AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #1 Skrevet 29. juli 2024 Hver gang jeg prøver å løse opp i systemet ender jeg opp ned voldsomme smerter i magen, veldig løs avføring, akutt dotrengende og ganske ekkel fiselukt. Føler ikke jeg kan være rundt andre mennesker. Anonymkode: 12808...76b
klarinetta Skrevet 29. juli 2024 #2 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hver gang jeg prøver å løse opp i systemet ender jeg opp ned voldsomme smerter i magen, veldig løs avføring, akutt dotrengende og ganske ekkel fiselukt. Føler ikke jeg kan være rundt andre mennesker. Anonymkode: 12808...76b Hva gjør du for å løse opp i systemet? Har du IBS eller cøliaki? Det kan hjelpe å spise et par kiwi hver dag forbå holde magen jevnt i gang. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #3 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hver gang jeg prøver å løse opp i systemet ender jeg opp ned voldsomme smerter i magen, veldig løs avføring, akutt dotrengende og ganske ekkel fiselukt. Føler ikke jeg kan være rundt andre mennesker. Anonymkode: 12808...76b Det er fordi tarmene jobber og da må jobbe ekstra hardt. Det er ingen vei utenom det, annet enn å finne måter å få til regelmessig avføring. 15% av befolkningen sliter til enhver tid med tarmene, og 99.9% iløpet av livet.. Anonymkode: fcde3...9bb
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #4 Skrevet 29. juli 2024 Være nøye på fysisk aktivitet og masse vann. Jeg vet ikke om du har en sykdom eller medisiner som skaper problemer. Har selv slitt med ibs i perioder og det hjelper alltid med fysisk aktivitet. Må da ha med meg toalettpapir på joggetur for det setter fart på sakene. Anonymkode: 2af16...5d1
Surpomp Skrevet 29. juli 2024 #5 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hver gang jeg prøver å løse opp i systemet ender jeg opp ned voldsomme smerter i magen, veldig løs avføring, akutt dotrengende og ganske ekkel fiselukt. Føler ikke jeg kan være rundt andre mennesker. Anonymkode: 12808...76b Hvis dette skyldes inntak av avføringsmidler, er løsningen mer fysisk trening, nok drikke og regelmessig/magevennlig mat. Alle medisiner har bivirkninger. Hvis det skyldes allergi, er løsningen som over men i tillegg unngå allergifremkallende mat. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #6 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hver gang jeg prøver å løse opp i systemet ender jeg opp ned voldsomme smerter i magen, veldig løs avføring, akutt dotrengende og ganske ekkel fiselukt. Føler ikke jeg kan være rundt andre mennesker. Anonymkode: 12808...76b Her må vi nok ha noe mer informasjon om hva du gjør for å "løse opp i systemet". Anonymkode: df782...a74 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #7 Skrevet 29. juli 2024 Jeg er diagnosert med kronisk alvorlig forstoppelse. Først må bl.a cøliaki, crohns, m.m utelukkes som årsak. Er du kvinne, må du undersøke underlivet for å utelukke avvik der. Så til det som gjelder for å få bedre fordøyelse. Kosthold, tilskudd, probiotika, hydrering, og aktivitet. I mitt tilfelle hjelper en del av low fod map dietten, tilskudd av kalium og magnesium (først fast, så mer sporadisk etter behov), b vitaminer, gåturer, og passe på å drikke godt med vann hver dag. Drikker aldri kaffe eller brus. Hvis du har kronisk forstoppelse/tarmforstyrrelser, må du i første omgang gå til fastlege og få videre utredning. Anonymkode: 170c1...346
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå