Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har fått tilbud om jobb i Nederland. Har noen bodd der og jobbet eller studert som kan forklare litt om hvordan det er? Har kjempelyst til å dra, men vil vite litt om det på forhånd. Denne byen ligger ca 20 min med tog unna Amsterdam.

På forhånd thanx (",)12

Videoannonse
Annonse
Gjest KristinK
Skrevet

Venninnen min studerte i Nederland og trivdes veldig godt. Hun synes riktignok at menneskene der nede var litt rare, urenslige og spesielle, men det er jo slikt man vender seg til. Eller er prisnivået en del lavere enn i Norge, så det er billig å leve der.

Ellers har jeg desverre ikke så mye å bidra med, men siden hun holdt ut der nede i 3 år er ikke landet så aller værst...12

Skrevet

Heldiggris - Nederland er herlig!!!! Jeg har riktignok ikke bodd der, men har vært på utallige besøk og blir bare mer og mer glad i det landet.

Menneskene er åpne, hjertlige, glade og faktisk litt like oss nordmenn (både av utseende og væremåte). Med væremåte tenker jeg litt på hva slags verdier en har, f.eks. fant vi ut at vi på mange måter liker å leve et enkelt liv (for eksempel i forhold til mat - enkel brødskive til lunsj er velkjent i begge land....). Maten er knall! Pannekakene smaker himmelsk (de har riktignok litt mer fantasi når det gjelder hva en kan ha på pannekakene), de har masse søtt og ekkelt pålegg som smaker veldig godt (f.eks. kokosbrød (består av fargestoffer, kokos og sukker)) og de bruker faktisk også kakestrø som pålegg...

Hm, ble litt utpå viddene her nå! MEN, Nederland har flotte mennesker, språket er ikke helt fjernt fra vårt og jeg kunne godt tenke meg å bo der. En ting som er veldig uvant for oss nordmenn; de har en enorm befolkningstetthet. Rotterdam/Amsterdam-området er det som er tettest befolket i hele Europa............. Det finnes allikevel gode muligheter til å komme seg ut på landet eller til kysten.

Kanskje du kunne ta kontakt med ANSA og på den måten få kontakt med norske studenter i Nederland? De har sikkert mange gode råd å komme med.

Lykke til icon_smile.gif12

• 20 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Opp

Anonymkode: 1e8b3...42a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Opp

Anonymkode: 1e8b3...42a

Ned

erland

Anonymkode: 9e331...bd0

AnonymBruker
Skrevet

Godt jobbet med å dra opp en 20 (!!!) år gammel tråd.

Anonymkode: 229bf...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...