Gå til innhold

Å bli innestengt i ett bur over lang tid/ åresvis må være en av de værste formene for tortur.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør vi det mot kjæledyrene våres? Og også andre dyr?Dyr skal leve der det er naturlig for dem. Alle levende skapninger har behov for å bevege seg for livskvaliteten. Hvorfor tenker ikke alle det samme? 

Anonymkode: 37b10...d96

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg, kunne aldri hatt et dyr som det er nødvendig å ha i bur (annet enn under transport). Derfor har jeg utelukkende hatt katter og hunder.

Anonymkode: 35ff2...70f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Vi har kaniner og de er aldri i bur. De løper fritt rundt i huset 🐰🐇

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er enig med deg, kunne aldri hatt et dyr som det er nødvendig å ha i bur (annet enn under transport). Derfor har jeg utelukkende hatt katter og hunder.

hverken katter eller hunder tar skade av å være i bur om buret er stort nok.. :P dessuten er hester i stall også i en form for "bur" og kyr og sauer osv osv så med den holdningen skal man altså ikke ha husdyr av noen art og bondenkan legges ned og alle kan høste sin egen mat eller dø.. 

Anonymkode: 94ee9...1f4

AnonymBruker
Skrevet

Ikke godt å si hvorfor noen tenker at det er naturlig å ha dyr i bur. Jeg nekter ungen å få dyr som ikke kan gå fritt her. Bruker kun bur under transport. Buret står alltid tilgjengelig, men lukker aldri døren. Katta her kan fint legge seg i (det åpnet) buret frivillig.

Samtidig møter jeg meg litt i døra fordi jeg spiser kjøtt av dyr som ikke har vandret fritt :(

Anonymkode: 2927d...71b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor gjør vi det mot kjæledyrene våres? Og også andre dyr?Dyr skal leve der det er naturlig for dem. Alle levende skapninger har behov for å bevege seg for livskvaliteten. Hvorfor tenker ikke alle det samme? 

Anonymkode: 37b10...d96

Har du vært i fengsel?

Anonymkode: 27ac6...4f0

AnonymBruker
Skrevet

Har man dyr skal man gjøre absolutt alt i sin makt for at de skal ha det så godt som overhodet mulig, det betyr å sette seg inn i deres behov og ingen dyr skal leve livene sine i trange bur.

Tenk over om du selv ville trivdes med deg selv som eier.

Anonymkode: b9a93...b87

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

hverken katter eller hunder tar skade av å være i bur om buret er stort nok.. :P dessuten er hester i stall også i en form for "bur" og kyr og sauer osv osv så med den holdningen skal man altså ikke ha husdyr av noen art og bondenkan legges ned og alle kan høste sin egen mat eller dø.. 

Jeg er ikke bonde så det går fint. Hva andre gjør interesser meg midt på ryggen, jeg sa at jeg aldri kunne hatt et dyr som det er nødvendig å ha i bur.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Å er det jo vedtatt at alle kyr skal over i løsdrift, nettopp på grunn av dyrevelferden. Dette blir mer og mer vanlig med hester også. Mattilsynet har også de siste årene kommet med konkretisering av hvilken størrelse et bur skal ha om man skal ha hunden i det over tid, og de aller minste hundene skal ha minst 2kvm (ca like stor gulvflate som en seng). Altså er de burene folk flest bruker ikke store nok til at det er lov å bruke de til å ha hunder i over tid.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Å holde hester på boks er overhodet ikke bra for dem. Veldig unaturlig å være stengt inne i et trangt rom halve døgnet, hester er laget for å bevege seg mye, også gjennom natta.

At vi holder dem slik er kun fordi det er praktisk for mennesket. Men fler og fler finner bedre måter å holde hest på nå, heldigvis.

Kyr, sauer og andre husdyr er også på vei over til løsdrift alle sammen. Bur og bokser er ikke bra for noen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...