AnonymBruker Skrevet 29. juli #1 Del Skrevet 29. juli Hei. Jeg esker svensk krim. SYns de lager mye bra. Har du sett noen serier/fimer du vil anbefale? Johan Falk Jeg ser på Johan Falk nå. Det handler om en svensk politimann i Gøteborg som løser saker. Det er vel 17 filmer i serien. Den er veldig bra. ligger på tv2 play, man må dessverre betale 39kr filmen om man ikke laster det ned gratis et sted. Quicksand - størst av alt Denne svenske serien fra 2019 handler om videregåendeeleven Maja, som etter en tragisk hendelse på skolen ender opp med å bli anklaget for å være medvirket til mord. Før den grusomme hendelsen har Maja hatt et turbulent forhold til kjæresten sin Sebastian, og gjennom flere flashbacks får vi en forståelse for hva som egentlig ledet opp til den forferdige begivenheten. Hvor: Netflix Språk: Svensk Sesonger: 1 Broen Broen må være en av de beste nordiske krimseriene som finnes. Her følger vi den danske politibetjenten Martin og den svenske politibetjenten Saga, som sammen jobber for å løse et mordmysterium - et lik som plutselig dukker opp på Øresundsbroen mellom Danmark og Sverige. Hvor: Netflix Språk: Dansk og svensk Sesonger: 4 Wallander Serien baserer seg på detektiven og politiinspektøren Kurt Wallander, som bor i en liten by i Sverige hvor han løser flere mordgåter. Psst: Se serien Young Wallander hvor man får innblikk i livet til politibetjenten som ung. (Bildet over er tatt fra den nye serien) Hvor: Viaplay Språk: Svensk Sesonger: 4 Gåsmamman Den helt alminnelige familiemoren Sonja lever et ganske normalt liv med familien sin. Plutselig en dag blir alt snudd på hodet og hun blir dratt med inn i en kriminell verden for å beskytte familien sin. Denne svenske krimserien har 6 sesonger, så her er det bare å sette i gang å binge! Hvor: TV2 Play Språk: Svensk Sesonger: 6 Har du noen serier å anbefale? Anonymkode: e70af...507 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #2 Del Skrevet 4. august Forsvunne mennesker på Nrk Modus på Netflix Anonymkode: 70c1f...e56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #3 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Forsvunne mennesker på Nrk Modus på Netflix Anonymkode: 70c1f...e56 Den likte jeg veldig godt. God serie Anonymkode: 9a98c...9cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #4 Del Skrevet 4. august Jeg venter på "Slutet på sommaren" som skal komme på Viaplay. Den er basert på en krimbok av Anders de la Motte, som jeg liker godt. Ikke direkte krim, men jeg anbefaler "Den tynne, blå linjen", som visstnok skal få en ny sesong i høst. De spiller så bra at man nesten glemmer at det er fiksjon innimellom. Du kan lese mer her, selv om den ikke kan sees lenger: https://tv.nrk.no/serie/den-tynne-blaa-linjen Ellers er jeg glad i dansk krim. "Forbrytelsen" er minst like bra som "Broen", Anonymkode: c21aa...a17 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #5 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg venter på "Slutet på sommaren" som skal komme på Viaplay. Den er basert på en krimbok av Anders de la Motte, som jeg liker godt. Ikke direkte krim, men jeg anbefaler "Den tynne, blå linjen", som visstnok skal få en ny sesong i høst. De spiller så bra at man nesten glemmer at det er fiksjon innimellom. Du kan lese mer her, selv om den ikke kan sees lenger: https://tv.nrk.no/serie/den-tynne-blaa-linjen Ellers er jeg glad i dansk krim. "Forbrytelsen" er minst like bra som "Broen", Anonymkode: c21aa...a17 Takk, da skal jeg se. Jeg så også svensk påskekrim å nrk, det var fra 70 tallet der det var mord i et telt. Husker ikke hva den heter nå. Anonymkode: e70af...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 4. august #6 Del Skrevet 4. august Beck er ikke med i oversikten 😳 Der er det mye å se på, jeg antar den bare ramlet ut av lista…? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august #7 Del Skrevet 4. august AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg så også svensk påskekrim å nrk, det var fra 70 tallet der det var mord i et telt. Husker ikke hva den heter Hendelser ved vann, basert på en veldig bra bok av Kerstin Ekman Anonymkode: c21aa...a17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 18 timer siden #8 Del Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 4.8.2024 den 8.57): Ellers er jeg glad i dansk krim. "Forbrytelsen" er minst like bra som "Broen", Faktisk utrolig nok er The Killing, den Amerikanske remaken bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 17 timer siden #9 Del Skrevet 17 timer siden Maia70 skrev (16 minutter siden): Faktisk utrolig nok er The Killing, den Amerikanske remaken bedre. Hvor kan du se the killing? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 17 timer siden #10 Del Skrevet 17 timer siden anonym111111 skrev (4 minutter siden): Hvor kan du se the killing? Jeg måtte google det: Link til google-søk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym111111 Skrevet 17 timer siden #11 Del Skrevet 17 timer siden (endret) Maia70 skrev (5 minutter siden): Jeg måtte google det: Link til google-søk Takk, men jeg får ikke sett den på tv2 play (disney). Står at den ikke er tilgjengelig for distributørkunder, så lurte på om den gikk andre steder. Sesong 1 av Forbrytelsen var uansett veldig god, så hadde vært gøy å sett denne versonen også. Endret 17 timer siden av anonym111111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 17 timer siden #12 Del Skrevet 17 timer siden anonym111111 skrev (4 minutter siden): Takk, men jeg får ikke sett den der på tv2 play (disney). Står at den ikke er tilgjengelig for distributørkunder, så lurte på om den gikk andre steder. Sesong 1 av Forbrytelsen var uansett veldig god, så hadde vært gøy å sett denne versonen også. https://ww4.123moviesfree.net/season/the-killing-season-1-15320/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden «En helt vanlig familie» på Netflix er bra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå