Gå til innhold

Ta pause fra Wegovy - noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Står bom stille på platå i snart 6 mnd. Går på høyeste dose.
Tenker å ta en pause på 3-4 uker for å se om det hjelper å starte igjen med dosen jeg er på. Klar over at det kan bli ulvehunger osv så må bare være veldig streng. 

Noen som har opplevd at det har hjulpet å ta en pause når man har hatt lengre platå? 

Har gode spise-og treningsvaner. Er ikke interesser i å høre «men da burde du osv» - dere blir ignorert. 

Jeg er kun interessert i å høre fra dere som har tatt en pause og begynt igjen - derav spørsmålet og det som har relevanse.

Anonymkode: 062b9...78c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Anonymkode: 062b9...78c

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt å la det gå lenger mellom hver injeksjon?

Anonymkode: 161fe...8e5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok pause 6 uker for så å starte opp på samme dose som jeg hadde gått på. Det fungerte fint. Ved nyttår var jeg enda mer motivert og tok pause i 6 måneder. Det gikk fint lenge, men den siste måneden kjente jeg sulten øke og tankekjøret etter mat kom tilbake. Startet da opp igjen på halvparten av det jeg gikk på tidligere. Det fungerer fint for meg. Jeg har aldri vært høyere enn 1mg for det fungerer ok samtidig som jeg får utfordret det mentale. Jeg håper neste pause blir lenger og at jeg etter hver klarer å slutte. Lykke til :)

Anonymkode: 131e4...c83

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jepp. En befrielse!!! Både humør,hår og sexslyst kom tilbake. 

Men jeg må unngå småspising,ikke noe is,godteri -eller karbohydrater i munnen her lenger.

Gikk ned nesten 30 Kg,det var en veldig vond tid for meg! Trives som tykk,er fortsatt tykk. Men må holde meg under 120. Aller helst under 80 for helsen sin skyld dessverre...

Anonymkode: 4d592...267

AnonymBruker
Skrevet

Du går mest sannsynlig opp i vekt igjen som de aller fleste på alle studier har gjort, dette er noe man må ta resten av livet om man ikke vil ha tilbake kiloene.

Anonymkode: 7df26...8ab

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jepp. En befrielse!!! Både humør,hår og sexslyst kom tilbake. 

Men jeg må unngå småspising,ikke noe is,godteri -eller karbohydrater i munnen her lenger.

Gikk ned nesten 30 Kg,det var en veldig vond tid for meg! Trives som tykk,er fortsatt tykk. Men må holde meg under 120. Aller helst under 80 for helsen sin skyld dessverre...

Men hva skjedde med vekta når du sluttet? Hvorfor var det vondt å gå ned 30 kilo?

Anonymkode: bb5df...a1a

• 4 uker senere...
Skrevet

Ja,deilig.  Men jeg er større enn noen sinne, er ikke  til å tro....  

Men så var jeg dum nok til å gifte meg med den best og kjekkeste mannen. Det kiler i hele kroppen selv etter28 år..  Det første og siste jeg hører,blir vekket på natten også.  "Elsklingen min,dü er den vakreste og peneste på jorden "

Så ja,jeg er tjukk.  Er egentlig altfor stor, dobbelt av det jeg burde være.  ut fra høyden er jeg redd jeg er 100.kg over idealet.   Men,gubben er kos og klem  hele tiden enten 50 eller 150Kg..

Det idiotiske er at jeg spiser nå,horn med smør majones skinke og paprika.  Har også lagt fram to båtis til tining. Spiser det dobbelte midtpå natten  som andre gjør på 3 dager. Håper jeg ikke er alene..

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det idiotiske er at jeg spiser nå,horn med smør majones skinke og paprika.  Har også lagt fram to båtis til tining. Spiser det dobbelte midtpå natten  som andre gjør på 3 dager. Håper jeg ikke er alene..

første impuls var å spørre "så hvorfor gjør du det da?" Men det må være noe lignende som å være alkoholiker. Du vet du ikke burde, men klarer ikke å styre det 

Anonymkode: 7b6f1...967

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

første impuls var å spørre "så hvorfor gjør du det da?" Men det må være noe lignende som å være alkoholiker. Du vet du ikke burde, men klarer ikke å styre det 

Anonymkode: 7b6f1...967

Nettopp, drikker ikke,røyker ikke. Kjefter eller slør ikke.  Er da kanskje noe snilt med meg. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nettopp, drikker ikke,røyker ikke. Kjefter eller slør ikke.  Er da kanskje noe snilt med meg. 

Det syke er at jeg har jobbet ì helsevesenet siden 1998. Siste ti årene med en pilatesball til mage og to basketballer til bryter. Luftballong rumpe gjør ikke saken bedre.  Nei,nå får jeg kaste meg i bilen og komme meg på morgenskift.

Skrevet

Sluttet i juni, gått opp 3 kilos.

Tviler jeg skal tilbake pga bivirkninger.

Anonymkode: d0b77...8c0

Gjest MaggaBente
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sluttet i juni, gått opp 3 kilos.

Tviler jeg skal tilbake pga bivirkninger.

Anonymkode: d0b77...8c0

Hva gjør du for å forhindre videre vektoppgang? Veier du deg ofte?

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja,deilig.  Men jeg er større enn noen sinne, er ikke  til å tro....  

Men så var jeg dum nok til å gifte meg med den best og kjekkeste mannen. Det kiler i hele kroppen selv etter28 år..  Det første og siste jeg hører,blir vekket på natten også.  "Elsklingen min,dü er den vakreste og peneste på jorden "

Så ja,jeg er tjukk.  Er egentlig altfor stor, dobbelt av det jeg burde være.  ut fra høyden er jeg redd jeg er 100.kg over idealet.   Men,gubben er kos og klem  hele tiden enten 50 eller 150Kg..

Men tenker du ikke på blodtrykket, kolesterolet din? Hjerte og karsykdommer som treffer deg som et lyn fra klar himmel.  Forsent å angre når du blir lagt inn på sykehuset med hjerteinfarkt.

Håper du ombestemmer deg å prøver å gå ned i vekt. 

Anonymkode: d6225...146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...