Gå til innhold

140 i puls av stress?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min puls er ofte på 140 hvis jeg stresser rundt. Er det normalt? Setter jeg meg ned kan den gjerne da også være mellom 80-100 fordi jeg får fort adrenalin av hva jeg tenker på/stresser i tankene/leser osv. Men på natta er den på laveste 53. Er det ok? 

Anonymkode: f445d...cdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg drukket mye alkohol har jeg laveste puls på 75 på natta 🙈

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig det ja. Jeg har hvilepuls rundt 40. 
Kan fint ha oppi 120-130 i hvert fall på stressende vakter på jobb. 

Anonymkode: 8159c...240

Skrevet (endret)

Kanskje gjøre noe med stresset?

En nattpuls på 53 er helt normal. Så lenge pulsen på 140 er forbigående (du skal selvfølgelig ikke gå med en puls på 140 over lengre tid) og stressutløst, så er det heller ikke farlig.

Men hvis du håndterer stresset ditt og hjertet fortsatt "fyrer" med høy puls ved små hendelser/anstrengelser, kan det være lurt å gjøre noe med det. Det finnes tilstander der hjertet reagerer "unødvendig" på autonom input fra nervesystemet. Mange muligheter finnes hvis du snakker med legen.

Endret av isw
AnonymBruker
Skrevet

Ingenting som helst unormalt med hverken pulsen din når du stresser rundt eller når du sover. Også helt normalt at kroppen er mer urolig i søvne etter en god del alkohol.

Anonymkode: 32a32...b62

AnonymBruker
Skrevet

Trener du? Tenker at hvis du ikke trener, vil du ha god effekt av det mtp stressmestring. 

Anonymkode: 7b169...e33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
isw skrev (På 29.7.2024 den 14.36):

Kanskje gjøre noe med stresset?

En nattpuls på 53 er helt normal. Så lenge pulsen på 140 er forbigående (du skal selvfølgelig ikke gå med en puls på 140 over lengre tid) og stressutløst, så er det heller ikke farlig.

Men hvis du håndterer stresset ditt og hjertet fortsatt "fyrer" med høy puls ved små hendelser/anstrengelser, kan det være lurt å gjøre noe med det. Det finnes tilstander der hjertet reagerer "unødvendig" på autonom input fra nervesystemet. Mange muligheter finnes hvis du snakker med legen.

Finnes det tilstander der nervesystemet reagerer «unødvendig» og? Uten at pulsen blir slik som ts beskriver?

Anonymkode: b249d...102

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 14.31):

Min puls er ofte på 140 hvis jeg stresser rundt. Er det normalt? Setter jeg meg ned kan den gjerne da også være mellom 80-100 fordi jeg får fort adrenalin av hva jeg tenker på/stresser i tankene/leser osv. Men på natta er den på laveste 53. Er det ok? 

Kanskje du har POTs? Dvs unormal høy puls så lenge du ikke ligger. Har du noen sympt når du står stille lenge feks? Svimmelhet, hjertebank? 

Anonymkode: eea62...dd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...