Gå til innhold

Hva skal jeg tenke om dette? Hun tar ikke kontakt....

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For 14 dager siden klarte jeg, på impuls, å gjøre det slutt med hun jeg er veldig glad i. Hadde en skikkelig dårlig dag og var lei av alt. Har også hanglet mellom oss siste tiden og jeg har gradvis distansert meg mer og mer fordi hun har vist noen sider jeg ikke har likt (engstelse, sjalusi, mistenkeliggjort meg)... Så I frustrasjon sa jeg at jeg ikke ville være i et forhold mer og ikke elsker henne mer. Sannheten er at jeg fortsatt elsker henne, men er sliten. 

Hun ble knust. Vi snakket lenge sammen og avtalte at vi skulle ta noen dager å roe ting med, og så skulle hun ringe meg i løpet av den neste uken. 

Jeg hørte ingenting. Stusset litt på det men tenkte at da gir hun vel lyd senere. 

Fortsatt ikke hørt noe og det er gått to uker. Hva skal jeg tenke om det? 

Jeg har ikke tatt kontakt for jeg begynner jo lure på om hun faktisk ikke ønsker kontakt. Også blir jeg litt stolt og sta oppi alt også. Men skal dette bare være over, uten at noen av oss tar kontakt? 

Hvorfor tar hun ikke kontakt med meg når hun sa hun ønsket det? Føles rart og litt vanskelig. Mister jeg henne helt nå? 

Råd? 

Anonymkode: adee2...2b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Antagelig er hun redd for svaret, og venter på deg... Det er du som ønsket ut av det, derfor syns jeg du er den som bør kontakte? Skal hun krype for deg på sine knær...? Det er jo du som dummet deg ut... 

Anonymkode: 9f032...f65

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
Skrevet

Du gjorde det slutt, så vil da si at ansvaret ligger hos deg. Pakk bort stoltheten og ring henne om hun er så viktig? 

• Liker 31
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Du har ingenting å tape på å ta kontakt. P

Anonymkode: a550d...e6d

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Sinte-my skrev (1 minutt siden):

Du gjorde det slutt, så vil da si at ansvaret ligger hos deg. Pakk bort stoltheten og ring henne om hun er så viktig? 

Enig. Det er du som må ringe her

Anonymkode: 32ecb...560

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Da må du krype syns jeg, så får du bare håpe at hun aksepterer det og evt tar deg tilbake...

Man slår ikke opp pga problemer eller utfordringer i forholdet. Er lavmål syns jeg. Så på toppen av det hele så trekker du tilbake kjærligheten din...Det er skikkelig stygt gjort av deg. 

• Liker 21
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
Irak skrev (2 minutter siden):

Da må du krype syns jeg, så får du bare håpe at hun aksepterer det og evt tar deg tilbake...

Man slår ikke opp pga problemer eller utfordringer i forholdet. Er lavmål syns jeg. Så på toppen av det hele så trekker du tilbake kjærligheten din...Det er skikkelig stygt gjort av deg. 

Vel, hadde min kjæreste mistenkeliggjort meg eller vært sjalu, hadde jeg ikke orket å være i et forhold med vedkommende. Jeg er 100 % lojal, ærlig og trofast og hvis partneren min hadde beskylt meg for noe jeg ikke hadde gjort, hadde det vært på huet og ræva ut. 

Så jeg tror TS har vært lur, for sitt eget beste. 

Anonymkode: 8f682...156

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vel, hadde min kjæreste mistenkeliggjort meg eller vært sjalu, hadde jeg ikke orket å være i et forhold med vedkommende. Jeg er 100 % lojal, ærlig og trofast og hvis partneren min hadde beskylt meg for noe jeg ikke hadde gjort, hadde det vært på huet og ræva ut. 

Det var kun en gang hun mistenkeliggjorde meg. Ikke noe hun har for vane. 

Jeg vet ikke hva jeg skal tenke. Klarer ikke ta kontakt med henne, er jo sikker på at hun ikke ønsker høre fra meg siden hun er helt stille. TS

• Hjerte 1
Skrevet

Kjærlighet er ikke mye verdt, uten mot.

Det var du som dumpet henne, hun kan jo ikke vite at du ønsker henne tilbake. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Da får dere sitte på hver deres tue da, og savne hverandre. 🤷‍♀️

Anonymkode: 68075...322

• Liker 8
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde det slutt så du må ta kontakt. Antageligvis er hun redd for å ta kontakt for å høre at det er slutt. Ring eller meld henne du

Anonymkode: 52caa...857

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun må få komme over bruddet først. Det tar tid 

• Liker 2
Skrevet

Dette med at hun har en idé om at du har "gjort noe galt" handler om at hun har et introjekt ( indre sannhet/overbevisning/idé) om at du er fæl, på en slags måte.

Når folk har slike introjekter om andre ( du duger ikke, du gjør feil, etc ) Så er det en grobunn for å utvikle en indre kritisk stemme. Det er ikke bra for en relasjon. Sånn skal det ikke være i en relasjon, og alle som opplever dette i en relasjon, enten det er en forelder, kjæreste, søster og bror, venn, osv, vil merke at holdningen gjennomsyrer det som blir sagt, og i måten man er på ovenfor hverandre og begynner på sikt å utvikle en indre kritisk stemme. 

eksempel:

1.Du har en kjæreste som mener du er utro fordi de har blitt utsatt for utroskap før. Da vil de være kontrollerende og overvåke deg, noe som er respektløst. Det vil gjøre at DU begynner å lure ( fortjener jeg egentlig respekt?)

2. Du har en leder som hele tiden mistenker at du bare slapper av og ikke jobber. Du merker at lederen har denne holdningen og passer på i møter at du følger med og spør deg kontrollerende spørsmål eller prøver å ta deg. Resultatet er at du mistrives og stresser.  

Det er veldig viktig at folk forstår hvor skadelig det er å behandle folk sånn. Og din ekskjæreste forstår nok ikke hvor skadelig det var for deg å bli mistenkt når du ikke har gjort noe for å fortjene det.

Det du må gjøre fra nå av er å ta det opp. Med en gang du merker at noen er sånn, ta det opp. si jeg merker at du er mistenksom ovenfor meg. Hva kommer det av? Det får meg til å føle meg trist og stresset. Som om du ikke stoler på meg. Jeg fortjener ikke å bli mistenkt sånn, det er vondt for meg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gjorde det slutt og sa at du ikke var glad i henne. Hun var såret og knust, og DU lurer på hvorfor HUN ikke tar kontakt??

Herlighet; Hvilken jævla prinsesse er du? Hadde en mann gjort det med meg, så skulle han vært glad om jeg noensinne tok telefonen, og langt mindre forventet at jeg tok kontakt. 

Hun var såret og knust, og nå slikker hun sine sår. Det kan jo også hende at hun har gått videre og funnet ut at du ikke er så bra for henne. Måten du dumpet henne på er jo kanskje ikke noe jeg hadde bygget et forhold på. Så kan det være at hun var urimelig sjalu, og det er jo ikke bra. Men da har man en skikkelig samtale om det, og slenger ikke bare ut av seg noe. Du virker useriøs.- 

Det er sommmer, og hun er gjerne på ferie. Eller på tinder og funnet en annen. 

Anonymkode: 27518...41b

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja da forstår jeg ikke hvorfor hen angrer 🤷. Virker jo sånn....

AnonymBruker
Skrevet

Hun sitter kanskje å venter på kontakt fra deg. 

Men ønsker du deg tilbake i et forhold med usikkerhet og sjalusi. Mennesker som er sjalu, slutter ikke bare å være det. Så tenk nøye igjennom hva du ønsker selv

Anonymkode: 8bf9d...1b8

AnonymBruker
Skrevet

Hun er ikke så sjalu og kontrollerende at hun ringer deg ned hele døgnet, så det kan jo være positivt. Det høres ut som du oppførte deg ufint. Hvorfor var hun sjalu og mistenksom? Var det en reell grunn til det? Flyktet du fra hennes anklagelser og forhold fordi du ikke trengte å forklare deg mer?

Hmm...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For 14 dager siden klarte jeg, på impuls, å gjøre det slutt med hun jeg er veldig glad i. Hadde en skikkelig dårlig dag og var lei av alt. Har også hanglet mellom oss siste tiden og jeg har gradvis distansert meg mer og mer fordi hun har vist noen sider jeg ikke har likt (engstelse, sjalusi, mistenkeliggjort meg)... Så I frustrasjon sa jeg at jeg ikke ville være i et forhold mer og ikke elsker henne mer. Sannheten er at jeg fortsatt elsker henne, men er sliten. 

Hun ble knust. Vi snakket lenge sammen og avtalte at vi skulle ta noen dager å roe ting med, og så skulle hun ringe meg i løpet av den neste uken. 

Jeg hørte ingenting. Stusset litt på det men tenkte at da gir hun vel lyd senere. 

Fortsatt ikke hørt noe og det er gått to uker. Hva skal jeg tenke om det? 

Jeg har ikke tatt kontakt for jeg begynner jo lure på om hun faktisk ikke ønsker kontakt. Også blir jeg litt stolt og sta oppi alt også. Men skal dette bare være over, uten at noen av oss tar kontakt? 

Hvorfor tar hun ikke kontakt med meg når hun sa hun ønsket det? Føles rart og litt vanskelig. Mister jeg henne helt nå? 

Råd? 

Stolthet har lite i et forhold å gjøre. Skal man behandle den andre avvisende fordi man skal holde på stolthet?Dette var trist lesing, jeg håper det ordner seg for dere. Men det er du som bør ringe.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du gjorde det slutt og sa at du ikke var glad i henne. Hun var såret og knust, og DU lurer på hvorfor HUN ikke tar kontakt??

Herlighet; Hvilken jævla prinsesse er du? Hadde en mann gjort det med meg, så skulle han vært glad om jeg noensinne tok telefonen, og langt mindre forventet at jeg tok kontakt. 

Hun var såret og knust, og nå slikker hun sine sår. Det kan jo også hende at hun har gått videre og funnet ut at du ikke er så bra for henne. Måten du dumpet henne på er jo kanskje ikke noe jeg hadde bygget et forhold på. Så kan det være at hun var urimelig sjalu, og det er jo ikke bra. Men da har man en skikkelig samtale om det, og slenger ikke bare ut av seg noe. Du virker useriøs.- 

Det er sommmer, og hun er gjerne på ferie. Eller på tinder og funnet en annen. 

Enig!

Ts, du virker umoden, uten impulskontroll og ikke villig til å ta ansvar for egne ord og handlinger. Det er faktisk uforenelig med å ha et godt forhold til noen.

La den dama få være ifred og jobb heller med deg selv slik at du behandler andre bedre en annen gang.

Om dette forholdet hadde vært riktig for deg/dere så hadde du aldri slått opp og gnidd inn for henne at du ikke er glad i henne. Hun gjorde kanskje en feil én gang, men hun gikk ikke bevisst inn for å såre deg mest mulig før hun kuttet alle bånd.

Dette forholdet har ingen fremtid, for det du gjorde vil du trolig aldri kunne reparere. Du har sagt rett ut at du ikke er glad i henne, og det er du jo heller ikke nok, for hadde du vært det hadde du ikke både gjort det slutt som du gjorde og bevisst gått inn for å såre henne så stygt i tillegg.

Jeg håper hun innser at dette har hun det bedre uten.

La henne gå videre!

Og bli voksen og moden selv og begynn å ta ansvar for eget liv og måten du behandler andre!

Anonymkode: 5e55b...5be

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at en ny runde vil ende godt hvis dere likevel har hatt problemer og du har distansert deg.

Anonymkode: 9648a...9fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...