AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Sliter med depresjon og spiseforstyrrelse, og begynte på fluoxetin for en og en halv uke siden da dette er anbefalt for oss med spiseforstyrrelser da det ikke skal føre til økt appetitt, men dette er ikke tilfellet her. Kjenner på en enorm appetitt, fra jeg våkner og masse rumling i magen (har prøvd å skille mellom 'rar'/'trøblete' mage og rumling som resultat av appetitt, og kan si med sikkerhet at det er appetitt...). Synes det er ekstremt spesielt da en bivirkning skal være nedsatt lyst. Har noen andre erfaring med dette? Evt noen som var i samme situasjon som fikk andre medisiner? Har forsøkt å kontakte overlegen som gav meg resept på disse, uten å få noe svar... Anonymkode: 42d8a...3ce
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Bare slutt og finn en ny medisin. Jwg har også fått oksehunger av ppiller og lithum og det gikk ikke over. Lithium ga hooool mage og intens sult med en gang, sluttet etter fire dager. Anonymkode: 491be...64e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 God og sunn mat hjelper mot depresjon. Mat er medisin. Velg frukt, grønnsaker, bær, nøtter, kesam, kylling, fisk, salater, ost, kefir, biff og ren mat. Man kan spise seg frisk med sunne og gode alternativer. Anonymkode: 6b6ff...a81
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Jeg spiste meg fordervet på fluoksetin. Anonymkode: fe466...5df
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiste meg fordervet på fluoksetin. Anonymkode: fe466...5df Okei begynte å tro at jeg var den eneste og at jeg er gal! Har bare blitt møtt med at det ikke skal øke appetitt, men en vet vel aldri hvordan individuelle kropper reagerer på ulike stoffer Anonymkode: 42d8a...3ce
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #6 Skrevet 31. juli 2024 Ja!! Men så jeg er veldig glad i å spise i fra før da.... Sikkert ikke så bra. Men jeg har det bra med meg selv,det er viktigst for meg nå. Vektøkning blåser jeg i nå,det får jeg ta tak i senere. Anonymkode: d8cfe...ba4
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #7 Skrevet 31. juli 2024 Depresjon kan gi dårlig matlyst. Når depresjonen forsvinner kan man få tilbake normal matlyst og dermed oppleve at appetitten øker, relativt sett. Min venninne la på seg når hun begynte på antidepressiva, men hun gikk bare tilbake til normalvekten hun hadde før hun ble syk. Anonymkode: faa21...bbe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå