AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Del Skrevet 29. juli 2024 Biter dere på alle disse rikingene som plutselig ble opptatt av miljø og kjøper tjenester etc for å være miljøvennlig? Disse flyer gjerne privately etc så d er fake. Var på et hotel for et par uker siden hvor alt var så miljø bevist, var miljø gjester fra hele kloden der med mye penger. Gresset skulle ikke slåes rundt hotel let av hensyn til innsekt og varmt vann kostet ekstra. Hotel eier bor I en semi villa som var like rundt hjørnet. Der fikk det 2 stk robotklippere. Jeg blir kvalm av hvor flask disse er for å tjene penger Anonymkode: d446c...e26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Del Skrevet 29. juli 2024 Fasada vettu. Rikingene ser også ut til å ha tankesettet om at det er et sett regler for de andre, og ett annet for seg selv. De er jo sååååå viktige personer vettu #sarkasme Anonymkode: 772af...50b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Del Skrevet 29. juli 2024 Det er nok like viktig for rike som fattige å holde fasaden å være miljøbevisst. Tror ikke det er stor forskjell i antall miljøsynder i året mellom disse to gruppene, men de rike er nok den som synder mest siden de flyr mest. Men hadde en fattig hatt penger så hadde nok de også flydd flere ganger. Anonymkode: 75aee...fae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 29. juli 2024 #4 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Biter dere på alle disse rikingene som plutselig ble opptatt av miljø og kjøper tjenester etc for å være miljøvennlig? Disse flyer gjerne privately etc så d er fake. Var på et hotel for et par uker siden hvor alt var så miljø bevist, var miljø gjester fra hele kloden der med mye penger. Gresset skulle ikke slåes rundt hotel let av hensyn til innsekt og varmt vann kostet ekstra. Hotel eier bor I en semi villa som var like rundt hjørnet. Der fikk det 2 stk robotklippere. Jeg blir kvalm av hvor flask disse er for å tjene penger Anonymkode: d446c...e26 Alt en person som Stordalen gjør via bedriftene sine har monumentalt større betydning enn hver og en av oss. De langt overgår hva han bruker i privatfly, og hans bruk av privatfly er typisk knyttet til hans evne til å kontrollere større organisasjon, som kan gjøre større miljøinnsparelser. Din innsparelse begrenser seg stort sett til å sitte godt innpakket og lese bok i dagslys. Men hvis du ønsker å ha et fullverdig liv, er du avhengig av at "rikingene" fokuserer på å gjøre DINE reiser mer miljøvennlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 29. juli 2024 #5 Del Skrevet 29. juli 2024 Legg sjalusien deres på hylla og gled dere over de som har lykkes i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Del Skrevet 29. juli 2024 Honey Dew skrev (19 minutter siden): Legg sjalusien deres på hylla og gled dere over de som har lykkes i livet. Er det alltid det ultimate svaret på kritikk av div rike folk? De med mest penger er dagens jarler og disse har mye makt I samfunnet. Må være lov å gi dem kritikk uten at det handler om sosialisme eller misunnelse. Jeg er ikke misunnet, men liker ikke enorme forskjeller mellom fattig og rik, samtidig ser jeg ned på grådighet, det mener jeg Anonymkode: d446c...e26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Del Skrevet 29. juli 2024 Druid skrev (1 time siden): Alt en person som Stordalen gjør via bedriftene sine har monumentalt større betydning enn hver og en av oss. De langt overgår hva han bruker i privatfly, og hans bruk av privatfly er typisk knyttet til hans evne til å kontrollere større organisasjon, som kan gjøre større miljøinnsparelser. Din innsparelse begrenser seg stort sett til å sitte godt innpakket og lese bok i dagslys. Men hvis du ønsker å ha et fullverdig liv, er du avhengig av at "rikingene" fokuserer på å gjøre DINE reiser mer miljøvennlige. Dette gjaldt ikke stordalen. Men det er veldig enkelt å sitte på ressursene å kritisere andre for miljøvalg. At han bruker fly primært for å oppnå miljømål har jeg vanskelig for å tro. Det du egentlig sier er at faraoen kan beskyttes for sin livsstil fordi han flytter pent på brikkene. Men jeg har ikke noe mot stordalen Anonymkode: d446c...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 29. juli 2024 #8 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er det alltid det ultimate svaret på kritikk av div rike folk? De med mest penger er dagens jarler og disse har mye makt I samfunnet. Må være lov å gi dem kritikk uten at det handler om sosialisme eller misunnelse. Jeg er ikke misunnet, men liker ikke enorme forskjeller mellom fattig og rik, samtidig ser jeg ned på grådighet, det mener jeg Anonymkode: d446c...e26 Det er ikke de rikes skyld at det er store forskjeller. Det er politikernes feil. Alle dere som skriker over de som har mer penger enn dere selv, ville selv hatt de pengene. Ikke kom og si noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #9 Del Skrevet 29. juli 2024 Honey Dew skrev (15 minutter siden): Det er ikke de rikes skyld at det er store forskjeller. Det er politikernes feil. Alle dere som skriker over de som har mer penger enn dere selv, ville selv hatt de pengene. Ikke kom og si noe annet. Ja hadde jeg hatt 10000000 ville jeg hatt dem selv og blir sur om jeg hadde måtte dele. Ergo skatt på tvang. Problemet er at penger styrer politikikerne over hele vesten Anonymkode: d446c...e26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selvsagt Skrevet 2. august 2024 #10 Del Skrevet 2. august 2024 On 7/29/2024 at 2:31 PM, AnonymBruker said: Ja hadde jeg hatt 10000000 ville jeg hatt dem selv og blir sur om jeg hadde måtte dele. Ergo skatt på tvang. Problemet er at penger styrer politikikerne over hele vesten "Hatt dem selv"? Under hodeputa da? Du er klar over at i det rikingen(e) bruker pengene så kommer de noen til gode. Selv ved kjøp av noe så "unyttig" som en fin bil. Skulle en riking kjøpe en fin bil vil mange få jobb og penger som igjen blir brukt andre steder. Penger som f.eks. bilfabrikken bruker til å utvikle mer miljøvennlige motorer/biler og bedre sikkerhetsløsninger, som igjen til slutt kommer hele verden til gode. https://www.drive.com.au/reviews/2024-bmw-ix5-hydrogen-review-quick-drive/ De rike har også behov for å investere pengene sine et sted og har muligheten til å delta i emisjoner for det grønne skiftet. Det er tusenvis av emisjoner og grønn teknologi som skriker etter penger. Uten de rike til å investere i slik teknologi eller f.eks. utvikling av nye medisiner så hadde vi sikkert fortsatt levd som huleboere, eventuelt som de i Venezuela … Det frie markedet er mye mer rettferdig og treffsikkert i forhold til stater som sløser bort skattepenger overalt. Eksempel Norge: https://www.aftenposten.no/verden/i/kELlb9/de-fikk-milliarder-i-norsk-uhjelp-naa-fester-de-med-putin «ni av ti jobber skapt i offentlig sektor»: https://www.finansavisen.no/politikk/2024/06/17/8143368/offentlig-sektor-eser-ut-privat-sektor-kveles-av-skatter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selvsagt Skrevet 2. august 2024 #11 Del Skrevet 2. august 2024 On 7/29/2024 at 1:41 PM, AnonymBruker said: Jeg er ikke misunnet, men liker ikke enorme forskjeller mellom fattig og rik, samtidig ser jeg ned på grådighet, det mener jeg Anonymkode: d446c...e26 Hvis du bor i Norge, er du statistisk blant de mest formuende i verden. Har du vurdert å gi bort alt du eier til fattige i andre land? (Siden du ikke liker de enorme forskjellene) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Søgni Skrevet 2. august 2024 #12 Del Skrevet 2. august 2024 Honey Dew skrev (På 29.7.2024 den 14.12): Det er ikke de rikes skyld at det er store forskjeller. Det er politikernes feil. Alle dere som skriker over de som har mer penger enn dere selv, ville selv hatt de pengene. Ikke kom og si noe annet. Gled dere over de som har lykkes i livet? Det er ikke meg du svarer tidligere i tråden, men midler og formuer er og gir makt, og selvfølgelig er det da legitimt å kritisere handlingene til deler av gruppen med formuer som gir innflytelse, makt og påvirkningskraft. En kan gjerne si at politikere har ansvaret, men det er en grov forenkling, litt høna og egget- opplegg, og faktisk litt platt å overse andre, mer subtile, men gjerne viktigere maktformer. Det handler liksom om littegrann mer enn om jeg og du skulle ønsket oss mer penger, eller hva? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 3. august 2024 #13 Del Skrevet 3. august 2024 Søgni skrev (10 timer siden): Gled dere over de som har lykkes i livet? Det er ikke meg du svarer tidligere i tråden, men midler og formuer er og gir makt, og selvfølgelig er det da legitimt å kritisere handlingene til deler av gruppen med formuer som gir innflytelse, makt og påvirkningskraft. En kan gjerne si at politikere har ansvaret, men det er en grov forenkling, litt høna og egget- opplegg, og faktisk litt platt å overse andre, mer subtile, men gjerne viktigere maktformer. Det handler liksom om littegrann mer enn om jeg og du skulle ønsket oss mer penger, eller hva? Det ER sjalusi. Hadde dere fått tak i millioner av kroner, ef jeg sikker på at sjalusien haddr stilnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå