AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Hva er dine tips? Vil virkelig ned i vekt,men hvordan bør jeg spise? Anonymkode: 568a4...946
Tvist Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Hva spiser du nå da, og hva liker du/liker du ikke? Det finnes mange måter å gå ned i vekt, men det enkleste er å finne noe som du trives med. Jeg startet med å bare redusere matinntaket (en potet mindre, oftere suppe til middag, ei skive mindre), senere talte jeg kalorier. Nå foretrekker jeg fasting.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 Rent og råvarebasert. Mye grønnsaker, bær, fisk, belgvekster, grove kornprodukter, gode proteiner, litt frukt. Anonymkode: 74980...824 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Tvist skrev (1 time siden): Hva spiser du nå da, og hva liker du/liker du ikke? Det finnes mange måter å gå ned i vekt, men det enkleste er å finne noe som du trives med. Jeg startet med å bare redusere matinntaket (en potet mindre, oftere suppe til middag, ei skive mindre), senere talte jeg kalorier. Nå foretrekker jeg fasting. Spiser mye karbohydrater som pasta,potet,mel,pizza. Liker salater og det meste som er sunt bare vannskelig å legge en plan. Anonymkode: 568a4...946
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 Ikke ha direkte usunne matvarer i hus. Fullkornsprodukter og grønnsaker på brødskiva og en del til middag. Frukt til mellommåltid eller kvelds. Anonymkode: c807c...089
Rumle Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 Begynn med noe enkelt, spis ekstra frukt og grønt til alle måltider
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Spiser mye karbohydrater som pasta,potet,mel,pizza. Liker salater og det meste som er sunt bare vannskelig å legge en plan. Anonymkode: 568a4...946 Første steg er å kutte ned på disse karbohydratene. Jeg går opp 2 klesstørrelser på 1-2-3 når jeg spiser mye av dette. Begynn med å kutte ned på mengden. F.eks med pasta, er du vant til å spise 250 gram pasta til middag, halvver mengden, og legg til ekstra grønnsaker i sausen, og nok proteiner. Bruk fullkorn. Samme med potet, spis mindre av det. Jeg har byttet ut poteten med søtpotet. Ha èn fast dag for pizza. Det finnes alternative pizzabunner uten hvetemel. Spis god kvalitets protein gjennom dagen. Rent kjøtt, fisk osv. Kutt ut/ned på ferdig/prosessert mat. Er du vant til å spise brødskiver til frokost, lunsj, og kvelds, halver inntaket. Bytt ut med f.eks yoghurt naturell og litt havregryn/bær. Anonymkode: d8f24...620
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 Jeg spiser potet, fullkornpasta, couscous eller grovt brød hver eneste dag. Jeg føler meg mett mye lengre på det enn om jeg spiser lavkarbo. Men spesielt på pasta så måler jeg alltid opp mengden, for det skal så lite til før man spiser mer enn en porsjon. Jeg spiser nesten kun magert kjøtt. Pizza har jeg nesten kuttet helt ut, hovedsakelig på grunn av osten. Anonymkode: 17b74...c4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå