AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Jeg har fått høre mye fra venninner om at menskopp er sååå flott og sååå lettvint, og vurderte lenge å skaffe meg en slik kopp selv. Selv om jeg er veldig skeptisk. Problemet er at do på kontoret ikke har vask inne på doen. Det er et gammeldags system der man først går inn i et rom med vask og speil, for så å gå videre inn på doen. Det er kun lås på doen, ikke på rommet med vask. Hvordan skal man da skylle koppen med en slik ordning? Det er ikke aktuelt å bare tørke den med papir og sette den tilbake igjen. Anonymkode: ecdc9...3ec
Gliffy Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Tømmer ikke koppen på jobb, det er ikke behov for det. Det holder i massevis å tømme morgen og kveld, og eventuelt også etter jobb. 9 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 Tømmer den ikke på jobb Anonymkode: ffd44...c7e 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Hele meningen med menskopp er jo at det holder å tømme omtrent en gang i døgnet. Bare ta det morgen før jobb, om du blør kraftig og må tømme hyppigere. Anonymkode: 628a1...6dd 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hele meningen med menskopp er jo at det holder å tømme omtrent en gang i døgnet. Bare ta det morgen før jobb, om du blør kraftig og må tømme hyppigere. Anonymkode: 628a1...6dd Hele meningen med menskopp er vel å slippe 1000 tamponger = bedre for miljøet Anonymkode: d9d57...096 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 Tømmer ikke vanligvis på jobb/ute, men hvis jeg må det er det bare å tørke den av med papir og putte inn igjen, må ikke skylle den. Hvis du absolutt vil skylle den kan du også evnt ta med vannflaske inn. Anonymkode: 21ea2...43a 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 Det skjer omtrent aldri at jeg må bytte den på jobb eller andre steder. 8 timer går helt uproblematisk, egentlig 12 for min del. Vasker den morgen og kveld. Har tømt den i do og tørket godt med papir. Ikke ideelt, men en sjelden gang går ok. Anonymkode: c4009...e46 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 Ha med en vannflaske som du kan skylle den med. Men ved vanlig mens skal det ikke være nødvendig å tømme den i løpet av en arbeidsdag. Anonymkode: bae52...bad 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #9 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hele meningen med menskopp er vel å slippe 1000 tamponger = bedre for miljøet Anonymkode: d9d57...096 Gud, noen drar dette ekstremt langt... Det er ikke nedbrytbare tamponger som ødelegger verden. Om du vil gjøre noe av betydning for miljøet - flytt ut av Norge til et u-land. Om alle her i verden skulle levd som deg, så ville vi ikke hatt mange ukene igjen på denne kloden. Anonymkode: 628a1...6dd 1 2
Akebrett Skrevet 29. juli 2024 #10 Skrevet 29. juli 2024 Samme som flere nevner, om du har behov for å bytte på jobb, ta med en vannflaske inn.. Når du har vendt deg til koppen, så vil du sjeldent ha behov for å tømme den ila dagen.... Ingen som reagerer om du tar med en vannflaske på do 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #11 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Gud, noen drar dette ekstremt langt... Det er ikke nedbrytbare tamponger som ødelegger verden. Om du vil gjøre noe av betydning for miljøet - flytt ut av Norge til et u-land. Om alle her i verden skulle levd som deg, så ville vi ikke hatt mange ukene igjen på denne kloden. Anonymkode: 628a1...6dd Det var i grunn ikke det jeg sa heller, men det er faktisk derfor menskopp kom på markedet Anonymkode: d9d57...096 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 Jeg tømmer den ikke på jobb. Men du kan jo tømme den i do, skylle den i vasken og gå inn på doen og sette den i? Eller er det kø på den vasken? Anonymkode: 78b96...220
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #13 Skrevet 29. juli 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Gud, noen drar dette ekstremt langt... Det er ikke nedbrytbare tamponger som ødelegger verden. Om du vil gjøre noe av betydning for miljøet - flytt ut av Norge til et u-land. Om alle her i verden skulle levd som deg, så ville vi ikke hatt mange ukene igjen på denne kloden. Anonymkode: 628a1...6dd Jeg har brukt menskopp i ca 25 år. Et raskt regnestykke tilsier at jeg har spart omtrent 7000 tamponger/bind i løpet av den tiden.. Anonymkode: c4009...e46 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #14 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg har brukt menskopp i ca 25 år. Et raskt regnestykke tilsier at jeg har spart omtrent 7000 tamponger/bind i løpet av den tiden.. Anonymkode: c4009...e46 Jeg håper virkelig ikke du har brukt samme menskopp i 25 år 🤢 Og de kostet mange hundre den gangen jeg begynte. Selv den siste jeg kjøpte var 250. Anonymkode: 628a1...6dd
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #15 Skrevet 29. juli 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg håper virkelig ikke du har brukt samme menskopp i 25 år 🤢 Og de kostet mange hundre den gangen jeg begynte. Selv den siste jeg kjøpte var 250. Anonymkode: 628a1...6dd Jeg har flere. Men skjønner ikke hvorfor det skulle være verre å bruke en i 10 år enn 1. Eller 25 for den sans skyld. Den blir jo vasket ren Anonymkode: c4009...e46 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #16 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg tømmer den ikke på jobb. Men du kan jo tømme den i do, skylle den i vasken og gå inn på doen og sette den i? Eller er det kø på den vasken? Anonymkode: 78b96...220 Nei, men det er ikke lås inn til vasken. Jeg ønsker ikke å bli fersket av kolleger mens jeg står og vasker menskopp i vasken. Anonymkode: ecdc9...3ec 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #17 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Gud, noen drar dette ekstremt langt... Det er ikke nedbrytbare tamponger som ødelegger verden. Om du vil gjøre noe av betydning for miljøet - flytt ut av Norge til et u-land. Om alle her i verden skulle levd som deg, så ville vi ikke hatt mange ukene igjen på denne kloden. Anonymkode: 628a1...6dd Jeg oppdaget at O.B. hadde en tendens til å føre til vond lukt. Ikke hver syklus, så jeg koblet det ikke før etter lang tid. Prøvde Tampax og lukta er ikke kommet tilbake. Men uansett er det kjipt de dagene man egentlig blør litt for lite for tampong og risikerer å bli tørr i skjeden, som kan gi kløe ig sopp. Så det fins nok mange grunner til at man vil prøve kopp, den vil jo ikke gjøre noen skade verken mtp bakterier, sopp eller tørr slimhinne. Så jeg har tenkt å prøve igjen. Anonymkode: ea9c0...8fc 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #18 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, men det er ikke lås inn til vasken. Jeg ønsker ikke å bli fersket av kolleger mens jeg står og vasker menskopp i vasken. Anonymkode: ecdc9...3ec Kan du be vaktmester etc om å fetste på en sånn krok og hempe på dør og dørkarm, så man kan bruke vasken i fred? Som kvinne er det helt håpløst og faktisk diskriminering å ike ha tilgang på vann for hygiene under mensen. Anonymkode: ea9c0...8fc 2 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #19 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har brukt menskopp i ca 25 år. Et raskt regnestykke tilsier at jeg har spart omtrent 7000 tamponger/bind i løpet av den tiden.. Anonymkode: c4009...e46 Jeg fikk aldri til da jeg prøvde for 15 år siden, den foldet seg nok ikke ut ordentlig, og det lakk særlig om natta. Men nå er det sikkert kommet mange modeller på markedet, og jeg vil prøve igjen. Jeg har et skikkelig intimt spørsmål: kan den ploppe ut når man skal nr 2 og presser litt? 😅 Anonymkode: ea9c0...8fc
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #20 Skrevet 29. juli 2024 Er det bare jeg som syns det er ekkelt at folk vasker menskoppen sin som er blodig i vasker som er felles? Anonymkode: 7e5e9...0a0 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå