Gå til innhold

Menskopp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde dette for kanskje 15 år siden, men syntes det var vanskelig å få den til å folde seg ut da. Så opplevde mye lekkasje. (Hadde allerede født mine to barn de gangen)

Nå har det kanskje kommet flere typer på markedet, og flere kvinner har erfaring, så vil gjerne høre hva dere tenker om menskopper og hvilken type som er "best", men det er sikkert ulike meninger her 😌

** Må den tas ut når man skal nr 2, dvs kan den ploppe ut hvis man presser litt? 

Anonymkode: 91b12...488

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg foldet den seg ut, og det med et smell (au). Problemet var å få den ut igjen, den satt tjåka fast og nesten umulig å bli kvitt vakumet uten å stappe hele hånda opp. Men lakk gjorde den, enda så hardt den satt fast. Jeg var aldri av de som kunne gå i timevis før den ble full, dessverre. Så ble aldri en del av den meningheten. Nå er jeg heldigvis ferdig med hele elendigheten, en av få fordeler med å bli eldre. 😅

Anonymkode: 651c0...471

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker menskopp! Jeg har et to stk, og begge funker men den ene er favoritt (som jeg ikke husker hva heter). Men alle skjeder er jo forskjellige, så tror ikke det har noe å si hvilken jeg foretrekker - prøv og test litt. Det er også forskjell på når man har født barn eller ikke, de er forskjellige størrelser. 

Og grunnen til at jeg fant en favoritt, har ikke med lekkasje å gjøre, men mer at den var lett å dra ut.

Den må ikke tas ut når man skal nr 2, men som med en full tampong så kan den jo sperre litt, den ligger jo inntil en andre "tunnelen" der og kan gjøre den smalere.

MEN: det er jo bare å ta den ut! Det er jo det som er hovedgrunnen til at jeg elsker menskopp - med tampong så er det et helvete å bytte om den er for tørr, de loer og kan til og med gjøre litt vondt, man må vente til den er fult opp. Med menskopp kan du tømme den hver gang du går på do. Så jeg tar den alltid ut nå jeg skal nummer to, og skjønner egentlig ikke hvorfor det er viktig å ha den i.

Anonymkode: 7e386...268

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ladycup og lunette fra før, alltid vært happy med de. Nå har jeg bestilt ny meluna sport shorty, men det er fordi jeg nok etter barn nr 4 har fått fremfall og da har lavere cervix, så trenger en litt kortere. Det var forresten tilbud på melunaen på makeup store. 
Jeg elsker menskopp generelt, brukt det i 20 års tid. Bruker c-fold, og når jeg har satt den inn tar jeg tak i bunnen, klemmer litt sammen og vrir den litt rundt. Da folder den seg ordentlig ut. Samme som når jeg tar den ut egentlig (for å slippe opp vakuumet). 

Anonymkode: c303c...6c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar den forresten aldri ut på do nei, men du skal heller aldri presse på do. 😅

Anbefaler denne quizen! 
https://putacupinit.com/quiz/

Anonymkode: c303c...6c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...