AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Er det vanlig at voldige fedre i feks straffesaker får ha samvær med barn? Eksen min er anmeldt av politiet og vi har bodd på krisesenteret og samt har jeg et barn som ikke er hans. Likevel tilrettelegger barnevernet samvær med barna med tilsyn. Selv han ikke er biologisk far. Barnevernet mener selv han utsatte oss for vold. Hvordan får han ha flere samvær i uken pga av dette? Fikk beskjed om å skjerme barna fra han.... Skjønner veldig lite.. Anonymkode: 78717...c09 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Ja, det er ganske vanlig. Det er jo med samvær. Men siden han ikke er biologisk far, har han ikke krav på samvær, så akkurat det er spesielt. Skjønner ikke hvorfor du kaller han far heller? Har han på noen måte adoptert dem da eller? Anonymkode: e3cb4...ea4 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det vanlig at voldige fedre i feks straffesaker får ha samvær med barn? Eksen min er anmeldt av politiet og vi har bodd på krisesenteret og samt har jeg et barn som ikke er hans. Likevel tilrettelegger barnevernet samvær med barna med tilsyn. Selv han ikke er biologisk far. Barnevernet mener selv han utsatte oss for vold. Hvordan får han ha flere samvær i uken pga av dette? Fikk beskjed om å skjerme barna fra han.... Skjønner veldig lite.. Anonymkode: 78717...c09 Jeg synes den norske snillismen mot voldsutøvere, voldtektsforbrytere osv er helt sinnssyk. Når en far er så voldelig mot mor at hun må på krisesenter med barna, så er han selvfølgelig ikke skikket til å ha barna. Hvorfor skal en voldelig person stoppe med moren? Hva når barna kommer i tenårene og provoserer helt hinsides, slik de fleste tenåringer gjør? Hvorfor skal han ikke slå dem også? Tankegangen er vel slik at det er dama sin feil at mannen slår - hun provoserer, hun klarer ikke å holde kjeft, hun trigger. Helt for jævlig. Du får ta en advokat som stiller et spørsmål til barnevernet på hvilket grunnlag de vurderer at en mann som har utsatt barn for vold, får samvær med barn. Hvordan dette er "til barnets beste" å bli tvunget til å møte far som har banket dem. Og hvordan de skal klare å bearbeide traumene fra volden ved å eksponeres for voldsmannen igjen og igjen. Anonymkode: 72de2...452 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Vet bare om voldelige mødre som har jevnlig samvær med barna. Da går det vel begge veier. Likestilling og de. I følge menneskerettsdomstolen så er det jo viktigere med foreldrevern enn barnevern. Anonymkode: 9d71c...33d
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 Vi burde gjort et stort opprør der det kjempes for barnas rett til trygghet går foran foreldres rett til å utøve vold mm.. sliter selv med en far som ønsker barna kun for å holde egen fasade. Vi har avstand i det daglige, men han henger over både meg pg barna som en mare. Barna har selv fortalt om psykisk og fysisk vold, men utover beskjed fra bv om å skjerme barna er det ingen hjelp. Anonymkode: 7fa5f...2d5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 Dessuten ts, er det din oppgave å skjerme barna fra samvær. Om han hverken har foreldrerett eller omsorgsrett, så kan du nekte samvær. Om han derimot har noe av dette, må du ta turen til fvk for mekling. Videre kan du ta samværssaken til retten. Anonymkode: e3cb4...ea4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Dessuten ts, er det din oppgave å skjerme barna fra samvær. Om han hverken har foreldrerett eller omsorgsrett, så kan du nekte samvær. Om han derimot har noe av dette, må du ta turen til fvk for mekling. Videre kan du ta samværssaken til retten. Anonymkode: e3cb4...ea4 Ja.. dette er samvær barnevernet har bestemt... Vi har vært til mekling og hver for oss. Fikk meklingsattest på dagen pga han er anmeldt til politiet av politiet selv. Anonymkode: 78717...c09
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 18 minutter siden, AnonymBruker said: Vi burde gjort et stort opprør der det kjempes for barnas rett til trygghet går foran foreldres rett til å utøve vold mm.. sliter selv med en far som ønsker barna kun for å holde egen fasade. Vi har avstand i det daglige, men han henger over både meg pg barna som en mare. Barna har selv fortalt om psykisk og fysisk vold, men utover beskjed fra bv om å skjerme barna er det ingen hjelp. Anonymkode: 7fa5f...2d5 Samme her... De sier barna har rett til samvær fordi de tør ikke si nei... Anonymkode: 78717...c09 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #9 Skrevet 29. juli 2024 Har noen forslag hvordan man kan gå frem for å øke barnas rettigheter? Anonymkode: 7fa5f...2d5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #10 Skrevet 29. juli 2024 21 minutter siden, AnonymBruker said: Ja.. dette er samvær barnevernet har bestemt... Vi har vært til mekling og hver for oss. Fikk meklingsattest på dagen pga han er anmeldt til politiet av politiet selv. Anonymkode: 78717...c09 Barnevernet kan ikke bestemme over samvær. I hvert fall ikke når han ikke er biologisk far. Anonymkode: d0fe0...1fb 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #11 Skrevet 29. juli 2024 Han har ingen krav på samvær med et barn som ikke er hans, du bestemmer. Barneverntjenesten bestemmer ingenting vedrørende samvær mellom barn og foreldre når de ikke har omsorgen for barnet. Anonymkode: 99d4b...3e0 1 2
jane78 Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Er det vanlig at voldige fedre i feks straffesaker får ha samvær med barn? Eksen min er anmeldt av politiet og vi har bodd på krisesenteret og samt har jeg et barn som ikke er hans. Likevel tilrettelegger barnevernet samvær med barna med tilsyn. Selv han ikke er biologisk far. Barnevernet mener selv han utsatte oss for vold. Hvordan får han ha flere samvær i uken pga av dette? Fikk beskjed om å skjerme barna fra han.... Skjønner veldig lite.. Anonymkode: 78717...c09 Søk juridisk bistand. Det er ikke barnevernet som bestemmer samvær, det gjør en domstol om foreldre ikke kommer til enighet 1
jane78 Skrevet 29. juli 2024 #13 Skrevet 29. juli 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Ja.. dette er samvær barnevernet har bestemt... Vi har vært til mekling og hver for oss. Fikk meklingsattest på dagen pga han er anmeldt til politiet av politiet selv. Anonymkode: 78717...c09 Barnevernet bestemmer ikke samvær! Høres ut som du enten har misforstått eller så har du et barnevernskontor som tråkker langt utenfor sitt mandat ved å late som de kan styre samværsavtalen. Snakk med advokat pronto! 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #14 Skrevet 29. juli 2024 Har du flere barn, hvor 1 av barna ikke er hans? Anonymkode: 86d26...ea7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #15 Skrevet 29. juli 2024 Har barnevernet overtatt omsorgen siden de bestemmer samvær? Anonymkode: 7fa5f...2d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå