Gå til innhold

Far og svigermor ga smokk tilbake etter slutt pga ferien

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet vårt sluttet med smokk i vinter og det har gått bedre enn forventet.  Barnet har i noen uker for ferien kommet i en litt ekstrem fase med nye sinne og trass.  Svigermor skulle bli med på ferie, og mannen min hadde i hemmelighet funnet en smokk og tatt med på ferien.

Både han og svigermor begynte å mase om å gi barnet smokken igjen i ferien, for å «gjøre livet enklere».  Da kan barne roe seg med smokken og far kan bruke smokken som gissel ved dårlig oppførsel.  

Og det klikket nesten for meg! Barnet et snart 4 år nå, og denne fasen har ikke noe med smokken å gjøre!  Men nå er smokken plantet i munnen igjen!   En av hovedgrunnene for at vi sluttet var språk, og etter slutt eksploderte språkutviklingen.  Og nå er den forbann smokken tilbake.

I fjorsommer tvang manne eldste på da 4 å begynne med bleie igjen i sommerferien for det var enklere for mannen.  Barnet ville ikke, men da ble det bare drama med far.  Og eldste hadde da sluttet av egen vilje både på dag og natt noen måneder før.  Men når ferien kom tvang far bleie på barnet på dagen.  Og vi brukte mange måneder på å slutte med bleie igjen 😭

Og nå med yngste og denne forbanna smokken, gruer meg til barnehage oppstart og at barne skal komme tilbake med smokken.  

uff, måtte bare ha en utblåsning!  Hvordan filleriste en mann i 30 årene?!

Anonymkode: b651d...6b5

• Liker 1
  • Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han der hadde jeg reist fra. Ta med deg barna og dra. Han vil ikke barnas beste åpenbart. 

• Liker 14
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg hadde ikke kunnet vært sammen med en sånn mann. Det der er virkelig ikke til barnas beste, men for at HAN skal ha det enkelt og behagelig. Han er ingen god forelder.

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

At man skal bryte opp en familie pga dette er Jo helt på trynet, ta han med på kurs så han lærer litt isteden

Anonymkode: 41aea...78c

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe av det sprøeste jeg har hørt. Tvinge på barn bleie og smok for å gjøre livet enklere i ferien. Jeg hadde ikke klart å leve med en slik mann.

Anonymkode: af999...a8d

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Oi. For en koko fyr. 

Anonymkode: 195cd...5ff

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Forklar at mulig forstyrrelse av språkutviklingen vil gjøre det mye vanskeligere for dere og at det dermed ikke er verdt det. Forstår han ikke hvor viktig det er med smokkeslutt?

Endret av Kassettspiller
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Prøvde å tvinge ungen til å begynne med bleie igjen for å gjøre det enklere? Haka mi datt nesten ned på brystet her. Skjønner godt at du blir fly forbanna. Dette er jo fullstendig uakseptabelt, skjønner han ikke det selv?

Anonymkode: 14942...082

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Siden mannen din synes dette er helt greit, burde også han gå med smokk og bleie så lenge barnet gjør det.

Endret av - Brian
  • Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
- Brian skrev (14 timer siden):

Siden mannen din synes dette er helt greit, burde også han gå med smokk og bleie så lenge barnet gjør det.

Kanskje jeg foreslår det for han neste ferie 👍

Anonymkode: b651d...6b5

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, så utrolig frustrerende! Tar han konsekvensen av de lettvinte løsningene sine, eller overlater han det bare til deg og barnehagen å ordne opp igjen?

Men skjønner ikke helt dere som maser om å gå fra ham. Hva tenker dere kommer til å skje med oppdragelsen når denne mannen skal være alene med barna annenhver uke, ikke bare i feriene? Lykke til å lære barna hygiene og å hjelpe til hjemme under sånne omstendigheter!

Anonymkode: e4db0...48f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen skulle absolutt sagt det til han at han er en elendig far som gjør slike ting kun for å gjøre sitt eget liv "enklere" istedenfor å tenke på barna sitt beste. Stakkars barn. Syns oppriktig synd på deg ts som fikk barn med en så egoistisk og tafatt person.

Anonymkode: 8fcc0...1c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde klikka!!

Anonymkode: 7bf85...cef

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor tok du han ikke skikkelig i fjor sommer?😬 Jeg tror faktisk ikke jeg hadde latt en sånn mann få mer enn en aleneferie med barna. Han trenger jo virkelig veiledning.

Anonymkode: dec68...78f

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er seriøst noe av det mest hårreisende jeg har lest (det med bleia i første omgang). 😳

Men hvorfor i alle dager lot du det skje? Både i fjor og i år? Hadde jeg aldri gått med på. 

Anonymkode: bee5d...bd3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager..... Skjønner at du blir frustrert over dette, jeg tror jeg hadde eksplodert! Også svigermor som sauser seg inn i det hele 🥴

Hvis han ikke hører på deg, så hadde jeg brukt sosialt press her. Jeg hadde fortalt alle normale mennesker rundt dere om dette og latt han få deres ufiltrerte reaksjon. Dette er jo ikke normalt. Eller er du omringet av idioter ts? 😭 synes synd på deg..

Anonymkode: abf12...dab

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke greit, veit han i det hele tatt hva det kan gjøre med et barn sånn psykisk ? 

Det er liksom en del av det å ha barn, man må ta tak i slike ting, selvom det ikke alltid passer så bra. En fireåring skal ikke ha bleier.

Anonymkode: 20689...2ff

AnonymBruker
Skrevet

Klipp et lite hull i smokken, da blir den nok upopulær ganske så.kjapt!

Anonymkode: c15d2...11a

AnonymBruker
Skrevet

Off dette er nor av det rareste jeg har lest. Du har min medfølelse, skjønner du er frustrert og stakkars barn. Tenker du må få han med til helsesøster og familievernkontor å få banket inn i skallen at dette er helt syk oppførsel 😩

Anonymkode: 7efe5...118

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, føler med deg, makan til idiotisk oppførsel.

Når jeg ser 4-åringer med smokk tenker jeg at det er et barn med spesielle behov. Så viser det seg at det er en pappa og mora hans med spesielle behov… 🙄

Og å bruke smokken som belønning og straff er jo bare helt off. Dårlig gjort.

Anonymkode: 325c7...db5

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...