AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Jeg har en 4 åring som har klagd mye på at han føler seg dårlig, magesmerter og ryggsmerter. Han blir fortere sliten den siste tiden og har kastet opp 4-5 ganger den siste mnd. Igår hadde han lys grønn avføring. Normalt igjen. Men han kan leke og være seg selv, men noen ganger stopper han opp for å hvile fordi han føler seg dårlig og har vondt. Vart i 1mnd nå hvor jeg trodde det var magevirus pga opplastet (kaster ikke opp hver dag. Kan gå 1uke mellom hver gang eller annen hver dag.) Vi har legetime i morgen, men noen som har opplevd dette? Anonymkode: e3369...495
Rotemor Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Flott at dere skal til legen. Har du tenkt på matintoleranse? Prøvd ut litt? Det høres mer ut som magen enn ryggen. Smerte er vanskelig å plassere for barn. Jeg er laktoseintolerant og kan bli veldig kvalm av melkeprodukter. Vondt i magen er diaré kommer i tillegg. Håper dere finner ut av det😊 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 Rotemor skrev (5 minutter siden): Flott at dere skal til legen. Har du tenkt på matintoleranse? Prøvd ut litt? Det høres mer ut som magen enn ryggen. Smerte er vanskelig å plassere for barn. Jeg er laktoseintolerant og kan bli veldig kvalm av melkeprodukter. Vondt i magen er diaré kommer i tillegg. Håper dere finner ut av det😊 Hat du vondt etter inntak eller lenge etterpå? Vi har prøvd å redusere melk, gluten. Passe på . Men ser ikke noe sammenheng da han våkner opp med smerter også om morran. 🤔 Men han har hatt problemer med nyrene siden han lå i magen. Men smertene sitter o de områdene. Håper legen kan hjelpe oss og gi oss råd/ta prøver. Men takk for råd. ❤️ Anonymkode: e3369...495
Rotemor Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hat du vondt etter inntak eller lenge etterpå? Vi har prøvd å redusere melk, gluten. Passe på . Men ser ikke noe sammenheng da han våkner opp med smerter også om morran. 🤔 Men han har hatt problemer med nyrene siden han lå i magen. Men smertene sitter o de områdene. Håper legen kan hjelpe oss og gi oss råd/ta prøver. Men takk for råd. ❤️ Anonymkode: e3369...495 Men laktose så er reaksjonene ganske umiddelbare. Men det er lett å teste for. Det er så vanskelig med barn fordi de blander smerte, følelser og alt og er så hjelpesløse.❤️
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 Hvor i ryggen sitter smertene? Kan evt være noe m nyrene Hvor i magen sitter smertene? Kan være en blindtarmsbetennelse som utvikler seg langsomt og 1000 andre ting… Anonymkode: 98c0a...0b1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uvi? Anonymkode: 27adc...e3f Vært sjekket. Var ikke uvi. (Skal sjekkes jevnlig pga nyrene hans) Anonymkode: e3369...495
atropos Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 Fint du tar barnet til legen. Si ja til crp sjekk hvis de spør om det
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #9 Skrevet 29. juli 2024 Har gutten din gått rundt med smerter i mage/ rygg og kastet opp i én måned, og først nå bestiller du legetime? Anonymkode: d2495...d16 2
PusheenPusheen Skrevet 29. juli 2024 #10 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vært sjekket. Var ikke uvi. (Skal sjekkes jevnlig pga nyrene hans) Anonymkode: e3369...495 Plages han med nyrene kan det jo være noe med dem? 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #11 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har gutten din gått rundt med smerter i mage/ rygg og kastet opp i én måned, og først nå bestiller du legetime? Anonymkode: d2495...d16 Det kan gå 2-7 dager mellom hver gang symptomene blusser opp. Først trodde vi at det var magevirus han har fått siden det har gått over. Jeg spurte også legen på HS om det og de trodde det var ett magevirus. Så er det jo sånn at i helsenorge så må man noen ganger vente lengre på time enn 1 døgn, spesielt nå som det har vært fellesferie.... vi har fått beskjed om å kontakte legevakt ved forverring. Noe det ikke har vært. 😉 jeg grubler på det dag siden jeg gruer meg til i morgen og spørr om andre har opplevd det samme.. Anonymkode: e3369...495 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 atropos skrev (14 minutter siden): Fint du tar barnet til legen. Si ja til crp sjekk hvis de spør om det Takk, det skal jeg. 😊 Anonymkode: e3369...495
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #13 Skrevet 29. juli 2024 PusheenPusheen skrev (8 minutter siden): Plages han med nyrene kan det jo være noe med dem? Det er mye mulig at det er der det sitter. Men prøvd å klemme og "banke". Han sier det gjør vondt, men ikke så vondt at jeg tror det er noe med nyrene. Ham har vondt ved navlen også. Anonymkode: e3369...495
PusheenPusheen Skrevet 29. juli 2024 #14 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er mye mulig at det er der det sitter. Men prøvd å klemme og "banke". Han sier det gjør vondt, men ikke så vondt at jeg tror det er noe med nyrene. Ham har vondt ved navlen også. Anonymkode: e3369...495 Håper legen finner ut av det. Smerte kan være litt tricky å plassere for små barn. Enig med den som sa at du burde spørre om crp imorgen. Lykke til, og god bedring til gutten!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #15 Skrevet 29. juli 2024 PusheenPusheen skrev (5 minutter siden): Håper legen finner ut av det. Smerte kan være litt tricky å plassere for små barn. Enig med den som sa at du burde spørre om crp imorgen. Lykke til, og god bedring til gutten! Ja, det er akkurat det. 😞 tusen takk! Anonymkode: e3369...495 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #16 Skrevet 29. juli 2024 Det er faktisk viktig at du ikke kutter ut noe i kosten frem til legetimen. Ser nå at legetimen er i morgen, så da er jo eventuelle tiltak allerede gjort. Ønsker dere lykke til, og god bedring til gutten! Anonymkode: 11186...3c9
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #17 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er faktisk viktig at du ikke kutter ut noe i kosten frem til legetimen. Ser nå at legetimen er i morgen, så da er jo eventuelle tiltak allerede gjort. Ønsker dere lykke til, og god bedring til gutten! Anonymkode: 11186...3c9 Siden jeg bestilte timen forrige uke, så har jeg ikke kuttet noe etter det mtp at jeg vil at det skal fanges opp om det er noe han får i seg som han ikke tåler. Anonymkode: e3369...495
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #18 Skrevet 29. juli 2024 Tipper laktoseintoleranse. Her gutt med nøyaktig samme symptomer, som ble helt fin da vi tok hensyn til diagnosen hans. Anonymkode: b6d8a...4fe 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #20 Skrevet 30. juli 2024 Da er det bare å vente på blodprøvesvar. 🤞 Anonymkode: e3369...495
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå