Gå til innhold

Mann som klager på at det er "ingenting å spise", men er masse mat i huset

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli litt oppgitt over min mann. Vi spiste middag i 18-19 tiden. Mye kjøtt, brunsaus, diverse grønnsaker. Spiste oss begge ganske mett følte jeg, ble ikke igjen noe rester. Etterpå i ca. 20 tiden spiste vi dessert fordi det er helg. Nå for ca. 1 time siden begynte han å snakke om at han er sulten igjen. Jeg sier han får finne seg noe å spise, fordi jeg er ikke sulten og vil ikke ha noe.

Han går og kikker i kjøleskap, og andre skap på kjøkkenet og sier til meg med et surt blikk "det er jo ingenting å spise her"

Jeg kan fortelle hva jeg ser når jeg kikker i kjøleskap og i andre skap på kjøkkenet. Vi har grillpølser, ris, flere typer pasta, yoghurt, brød, diverse pålegg, egg, salat, diverse grønnsaker som agurk, løk, paprika, potet, gulerot. Posesupper som kun trenger å tilsettes vann eller melk. Og mye andre ting også. I fryseren har vi også pulled pork, hamburger, kjøttdeig, og noe annet kjøtt.

Jeg kommer da med forslag til han om at han kan f.eks. ha brødskive med noe pålegg som f.eks. salami eller kokt egg, hvitost, syltetøy, kan lage omelett hvis han bruker eggene og putter i noe av grønnsakene, eggerøre på brødskive, koke opp noe pasta eller ris og bruke noe av grønnsakene og kanskje grillpølse til. Spise yoghurt. Lage en enkel salat med noe dressing på. Lage noe enkel posesuppe, kan sikkert tilsette noe av grønnsakene eller pølsebiter i de og, eller kanskje egg også. Siden vi hadde tomatsuppe på pose, og den er god med egg i. 

Jeg ser mange muligheter, men min mann ser bare surt på meg fortsatt og fortsetter å insistere at det er "ingenting å spise". Jeg fatter ikke... 

Selv så vokste jeg opp i en familie hvor vi ikke hadde så god råd. Jeg ble derfor god til å se muligheter i skapene og komme med kreative ideer for middager og andre måltid når det var trangt. Men min mann virker ikke som han syns sånt er "bra nok".

Endte med at han bare dro ut i et sint humør for å dra på en nattåpen fast food sjappe og bestille noe mat.

Andre som har slike menn som mener det er ingenting å spise av det dere har i hus??

Anonymkode: 04c7b...aea

• Liker 3
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Din mann er av typen som sitter å sulter ved brødboksen.

Selvsagt er det noe å spise men han vil ikke ha brødmat, han vil ha varmmat men vil ikke lage det selv. Hadde du laget han mat hadde han ikke dratt ut. Ikke at jeg mener du skal lage han mat vær gang han er sulten.

Viss dette er vanlig hos dere ville jeg vurdert å lage en større mengde middag også legge litt tilside for kvelds.

Anonymkode: 688d0...d6d

• Liker 21
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Han går og kikker i kjøleskap, og andre skap på kjøkkenet og sier til meg med et surt blikk "det er jo ingenting å spise her"

Da svarer du tilbake: nei vel, du får dra på butikken da. 
Slutt å forslå mat for han. Voksen mann skal da klare å finne ut av det selv. 

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Endte med at han bare dro ut i et sint humør for å dra på en nattåpen fast food sjappe og bestille noe mat.

Flott. Da fikk du det rolig i huset. 

Anonymkode: 6872c...1e2

• Liker 35
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Høres nøyaktig ut som min 13 åring 🙄🙄 

Er du hans private kokk? 
Be han skjerpe seg, og spise og oppføre seg som noe annet enn en småunge! 

Anonymkode: 1598f...75d

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet

Han høres jo mer ut som en ungdom, og ikke en voksen en. I tillegg så handler det vel mer om at han vil ha noe ekstra, og ikke vanlig mat. Derfor drar han ut også. Han var rett og slett fysen, og da er det lite som frister. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Da er han ikke sulten, bare fysen. 
Er han på vei til å bli overvektig? Spør bare fordi sånn spising etter kl 20 på kvelden (etter en kraftig middag og dessert) skal jeg love deg at kommer til å gi han ekstra kilo ganske fort. Det kan også være at blodsukkeret hans faller raskt (om han er vant til å småspise mye). Sånn fysing må man forsøke å erstatte med en gå/løpetur på kvelden (trening hjelper på regulering av blodsukker), ha noe frukt (feks frossne druer) eller grønnsaker å knaske på eller finne seg en hobby som distraherer.

Må forresten innrømme at når jeg leste dette tenkte jeg «er han 14 år, eller?» 😂 

Mannen min kan også fyse på kvelden, men da går han på kjøkkenet og lager seg et knekkebrød -uten å involvere meg. Hadde han holdt på som din så ville jeg klikket 🤭 

Anonymkode: e4ba1...592

• Liker 9
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

En ting at han var "snopesyk", men hvorfor var han så sur/sint? Var det din feil at dere "var helt tom for mat" i huset?

Hadde vært tydelig med han at du ikke gidder dårlig stemning bare fordi han har lyst på noe godt, men ikke gidder å lage noe.

Min mann kan være slik også, at han har lyst på noe uten at han helt vet hva, og at ingenting av det vi har hjemme frister, eller han bare ikke gidder å lage noe, og kan dermed finne på å kjøpe noe ferdigmat, men han er jo ikke irritert eller sur på meg av den grunn. 

Er han ofte sur/sint/irritert/misfornøyd med ting og lar det gå utover deg?

Anonymkode: bc274...993

• Liker 12
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor driver du og foreslår ting han kan lage? Er du moren hans?

Anonymkode: 2be10...8ba

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Det blir som ei pyntesyk dame som sier at hun har "ingenting å ha på seg", selv om klesskapet er fullt av klær. Hun mener at hun ønsker seg noe annerledes og forfriskende, vs de mulighetene som er i skapet. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nattspising er en uting. Hvis han er en natt eter stikker nok problemet dypere enn bare å være sulten. Det var nok junkfood han ville ha. Hadde bare ignorert surmulingen og latt ham dra ut for å kjøpe det han var fysen på. Men som sagt er fråtsing om natten en skikkelig uvane. 

Anonymkode: 71a33...746

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde det var 13 åringen min du skrev om. 😅

Anonymkode: cfe69...0e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener du må ha skrevet feil. Du mener vel din 13 år gamle sønn, ikke sant? For ingen voksen mann oppfører seg så umodent vel? 

Han her hadde jeg parkert som ektemann/livspartner temmelig raskt… ekstremt turnoff med voksne menn som oppfører seg som om de er 13 år gamle gutter.

Anonymkode: fc3ca...b81

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Begynner å bli litt oppgitt over min mann. Vi spiste middag i 18-19 tiden. Mye kjøtt, brunsaus, diverse grønnsaker. Spiste oss begge ganske mett følte jeg, ble ikke igjen noe rester. Etterpå i ca. 20 tiden spiste vi dessert fordi det er helg. Nå for ca. 1 time siden begynte han å snakke om at han er sulten igjen. Jeg sier han får finne seg noe å spise, fordi jeg er ikke sulten og vil ikke ha noe.

Jeg kan fortelle hva jeg ser når jeg kikker i kjøleskap og i andre skap på kjøkkenet. Vi har grillpølser, ris, flere typer pasta, yoghurt, brød, diverse pålegg, egg, salat, diverse grønnsaker som agurk, løk, paprika, potet, gulerot. Posesupper som kun trenger å tilsettes vann eller melk. Og mye andre ting også. I fryseren har vi også pulled pork, hamburger, kjøttdeig, og noe annet kjøtt.

Jeg kommer da med forslag til han om at han kan f.eks. ha brødskive med noe pålegg som f.eks. salami eller kokt egg, hvitost, syltetøy, kan lage omelett hvis han bruker eggene og putter i noe av grønnsakene, eggerøre på brødskive, koke opp noe pasta eller ris og bruke noe av grønnsakene og kanskje grillpølse til. Spise yoghurt. Lage en enkel salat med noe dressing på. Lage noe enkel posesuppe, kan sikkert tilsette noe av grønnsakene eller pølsebiter i de og, eller kanskje egg også. Siden vi hadde tomatsuppe på pose, og den er god med egg i. 

Jeg ser mange muligheter, men min mann ser bare surt på meg fortsatt og fortsetter å insistere at det er "ingenting å spise". Jeg fatter ikke... 

Selv så vokste jeg opp i en familie hvor vi ikke hadde så god råd. Jeg ble derfor god til å se muligheter i skapene og komme med kreative ideer for middager og andre måltid når det var trangt. Men min mann virker ikke som han syns sånt er "bra nok".

Andre som har slike menn som mener det er ingenting å spise av det dere har i hus??

Han evner ikke å se mat som kan lages,min datter også var slik.Er ingenting å spise her heller.

Anonymkode: cf65c...48e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nattspising er en uting. Hvis han er en natt eter stikker nok problemet dypere enn bare å være sulten. Det var nok junkfood han ville ha. Hadde bare ignorert surmulingen og latt ham dra ut for å kjøpe det han var fysen på. Men som sagt er fråtsing om natten en skikkelig uvane. 

Anonymkode: 71a33...746

Natt kl 20?

Anonymkode: bc274...993

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han oppfører seg som en tenåring. Tenåringen er i huset blir også sur når det ikke står ferdig restemiddag i kjøleskapet, til alle døgnets tider. Det er ingenting å bry seg om.

En voksen mann klarer å handle det han selv ønsker seg. Han må lære seg å planlegge da han vet at han vil ha noe på kvelden.

Anonymkode: 86aaf...636

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Din mann er av typen som sitter å sulter ved brødboksen.

Selvsagt er det noe å spise men han vil ikke ha brødmat, han vil ha varmmat men vil ikke lage det selv. Hadde du laget han mat hadde han ikke dratt ut. Ikke at jeg mener du skal lage han mat vær gang han er sulten.

Viss dette er vanlig hos dere ville jeg vurdert å lage en større mengde middag også legge litt tilside for kvelds.

Anonymkode: 688d0...d6d

ikke søren, han får lære seg å ordne seg mat om han er sulten - han er voksen, ikke fire år! arlig talt, lage ekstra fordi han kanskje får lyst på noe senere? Jeg kan nesten garantere at det ikke er rester han vil ha om han surner på den måten TS beskriver.. Han oppfører seg som en unge TS - be han slutte med det. Rote bort penger på fast food på den måten er veldig umodent.. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har en sånn en selv. Har kommet til bunns i at det handler om søtsug og matlei. Det beste er om vi har mikromat i fryseren, f.eks billys og lignende kjapp drittmat.

Anonymkode: e913a...332

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har 3 slike. De er 15, 17 og 21 år. Hadde ikke tolerért at mannen også var slik. 

Anonymkode: 7900d...4cc

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...