Gå til innhold

Kink i nakken i en allerede vondt nakke...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Fikk kink i nakken for tre dager siden. Jeg satt i sofaen og bevegde meg rolig fordi jeg skulle opp av sofaen. Idag gikk jeg ut med søpla og på vei tilbake kjente jeg det stivnet til igjen. Det gjør vondt, jeg er bevegelig, men det gjør ganske vondt. 

Jeg har vært veldig rolig i bevegelsene, så skjønner ikke hvorfor det skal komme sånn kink eller hva det er... Også så kort tid mellom.

Skal sies at jeg sliter med nakkesmerter om dagen, uten at jeg helt vet hvorfor. 

(Har også korsryggsmerter uten at jeg helt skjønner hvorfor... Jeg er 34 år, tynn/normalvektig og litt aktiv fordi jeg er mor og jobber i barnehage )

Tar imot tips som kan hjelpe. Hjelper det å gå til kiropraktor?

Anonymkode: be16c...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vond * ikke vondt. Jeg så ikke feilen før nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kiropraktor er det eneste som har hjulpet meg alle årene jeg har slitt med rygg/nakke, og jeg har gått til mye forskjellig 😊 Sist ble jeg utrolig mye bedre etter tre behandlinger, men problemet er jo at det kan gå tilbake om man ikke vedlikeholder. Det som er dumt er jo at det blir veldig dyrt når det trengs flere behandlinger, men det kan absolutt være verdt pengene. Om det går an å behandle kink vet jeg ikke, men andre plager i rygg og nakke kan de absolutt behandle ja. Det kan kanskje tenkes at kroppen blir feilbelastet om du går og bærer på barn gjennom arbeidsdagen?

Anonymkode: 7dcff...152

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kiropraktor er det eneste som har hjulpet meg alle årene jeg har slitt med rygg/nakke, og jeg har gått til mye forskjellig 😊 Sist ble jeg utrolig mye bedre etter tre behandlinger, men problemet er jo at det kan gå tilbake om man ikke vedlikeholder. Det som er dumt er jo at det blir veldig dyrt når det trengs flere behandlinger, men det kan absolutt være verdt pengene. Om det går an å behandle kink vet jeg ikke, men andre plager i rygg og nakke kan de absolutt behandle ja. Det kan kanskje tenkes at kroppen blir feilbelastet om du går og bærer på barn gjennom arbeidsdagen?

Vet du om man får gode tips til hvordan man kan vedlikeholde ? Om det er noen øvelser man får råd om ? 

Jeg prøver å ikke bære så mye, nå har jeg jobbet mest på storebarnsavdeling det siste halve året, og det blir det naturligvis ikke særlig bæring. Treåringen hjemme er ganske tung blitt, så bærer ganske lite til at det skal ha noe å si..:/ er redd det skal være noe som blir dyrt å ordne, som ny seng. Eller ny pute. Jeg sover veldig godt ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Muligens skyldes det spenninger. Fysio eller kiropraktor fungerer. Jeg brukte fysio for min del, og det hjalp. Kink i nakken er så vondt…

Anonymkode: c339f...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Vet du om man får gode tips til hvordan man kan vedlikeholde ? Om det er noen øvelser man får råd om ? 

Jeg prøver å ikke bære så mye, nå har jeg jobbet mest på storebarnsavdeling det siste halve året, og det blir det naturligvis ikke særlig bæring. Treåringen hjemme er ganske tung blitt, så bærer ganske lite til at det skal ha noe å si..:/ er redd det skal være noe som blir dyrt å ordne, som ny seng. Eller ny pute. Jeg sover veldig godt ...

Det er så varierende, men du får det nok garantert hvis du spør :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...