Gjest Primula Skrevet 17. februar 2006 #1 Skrevet 17. februar 2006 Dere som har små barn, har dere lekegrind til barnet? Hvilke fordeler/ ulemper mener dere det er å ha lekegrind til barna?
monja Skrevet 17. februar 2006 #2 Skrevet 17. februar 2006 Jeg har ikke lekegrind til sønnen min. Syntes ikke vi hadde bruk for det, men det er jo veldig individuelt det da. Kommer nok ikke til å skaffe det til evt neste barn heller.
Varja Skrevet 17. februar 2006 #3 Skrevet 17. februar 2006 Er ikke glad i lekegrinder. Ville ikke ha det til datteren min i det hele tatt. Synes det er bedre at barna får bevege seg fritt omkring. Har man farlige trapper, balkongdører og slikt så kan man heller sette på trappegrind og dørgrind. Man må også passe på at det ikke finnes noe farlig i barnas høyde, som de kan rive ned og få over seg eller noe de kan putte i munnen. Nå hadde ikke vi så innmari stor plass når datteren var på krabbestadiet, så jeg hadde hvertfall ikke noe problem med å ha oversikten over hvor hun var til enhver tid. I barnehagen derimot hadde hun faktisk en lekegrind. Det var vi som forslo det. Årsaken var at hun var så liten i forhold til de andre barna og kunne ikke gå da hun begynte. Jeg var derfor litt redd de skulle snuble i henne eller noe. Noe de andre barna imidlertid ikke gjorde uansett. Lekegrinden ble derfor brukt til lagerplass for leker og tepper isteden og så snudde de den etter en stund og brukte den til hytte
Sovesmurf Skrevet 17. februar 2006 #4 Skrevet 17. februar 2006 Vi har lekegrind og er veldig fornøyd med det. Den blir brukt sikkert en halvtimes tid nesten hver dag. Det er så lite at jeg kan ikke tro at det hemmer utviklingen hans på noen som helst måte. Han er ellers kjempeaktiv, krabber overalt og utforsker leiligheten dagen lang . Synes at lekegrinden er veldig ok, slik at jeg vet at han er trygg, slik at jeg igjen kan ta et lite rydderaid mens han er der. Han trives godt opp i den også, har masse leker han sitter og pludrer og koser seg med.
Gjest Gjest_Frua_* Skrevet 17. februar 2006 #5 Skrevet 17. februar 2006 Tja, vi kjøpte lekegrind til eldstemann uten egentlig å tenke særlig over det fordi vi regnet med at det var noe alle hadde. Men han trivdes ikke noe særlig i den, og det er unnskyld meg, en stor kladeis av en kasse som tar uhorvelig mye plass. Og selv om den hadde en funksjon hvis jeg skulle ett eller annet kjapt og vite at han var i sikkerhet, så stod han stort sett da og hylte i den.... Nå med nr 2 som er 1,5 år har jeg egentlig ikke tenkt på lekegrind før du nevner det nå....., men jeg VET at hun overhodet ikke ville trivdes i det, for hun henger i skjørtekanten og har alltid gjort det. Så hvis du får et rolig barn som trives oppi der, så er det kanskje verdt det? Ville ventet og sett jeg. Er jo ikke noe du bruker før de begynner å bli mobile.
Furstina Skrevet 17. februar 2006 #6 Skrevet 17. februar 2006 Nej. Jag kan inte se varför jag skulle ha en sån?
Gjest gjesta Skrevet 17. februar 2006 #7 Skrevet 17. februar 2006 Har aldri hatt lekegrind til noen av ungene mine. Har ikke følt at det har vært et behov. Trengte jeg å holde de unna en veldig liten stund så la jeg de i sprinkelsenga. Rydde gjorde jeg med barnet rundt meg eller når det sov.
~MALIN~ Skrevet 17. februar 2006 #8 Skrevet 17. februar 2006 Vi hadde lekegrind til begge to. Men det ble mest en oppevaringsplass til baby-lekene... . De trivdes ikke oppi der noen av dem.
Chiquita Skrevet 17. februar 2006 #9 Skrevet 17. februar 2006 Vi hadde det ikke til førstemann, men vurderer det nå til andremann, siden aldersforskjellen mellom de to bare blir 16 mnd. Mener det må være greit å ha et sted å legge ifra seg den minste når noe skal gjøres, f.eks å lage middag, og samtidig vite at minstemann er "trygg" for en "hjelpsom" storebror
Mini_me Skrevet 17. februar 2006 #10 Skrevet 17. februar 2006 Har aldri hatt lekegrind, men på minstemann skulle jeg gjerne hatt.... men han hadde vel klatret ut av.... Like godt at jeg ikke hadde...
Gjest Donna Skrevet 17. februar 2006 #11 Skrevet 17. februar 2006 Jeg hadde ikke til min førstefødte. Nestemann derimot, var en liten villmann, så lekegrinden var helt uvuderlig for meg. Han var tidlig å reise seg, tidlig å krype - så jeg kunne aldri snu hodet vekk fra ham - hvis jeg skulle lage middag, gå på do el. så la jeg ham i lekegrinden.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2006 #12 Skrevet 17. februar 2006 Vi hadde lekegrind, men ingen av våre tre barn trivdes iden, så den fungerte som en kjempestor lekekasse for det meste. Tanken da vi kjøpte den vår å kunne slippe øynene av babyen et minutt eller to hvis vi måtte sette på en maskin med klær eller noe,,, men det funket dårlig... de klatret ut...
SissiB Skrevet 17. februar 2006 #13 Skrevet 17. februar 2006 Vi hadde lekegrind og begge mine trivdes oppi der. Ikke det at den var for mye i bruk, men det var greit dersom jeg skulle en tur på toalettet, når jeg laget middag, gikk ut med søppelet osv. Så behøvde jeg ikke være redd for hva de ville finne på imens.
Emma3 Skrevet 18. februar 2006 #14 Skrevet 18. februar 2006 Vi har, men brukt den veldig lite. Den fungerte mest som oppbevaringsplass for leikane. Då ho var i 8 mnd flytta vi i stort hus, så ho hadde nok av plass å boltre seg på. Før det brukte vi den litt, mest fordi ho kom høgt opp og kunne ha bedre kontakt med oss. Var så liten plass at når ho låg på golvet såg vi ho ikkje. Veit det er fleire som bruka leikegrid i korte perioda når vi skal gjere husarbeid. Kan vere grei å ha barnet i når ein f.eks. støvsuga ect.
Lizzie Skrevet 18. februar 2006 #15 Skrevet 18. februar 2006 Vi bruker lekegrinden når en av oss er slene i heimen og har behov for å ta en dusj. Gutten trives der i korte perioder, så jeg syns det er en fin løsning!
momo Skrevet 18. februar 2006 #16 Skrevet 18. februar 2006 Vi kjøpte lekegring forsent, hun fikk den når hun var 6 mnd, men da krabbet hun som en racer og gikk langs bordkanten. Så det ble ville protester når vi puttet henne oppi der, så den ble solgt med en gang. Jeg kommer ikke til og kjøpe lekegrind til nestemann.
Gjest Maddy Skrevet 18. februar 2006 #17 Skrevet 18. februar 2006 Vi har lekegring og jeg er for det. Det betyr ikke at hun ligger oppi der hele tia heller. Hun trives i lekegrin, men får også være en del på gulvet. Her har vi ei til jente og det er når vi er ute et øyeblikk fra stua at minsten ligger i lekegrinda hvor storesøster ikke kommer til. Å ja vi har trappegrinder osv overalt, men det er andre ting også man må ta hensyn til utenom trapper.
Cilla Skrevet 18. februar 2006 #18 Skrevet 18. februar 2006 Vi hadde en reiseseng og hadde den i stua som lekegrind, men den ble mest brukt som oppbevaring til leker.
Gjest Gjest_Bella_* Skrevet 18. februar 2006 #19 Skrevet 18. februar 2006 Vi har brukt lekegrind til sønnen vår helt fra han kom hjem fra sykehuset. Han trives bra opp i den; leker og kosere seg. Jeg er veldig enig i at barn trenger å boltre seg på gulvet også, såvi har aldri brukt grinda som "en plass vi setter ungen fordi vi ikke gidder å passe på eller springe etter han". Vi har en ganske stor hund i huset, så grinda har jeg brukt i de tilfeller jeg ikke kan være 100% tilstede sammen med barn og dyr. Hunden vår er en fantastiske familiehund, men jeg stoler ikke blindt på ham. Hunden er veldig klar over at lekegrinda er et forbudt område! Men ellers når jeg er sammen med dem så får både barn og dyr springe løst. (Har bur til hunden, som er hans plass i huset. Der går han og legger seg når han har fått nok av ungen... Han er helt trygg på at ingen får plage han der... ) Bella
Jens Skrevet 19. februar 2006 #20 Skrevet 19. februar 2006 Vi har lekegrind, og nå som sønnen min er lider av seperasjonsangst, er lekegrinden det eneste stedet jeg kan putte ham. Han føler seg trygg inne i den, og leker bra der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå