AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Vi er et par som akkurat har flyttet sammen en halvtime utenfor Oslo, har planer om litt oppussing i sommer og ikke planlagt noe annet. Men begge har fri hele august og det tar ikke nødvendigvis mer enn 2 til 3 uker det vi skal hjemme, men har bare 10 000 kr til overs. Hva hadde dere funnet på som par til den summen? Anonymkode: 713d8...4b5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Sykkel- og telttur? Anonymkode: df599...9ef 1 1
Fireflies Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 Sjekk restplasser. Kan være dere finner noe der, men med reise så vil det være begrenset med antall dager man får reist med den summen. Eller pakk bilen og ta en rundtur sammen. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Hadde gjerne reist men med det budsjettet får man ikke noe særlig nå. Hadde holdt meg hjemme men kanskje prøvd litt nye restauranter i Oslo, tatt veien til et par museer, og kanskje gått på konsert. Levd litt i luksus som jeg ellers ikke tar meg råd til mao. Anonymkode: 2333b...51c 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sykkel- og telttur? Anonymkode: df599...9ef Selv om man tråler Finn tviler jeg på at vi får greie sykler og et telt til den summen. Men ikke så interessert i det uansett. Anonymkode: 713d8...4b5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 Bosnia og Albania er billige land å leve i hvis dere finner noen billige restplasser for en uke feks 😊 Anonymkode: bbead...948 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 Vi har ikke bil, men nevnte vi ikke bor så langt unna Oslo siden er jo mye man kan finne på der forsåvidt. Men ingen av oss er herfra og vi er ikke veldig kjente i Oslo. Vi er ikke veldig «fine på det». Ts Anonymkode: 713d8...4b5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 Dra til billige land! Feks kan man i Romania for bare noen tusenlapper få bo på et spahotell med behandlinger og masse aktiviteter rundt hotellet. Hvis man er litt kreativ og velger land som Estland, Latvia, Romania, Polen, Albania, så kan man virkelig finne skjulte perler. Anonymkode: 58782...ce8 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #9 Skrevet 29. juli 2024 Spørs jo hva dere liker, jeg hadde tatt en storbyweekend. Kan kjøre/ta toget til Gøteborg? Båten til Kjøben? Fly til Amsterdam trenger ikke være så dyrt heller. Leie en airbnb. Om dere har fri hele august, så blir det ofte veldig mye billigere på slutten av august, når skoleferie starter. Kanskje man kan få seg en svinebillig resplass da. Samtidig skal vel 10 000 holde hardt om dere ser for dere en ukes ferie.. Eller bare flotte dere med hotellrom i Oslo en helg, gå på the well eller noe.. noen ganger er det fint bare med nye vegger, spesielt når man pusser opp og har det hengende over seg hjemme. Er du glad i natur og har bil, så er det mange fantastiske hytter man kan leie rundt i innlandet, tretopphytter og sånt og. Anonymkode: b2357...fd5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #10 Skrevet 29. juli 2024 Jeg hadde sett om jeg hadde funnet noen grisebillige billetter til Øst-Europa, og tatt noen dager der. Trenger ikke være mer enn 2-3 netter. Dette er kanskje bare aktuelt fra Oslo… Men om dere klarer å holde billettene til maks 2-3k til sammen, får dere fint til en tur til 10k. Anonymkode: 5e7f8...074
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #11 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde gjerne reist men med det budsjettet får man ikke noe særlig nå. Hadde holdt meg hjemme men kanskje prøvd litt nye restauranter i Oslo, tatt veien til et par museer, og kanskje gått på konsert. Levd litt i luksus som jeg ellers ikke tar meg råd til mao. Anonymkode: 2333b...51c Det hadde jeg også gjort! Kost meg med god mat, is, kaker, vin, øl, brus, kultur osv.. Unnet meg det lille ekstra man egentlig ikke gjør i hverdagen. Lagd luksusmatpakke og syklet en tur i marka. Tror jeg faktisk hadde brukt alle pengene på god mat jeg 😄 Anonymkode: 2a7d6...aef 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det hadde jeg også gjort! Kost meg med god mat, is, kaker, vin, øl, brus, kultur osv.. Unnet meg det lille ekstra man egentlig ikke gjør i hverdagen. Lagd luksusmatpakke og syklet en tur i marka. Tror jeg faktisk hadde brukt alle pengene på god mat jeg 😄 Anonymkode: 2a7d6...aef Dette ville jeg også gjort. Man går fort over budsjettet i utlandet og ting kan skje som gjør det dyrere. Hadde blitt stresset av det og heller kost meg litt ekstra i Norge Anonymkode: ba96f...026 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #13 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Selv om man tråler Finn tviler jeg på at vi får greie sykler og et telt til den summen. Men ikke så interessert i det uansett. Anonymkode: 713d8...4b5 Sykler kan leies, akkurat som bil. Det koster ikke SÅ mange 1000-kr. Telt kan lånes på BUA, av venner/familie/bekjente, eller leies. Men er dere ikke interessert i telttur med sykkel, så er dere ikke interessert. Reise særlig langt har dere ikke råd til. Det meste er ganske dyrt nå. Så da er jo forslagene om restaurantbesøk, konsert, teater eller tilsvarende, ganske relevante. Andre ting man kan finne på om man ønsker seg en tur et sted, er jo å kjøre minicruise til Kiel eller København. Om dere ikke er interessert i en natt eller to i telt, er vel også overnatting i skogen med hengekøye uaktuelt. Ellers går det jo bare an å gå seg koselige turer i områder dere ikke har vært før. Stolpejakten (gratis) har turer i mange områder rundt Oslo, der dere kan gå og oppdage nye steder. Er været fint, kan dere jo stikke på stranda. Eller ut på en av øyene. En natt eller to på hotell har dere jo mest sannsynlig også råd til. Hva med å ta tog eller buss til et sted ikke så langt fra der dere bor, og ta en liten "mini-ferie" der? Mens dere oppdager området. Spiser på kafeer og restauranter og bare sitter i sola og nyter? Det er masse fine områder ikke langt fra Oslo, som er hyggelige små kystbyer om sommeren. Anonymkode: 15111...c32 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #14 Skrevet 29. juli 2024 Det er mulig å få en tur på noen dager til Stockholm med tog + hotell til den prisen. Kommer litt an på hvor lenge dere vil være borte. Anonymkode: ee9be...3dc 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #15 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er mulig å få en tur på noen dager til Stockholm med tog + hotell til den prisen. Kommer litt an på hvor lenge dere vil være borte. Anonymkode: ee9be...3dc Vi har sannsynligvis 7 dager hvertfall til rådighet, selv om ikke alle dagene må benyttes selvsagt. Takker for tips. Tar også gjerne imot konkrete tips til hva man kan burde få med seg i Oslo som ikke koster skjorta. (Vi er i slutten av 20-årene og som sagt ikke så fine på det, men litt god mat kan vi jo sette pris på så lenge ett måltid ikke nærmest sprenger budsjettet. Ingen spesielle interesser sammen, han er mer sporty enn jeg er.) Ts Anonymkode: 713d8...4b5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #16 Skrevet 29. juli 2024 Det bruker jo å være ganske billig å reise rett etter skoleferien er over, dvs. etter 19.8. Jeg sjekket akkurat restplasser for neste uke, var bl.a. tur til Riga noen dager langt under 10 000, og etter 19.8. er det enda rimeligere. Ville ikke reist til Danmark nå da kursen er elendig, blir unødvendig dyrt. Beste er å reise utenom EUR-sonen. Anonymkode: 19f0f...dc7
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #17 Skrevet 30. juli 2024 Sjekk Skycanner.com. Søk fra Oslo til «overalt». Der kan du finne billige flybilletter til Riga, Berlin.. om dere ikke er fine på det så trenger dere ikke å bestille fjongt hotell (man skal jo bare sove og dusje der). Anonymkode: 7d72c...5e6
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #18 Skrevet 30. juli 2024 De som tipser om utenlandsferie har jo ikke snøring 🤣🤣 Hadde tatt en fjelltur og bodd på DNT hytter. Selv dét vil ta over halve budsjettet,, men gi dere mange fine minner 🥰 Anonymkode: c910b...45a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #19 Skrevet 30. juli 2024 -Sjekk restplasser til feks Polen -Telttur i Norge, evt i kombinasjon med hytte/hotell (sjekl finn og airbnb) -En helg på hotell et sted i Norge, middag ute og spa -Være hjemme og bruke 10 000 på noe kjekt. Restaurant, spa, aktiviteter, kulturliv, konsert osv. -Bruk 5000kr hver og overrask den andre med noe kjekt Anonymkode: c3aaa...2f1 1 1
Psawie Skrevet 30. juli 2024 #20 Skrevet 30. juli 2024 Jeg og mannen reiste på telttur til Nord-Norge, og så langt har det vært min favorittferie. Den varte i omtrent en uke. Vi pakka med oss teltet + utstyret vårt, og tok flyet opp til Tromsø en smule spontant før vi snakket med Visit Tromsø som ga oss masse gode tips og hjalp oss med å lage en rute som bare var helt nydelig! Dette er noen år siden nå, men vil tro at det ikke koster skjorta i dag likevel. Tror man kan få leid/lånt turutstyr i diverse kommuner rundtom 😊 Var så deilig å bare være oss to sammen i den nydelige naturen, lengter virkelig tilbake! Anbefales på det sterkeste om dere er glad i telt og natur 💖 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå