Gå til innhold

Barn og allergi

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barne mitt på 4 er alargisk mot Bjørk (pollenallergi. Vi har fått et mikstur ifra legen som barnet ikke vil ha i seg da det ikke smaker så godt.

Noen som har noen anbefalinger hva jeg kan gjøre å få barnet til å ta det? Har prøvd skje og sprøyte fått i seg litt men spytter det fort ut igjen. 

Kan man få noe enklere allergi medesiner? Legen mente det kun fantes mikstur for 4 åringen. 

Anonymkode: 6798e...d2f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barne mitt på 4 er alargisk mot Bjørk (pollenallergi. Vi har fått et mikstur ifra legen som barnet ikke vil ha i seg da det ikke smaker så godt.

Noen som har noen anbefalinger hva jeg kan gjøre å få barnet til å ta det? Har prøvd skje og sprøyte fått i seg litt men spytter det fort ut igjen. 

Kan man få noe enklere allergi medesiner? Legen mente det kun fantes mikstur for 4 åringen. 

Hvilken mikstur er det? Er sikkert forskjell på smakene på de forskjellige. Barnet mitt elsker allergimedisinen sin og kunne sikkert drukket hele flaska 😂

Anonymkode: 389c9...db3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvilken mikstur er det? Er sikkert forskjell på smakene på de forskjellige. Barnet mitt elsker allergimedisinen sin og kunne sikkert drukket hele flaska 😂

Anonymkode: 389c9...db3

Vi bruker Aerius hva bruker dere ? Finnes det flere men forskjellig smak? 

AnonymBruker
Skrevet

Blande ut med f.eks blåbærsaft eller solbærsirup (altså uutvannet) så du tar i en sprøyte dosen du skal ha med mikstur og så tar du f.eks 1-2 ml med saft.

Anonymkode: bc072...a90

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi bruker Aerius hva bruker dere ? Finnes det flere men forskjellig smak? 

Det finnes også mikstur til cetririzin (zyrtec), men jeg regner med at legen din har vurdert at aerius er best for ditt barn. 

Anonymkode: bc072...a90

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga tablett fra første stund. Knuste den og hadde det i en delt Smil sjokolade, da gikk den ikke bare ned med ble etterspurt dagen etter hvis jeg var litt sen med medisinene. Jada, det ble en sjokoladebit hver dag noen mnd, men bedre det enn de plagene barnet fikk av pollen.  

Anonymkode: 8fc18...5ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...