Gå til innhold

Noe som hjelper mot kronisk forstoppelse uten å gi magevondt og vond fis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang jeg prøver å løse opp i systemet ender jeg opp ned voldsomme smerter i magen, veldig løs avføring, akutt dotrengende og ganske ekkel fiselukt. Føler ikke jeg kan være rundt andre mennesker.

Anonymkode: 12808...76b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hver gang jeg prøver å løse opp i systemet ender jeg opp ned voldsomme smerter i magen, veldig løs avføring, akutt dotrengende og ganske ekkel fiselukt. Føler ikke jeg kan være rundt andre mennesker.

Hva gjør du for å løse opp i systemet?

Har du IBS eller cøliaki? 

Det kan hjelpe å spise et par kiwi hver dag forbå holde magen jevnt i gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er fordi tarmene jobber og da må jobbe ekstra hardt. Det er ingen vei utenom det, annet enn å finne måter å få til regelmessig avføring. 

15% av befolkningen sliter til enhver tid med tarmene, og 99.9% iløpet av livet.. 

Anonymkode: fcde3...9bb

AnonymBruker
Skrevet

Være nøye på fysisk aktivitet og masse vann.  

Jeg vet ikke om du har en sykdom eller medisiner som skaper problemer. Har selv slitt med ibs i perioder og det hjelper alltid med fysisk aktivitet. Må da ha med meg toalettpapir på joggetur for det setter fart på sakene. 

Anonymkode: 2af16...5d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis dette skyldes inntak av avføringsmidler, er løsningen mer fysisk trening, nok drikke og regelmessig/magevennlig mat.
Alle medisiner har bivirkninger.

Hvis det skyldes allergi, er løsningen som over men i tillegg unngå allergifremkallende mat.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her må vi nok ha noe mer informasjon om hva du gjør for å "løse opp i systemet".

Anonymkode: df782...a74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er diagnosert med kronisk alvorlig forstoppelse. Først må bl.a cøliaki, crohns, m.m utelukkes som årsak. Er du kvinne, må du undersøke underlivet for å utelukke avvik der. 

Så til det som gjelder for å få bedre fordøyelse. Kosthold, tilskudd, probiotika, hydrering, og aktivitet. I mitt tilfelle hjelper en del av low fod map dietten, tilskudd av kalium og magnesium (først fast, så mer sporadisk etter behov), b vitaminer, gåturer, og passe på å drikke godt med vann hver dag. Drikker aldri kaffe eller brus. 

Hvis du har kronisk forstoppelse/tarmforstyrrelser, må du i første omgang gå til fastlege og få videre utredning. 

Anonymkode: 170c1...346

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...