3-6 tømminger om morgen. Av og til også om natten. Jeg er morgenkvalm og brekker meg hele tiden gjennom dagen. Jeg må tisse hele tiden, også om natten, men det kommer ikke alltid så mye. Har vært hos legen og fikk resept på selexid selv om ikke det viste utslag på uvi. Ingen tegn på matallergi på prøver. Jeg jobber mye og tenkte alt skyldes stress, men etter å ha hatt ferie i 5 uker er jeg jo bare verre. Er helt utmattet og føler meg syk uten å være syk. Faller i søvn etter enkelte måltider eller aktivitet. Blir fort tungpustet. I tillegg våkner jeg hver natt dyvåt av svette. De siste to ukene har jeg til tider smerter i bekken/hofter bak. Føler meg dum hvis jeg går til legen igjen, så vurderer å gå privat? Noen som har erfaringer med lignende symptomer. Kan det være overgangsalder? Har forresten p stav så har ikke menstruasjon. Kjenner ikke meg selv igjen. Anonymkode: 8223b...1de
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Høres veldig ut som overgangsalder.. Bestill time hos gynekolog, gjerne en som har peiling på dette. Fastlegene vet ingenting Anonymkode: c784a...25b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 Bør ikke endret avføringsmønster sjekkes med koloskopi? Anonymkode: 79ed0...0d7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Det der bør utredes videre. Nå vet jeg ikke hvilke blodprøver som er tatt, men bør også tas avføringsprøver og henvises til koloskopi. Samt røntgen thorax. Begynn der Anonymkode: c584b...bbe 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har vært frisk alltid. Er 39 år. Siden april/mai har jeg hatt daglig diaré med ca 3-6 tømminger om morgen. Av og til også om natten. Jeg er morgenkvalm og brekker meg hele tiden gjennom dagen. Jeg må tisse hele tiden, også om natten, men det kommer ikke alltid så mye. Har vært hos legen og fikk resept på selexid selv om ikke det viste utslag på uvi. Ingen tegn på matallergi på prøver. Jeg jobber mye og tenkte alt skyldes stress, men etter å ha hatt ferie i 5 uker er jeg jo bare verre. Er helt utmattet og føler meg syk uten å være syk. Faller i søvn etter enkelte måltider eller aktivitet. Blir fort tungpustet. I tillegg våkner jeg hver natt dyvåt av svette. De siste to ukene har jeg til tider smerter i bekken/hofter bak. Føler meg dum hvis jeg går til legen igjen, så vurderer å gå privat? Noen som har erfaringer med lignende symptomer. Kan det være overgangsalder? Har forresten p stav så har ikke menstruasjon. Kjenner ikke meg selv igjen. Anonymkode: 8223b...1de Hvis vi skal snakke om dumskap så er det dumskap at du ikke har gått tilbake til legen for lenge siden. Dumskap har ingenting med saken å gjøre, så det begrepet legger vi raskt tilside. Når du er så dårlig, så er det klart at noe er galt med kroppen din. Når legen ikke klarte å treffe blink på første forsøk med hva som er eller kan være galt, så må du melde tilbake og legen må få mulighet til å undersøke og tenke videre på hva som er problemet. Med så mange tømminger så mister du og elektrolytter, salter og andre stoffer kroppen trenger for å fungere. Dette vil og gjøre deg dårligere fra det som må være hovedproblemet. Jeg vil ikke sitte og spekulere i hva som er problemet i din kropp uten å ha pratet direkte med deg, sett blodprøvesvarene dine M.m. Bestill time hos fastlegen din og forklar situasjonen på telefon, slik at du får en raskere time enn om du nettbestillinger timen. Å fortsette uten legebesøk hjelper deg sannsynligvis ikke til å bli bedre. Om du vil velge å gå privat eller til fastlegen bestemmer du selv, men fastlege har vi for å få hjelp når vi trenger hjelp, noe du gjør nå. Og dette er ikke flaut! Anonymkode: 13d9a...718 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det der bør utredes videre. Nå vet jeg ikke hvilke blodprøver som er tatt, men bør også tas avføringsprøver og henvises til koloskopi. Samt røntgen thorax. Begynn der Anonymkode: c584b...bbe Noen her på dette forumet har visst koloskopi som anbefaling for alt mulig. Koloskopi kan faktisk gjøre enkelte sykdommer verre. Samtidig er ikke koloskopi løsningen på alt som heter mage- tarm problemer. Anonymkode: 13d9a...718 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har vært frisk alltid. Er 39 år. Siden april/mai har jeg hatt daglig diaré med ca 3-6 tømminger om morgen. Av og til også om natten. Jeg er morgenkvalm og brekker meg hele tiden gjennom dagen. Jeg må tisse hele tiden, også om natten, men det kommer ikke alltid så mye. Har vært hos legen og fikk resept på selexid selv om ikke det viste utslag på uvi. Ingen tegn på matallergi på prøver. Jeg jobber mye og tenkte alt skyldes stress, men etter å ha hatt ferie i 5 uker er jeg jo bare verre. Er helt utmattet og føler meg syk uten å være syk. Faller i søvn etter enkelte måltider eller aktivitet. Blir fort tungpustet. I tillegg våkner jeg hver natt dyvåt av svette. De siste to ukene har jeg til tider smerter i bekken/hofter bak. Føler meg dum hvis jeg går til legen igjen, så vurderer å gå privat? Noen som har erfaringer med lignende symptomer. Kan det være overgangsalder? Har forresten p stav så har ikke menstruasjon. Kjenner ikke meg selv igjen. Anonymkode: 8223b...1de Du var hos legen og fikk en medisin som ikke virket. I tillegg er du blitt verre. Det er ikke alltid legen treffer blink på første forsøk, derfor går du tilbake. Anonymkode: 8b235...f15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå