AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 En av grunnene til at jeg har gitt opp flere ganger tidligere. Med en gang jeg begynner å slanke meg, altså reduserer mengde kalorier for å ligge i kaloriunderskudd, så kommer hodepinen. Den varer hele dagen, og er veldig plagsom for meg som må konsentrere meg på jobb. Nei, jeg spiser ikke for lite salt eller drikker for lite vann. Så det er ikke det som er årsaken. Er det altså vanlig å ha hodepine hver dag når man har lagt om kostholdet og redusert mengden kalorier? Og hvor lenge har dette eventuelt vart hos dere? Siste gang jeg forsøkte, varte det i to uker, så ga jeg opp. Det er utrolig slitsomt og begrensende å gå rundt med hodepine dag etter dag i flere uker. Anonymkode: a00ef...d29
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 Det har jeg aldri opplevd, jeg ville tatt det opp med legen, om kalorimengden din er forsvarlig under slanking så er dette veldig spesielt.. slutter hodepinen når du begynner å spise mer? Hvor mye er mer, hvor mye kalorier ligger du på under slanking oh hvor mye når du ikke slanker deg? Spiser du annen type mat? Hva er forandringene? Anonymkode: 689f6...4d7 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det har jeg aldri opplevd, jeg ville tatt det opp med legen, om kalorimengden din er forsvarlig under slanking så er dette veldig spesielt.. slutter hodepinen når du begynner å spise mer? Hvor mye er mer, hvor mye kalorier ligger du på under slanking oh hvor mye når du ikke slanker deg? Spiser du annen type mat? Hva er forandringene? Anonymkode: 689f6...4d7 Forandringene er å ligge i kaloriunderskudd. Må spise rundt 1300 kcal per dag for å gå ned. Hodepinen forsvinner når jeg begynner å spise som før, ja. "Som før" betyr litt mer sukker og mellom 1600-2000 kcal per dag. Legen er ikke interessert i å diskutere slankemetoder, men har mast mye om at jeg må gå ned, og foreslått både fasting, lavkarbo og lignende. Jeg har for øvrig ikke sykelig overvekt, men er drittlei av at fettet samler seg på magen, ingen klær sitter fint, og kroppen er meh. Anonymkode: a00ef...d29
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Som regel er det jo fordi kroppen mangler noe. Hvis du spiser lavkarbo er hodepine normalt. Jeg får faktisk hodepine av å mangle sukker, det gir seg med en gang jeg spiser det, så jeg tillater enten syltetøy (med sukker) på skiven med ost om morgenen, eller et par ruter sjokolade hver dag. Det er ikke det som ødelegger totatlinntaket, det må bare tas med i kaloritellingen. Anonymkode: f9cf7...747 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forandringene er å ligge i kaloriunderskudd. Må spise rundt 1300 kcal per dag for å gå ned. Hodepinen forsvinner når jeg begynner å spise som før, ja. "Som før" betyr litt mer sukker og mellom 1600-2000 kcal per dag. Legen er ikke interessert i å diskutere slankemetoder, men har mast mye om at jeg må gå ned, og foreslått både fasting, lavkarbo og lignende. Jeg har for øvrig ikke sykelig overvekt, men er drittlei av at fettet samler seg på magen, ingen klær sitter fint, og kroppen er meh. Anonymkode: a00ef...d29 Jeg bare slenger ut tanker, men det er ikke abstinenser etter sukkeret da? 1300 er ganske lite, hva om du hadde lagt deg på litt mer, prøvd deg frem til hodepinen slapp mer tak, og heller trent mer og gått ned jevnere over tid? Anonymkode: 689f6...4d7 1 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg bare slenger ut tanker, men det er ikke abstinenser etter sukkeret da? 1300 er ganske lite, hva om du hadde lagt deg på litt mer, prøvd deg frem til hodepinen slapp mer tak, og heller trent mer og gått ned jevnere over tid? Anonymkode: 689f6...4d7 Hvis jeg legger meg på mer, så går jeg ikke ned i vekt. Trene mer enn 3 ganger i uka har jeg heller ikke mulighet til. Når jeg ligger på 1300 kcal per dag, så går jeg ned cirka 1-2 kilo i måneden. Det er ikke akkurat raskt. Anonymkode: a00ef...d29
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Som regel er det jo fordi kroppen mangler noe. Hvis du spiser lavkarbo er hodepine normalt. Jeg får faktisk hodepine av å mangle sukker, det gir seg med en gang jeg spiser det, så jeg tillater enten syltetøy (med sukker) på skiven med ost om morgenen, eller et par ruter sjokolade hver dag. Det er ikke det som ødelegger totatlinntaket, det må bare tas med i kaloritellingen. Anonymkode: f9cf7...747 Spiser ikke lavkarbo, men har kuttet ut brus, godteri og alt det kaloritette, unødvendige. Det kan hende at hodepinen kommer fordi jeg mangler sukker, skal prøve det ut! Anonymkode: a00ef...d29
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #8 Skrevet 29. juli 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis jeg legger meg på mer, så går jeg ikke ned i vekt. Trene mer enn 3 ganger i uka har jeg heller ikke mulighet til. Når jeg ligger på 1300 kcal per dag, så går jeg ned cirka 1-2 kilo i måneden. Det er ikke akkurat raskt. Anonymkode: a00ef...d29 Hvor mange måltider om dagen spiser du? Jeg skal ikke sammenligne din situasjon med min, men jeg går ned jevnt og trutt ved å faste mellom klokken 17:00 og 11:00. Drikker kun vann i dette tidsrommet. Anonymkode: 192f7...f2c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #9 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mange måltider om dagen spiser du? Jeg skal ikke sammenligne din situasjon med min, men jeg går ned jevnt og trutt ved å faste mellom klokken 17:00 og 11:00. Drikker kun vann i dette tidsrommet. Anonymkode: 192f7...f2c Jeg klarer ikke å faste. Da blir jeg svimmel, og fungerer overhodet ikke på jobb. Tenker bare på mat, mat, mat. Må ha jevnlig tilgang på mat for å fungere. Spiser 4 måltider per dag - frokost, lunsj, middag, kvelds. Ingenting imellom annet enn vann, te eller kaffe. Anonymkode: a00ef...d29
Jacuzzi Skrevet 29. juli 2024 #10 Skrevet 29. juli 2024 Ja, det er helt normalt hvis du plutselig spiser mye mindre sukker enn vanlig. Hodepine er "En av de vanligste symptomene på sukkerabstinenser, ofte forårsaket av endringer i blodsukkernivået." https://spurt.no/sukker-og-abstinenser/ 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #11 Skrevet 29. juli 2024 Jacuzzi skrev (2 minutter siden): Ja, det er helt normalt hvis du plutselig spiser mye mindre sukker enn vanlig. Hodepine er "En av de vanligste symptomene på sukkerabstinenser, ofte forårsaket av endringer i blodsukkernivået." https://spurt.no/sukker-og-abstinenser/ Og hvor lenge varer dette? Det er uutholdelig å gå slik i mange måneder. Anonymkode: a00ef...d29
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og hvor lenge varer dette? Det er uutholdelig å gå slik i mange måneder. Anonymkode: a00ef...d29 Kanskje du bare skal spise litt sukker hver dag og se? Anonymkode: 689f6...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #13 Skrevet 29. juli 2024 Det som hjalp meg i forhold til hodepine da jeg kuttet ut sukker, var magnesium som hjelper mot kramper. Var jeg slapp/svimmel, så hjalp det også med litt kokosfett. Kokosfett har mye mellomlange fettsyrer som kroppen kan bruke til energi raskt. Det er ikke sikkert det er løsningen for deg, men det kan være verdt et forsøk. Anonymkode: cef13...39c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #14 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det som hjalp meg i forhold til hodepine da jeg kuttet ut sukker, var magnesium som hjelper mot kramper. Var jeg slapp/svimmel, så hjalp det også med litt kokosfett. Kokosfett har mye mellomlange fettsyrer som kroppen kan bruke til energi raskt. Det er ikke sikkert det er løsningen for deg, men det kan være verdt et forsøk. Anonymkode: cef13...39c Magnesium har jeg også hørt om, skal på apoteket senere i dag og se om de har tilskudd. Takk for tips! Anonymkode: a00ef...d29 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #15 Skrevet 29. juli 2024 Det er jo sukkerabstinenser. Helt utrolig hvor lite kunnskap folk har om hvor avhengighetsskapende "vanlig" sukker er, og likevel så er det kunstig sukker som får mest tyn. Anonymkode: 8ff85...d23 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #16 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og hvor lenge varer dette? Det er uutholdelig å gå slik i mange måneder. Anonymkode: a00ef...d29 Når du ikke lenger er abstinent. Anonymkode: 8ff85...d23
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #17 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Magnesium har jeg også hørt om, skal på apoteket senere i dag og se om de har tilskudd. Takk for tips! Anonymkode: a00ef...d29 Da vil jeg anbefale deg å sjekke hva magnesiumet er bundet til. Magnesiumoksid er billigst, men det skal ha lavere biotilgjengelighet. Jeg har hatt bedre effekt av magnesiumcitrat. Tar du det på kvelden, så kan det også gi bedre søvn. Anonymkode: cef13...39c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #18 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er jo sukkerabstinenser. Helt utrolig hvor lite kunnskap folk har om hvor avhengighetsskapende "vanlig" sukker er, og likevel så er det kunstig sukker som får mest tyn. Anonymkode: 8ff85...d23 Men jeg SPISER jo litt sukker, altså har ikke gått helt "cold turkey". Hvordan kan jeg da ha abstinenser i månedsvis, uten at det blir noe bedre i det hele tatt? Anonymkode: a00ef...d29
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #19 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da vil jeg anbefale deg å sjekke hva magnesiumet er bundet til. Magnesiumoksid er billigst, men det skal ha lavere biotilgjengelighet. Jeg har hatt bedre effekt av magnesiumcitrat. Tar du det på kvelden, så kan det også gi bedre søvn. Anonymkode: cef13...39c Takk for tipset! Søvn er noe jeg har slitt med i flere år, uavhengig av sukkerinntaket. Anonymkode: a00ef...d29
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #20 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hvis jeg legger meg på mer, så går jeg ikke ned i vekt. Trene mer enn 3 ganger i uka har jeg heller ikke mulighet til. Når jeg ligger på 1300 kcal per dag, så går jeg ned cirka 1-2 kilo i måneden. Det er ikke akkurat raskt. Anonymkode: a00ef...d29 Alså, en 0,5 i måneden er bedre enn å gi opp. Anonymkode: 9aa5d...59c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå