AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Okei, så vet ikke helt hvordan jeg skal få frem alt her eller om det er vits, men litt bakgrunns historie først. Jeg var sammen med en psykisk voldelig mann, som jeg fikk barn med. Jeg sliter fortsatt følelsesmessig og er egentlig ganske «ute av egen kropp» fortsatt. Jeg eier ikke følelser og er usikker på alt, i tillegg til ekstremt mye angst for alt…til tider undrer jeg om jeg i det heletatt er glad i barna mine, for jeg vil bare vekk hele tiden. (Men jeg har prøvd å slå meg til ro med at jeg er det, for jeg var annerledes før alt i forholdet eskalerte + at jeg er livredd for at det skal skje noe med dem). uansett. Jeg og min ex flyttet langt unna familie og venner, og der startet også barna i barnehage. da jeg flyttet ut flyttet jeg ganske nærme fordi jeg ville at barna skulle fortsette i barnehagen der. Nå begynner jeg å bli usikker om jeg kanskje burde flytte nærmere familie og venner, jeg er sjeldent sosial lenger og føler kanskje jeg og barna kunne fått et bedre liv? det som stopper meg og gir meg en klump i magen. Er at jeg elsker barnehagen her, de ansatte er så bra, det ligger veldig landlig til og barna har fått venner.(de har gått der ca 2 år). Om 2 år skal eldste begynne på skole…så tenker kanskje det er bedre å flytte før den overgangen? Han snakker ofte om skole og peker på skolen han skal gå på sammen med bestevennen sin. Bestevennen hans er den han gleder seg til å se etter ferier og snakker om alt de skal finne på i fremtiden osv. så set gjør litt vondt i mamma hjertet om jeg bare skal dra han fra dette. Minste har ikke det forholdet til barnehagen, enda hvertfall…så litt enklere der. uansett, er det feil av meg å tenke på meg selv i dette og flytte? eksen trenger jeg ikke tenke så mye på, da han nesten ikke har kontakt med barna ppd uansett…de helgene han har barna er det ikke så langt å kjøre for å hente de hvis jeg flytter.. jeg føler meg så veldig usikker og vet ikke hva jeg skal gjøre🥲 Anonymkode: a8113...ed7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Flytt før skolestart. Det blir sikkert en tøff overgang, men bedre det enn å være stuck et sted du ikke vil bo helt til yngste er ferdig på skolen. Anonymkode: 13555...4f8 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Okei, så vet ikke helt hvordan jeg skal få frem alt her eller om det er vits, men litt bakgrunns historie først. Jeg var sammen med en psykisk voldelig mann, som jeg fikk barn med. Jeg sliter fortsatt følelsesmessig og er egentlig ganske «ute av egen kropp» fortsatt. Jeg eier ikke følelser og er usikker på alt, i tillegg til ekstremt mye angst for alt…til tider undrer jeg om jeg i det heletatt er glad i barna mine, for jeg vil bare vekk hele tiden. (Men jeg har prøvd å slå meg til ro med at jeg er det, for jeg var annerledes før alt i forholdet eskalerte + at jeg er livredd for at det skal skje noe med dem). uansett. Jeg og min ex flyttet langt unna familie og venner, og der startet også barna i barnehage. da jeg flyttet ut flyttet jeg ganske nærme fordi jeg ville at barna skulle fortsette i barnehagen der. Nå begynner jeg å bli usikker om jeg kanskje burde flytte nærmere familie og venner, jeg er sjeldent sosial lenger og føler kanskje jeg og barna kunne fått et bedre liv? det som stopper meg og gir meg en klump i magen. Er at jeg elsker barnehagen her, de ansatte er så bra, det ligger veldig landlig til og barna har fått venner.(de har gått der ca 2 år). Om 2 år skal eldste begynne på skole…så tenker kanskje det er bedre å flytte før den overgangen? Han snakker ofte om skole og peker på skolen han skal gå på sammen med bestevennen sin. Bestevennen hans er den han gleder seg til å se etter ferier og snakker om alt de skal finne på i fremtiden osv. så set gjør litt vondt i mamma hjertet om jeg bare skal dra han fra dette. Minste har ikke det forholdet til barnehagen, enda hvertfall…så litt enklere der. uansett, er det feil av meg å tenke på meg selv i dette og flytte? eksen trenger jeg ikke tenke så mye på, da han nesten ikke har kontakt med barna ppd uansett…de helgene han har barna er det ikke så langt å kjøre for å hente de hvis jeg flytter.. jeg føler meg så veldig usikker og vet ikke hva jeg skal gjøre🥲 Anonymkode: a8113...ed7 Skal du flytte bør du flytte før ungen begynner på skolen. Flytter du får du og barna dine familie i nærheten. Anonymkode: 48ae8...3d7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Jeg tenker at barn takler dette fint. Det viktigste er at du nå legger føringer for at dere kan få et godt liv. Venner kommer og går gjennom et barneliv, og han vil få nye venner. Anonymkode: fb91a...124
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 Det høres ut som du trenger å bo nærmere familie og venner. Det er bra for ungene også. Det er mange gode barnehager og lurt å flytte før skolestart. Håper du også skaffer deg profesjonell hjelp. Psykisk vold er like skadelig som fysisk vold ❤️ Anonymkode: c19a1...595 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå