AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #21 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ikke dra til Dubai. Ikke støtt det greiene der. Anonymkode: 141a1...8e3 Enig i det. Men kommentaren om budsjett er likevel relevant. Jeg ser mange tråder her inne hvor folk ikke har tatt inn over seg hvor mye dyrere reiser har blitt de seneste årene, pga økte priser og skrekkelig valutakurs. Anonymkode: ca38b...10e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #22 Del Skrevet 29. juli 2024 Jeg hadde tenkt noe billigere og heller brukt mer penger på aktiviteter og mat enn boende. 20k per person er ikke så mye nå for tiden hvis det skal dekke alt. Hadde valgt sør-øst Asia eller mexico(yucatan). Anonymkode: b33a3...04d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #23 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Cruise er en versting miljømessig, samt lokalbefolkningen har lite og ingen nytte av å bli nedrent av cruisepassasjerer. Cruise burde vært forbudt. Anonymkode: 2b636...693 Er cruise verre enn fly? Og hva med cruiseskip som er elektriske? De fleste steder blir mye mer nedrent og skadet av folk som kommer med fly og blir værende i dagesvis, enn av cruisepassasjerer som stikker innom en kort stund. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Pakkepris er langt fra hele budsjettet. Det gir ingen drikkevarer om bord, mulig og begrenset mat. Ingen turer eller ekskursoner. Og sannsynligvis annet man ikke har tenkt på. Gir også trange og elendige lugarer, innvendig og langt nede. Anonymkode: 79625...7b5 Har jeg skrevet noe annet? De fleste cruise har flere mattilbud innpakket i prisen, men spesialiteter som koster ekstra. Som jeg skrev; man kan ikke velge og vrake i fasiliteter og tilbud. Hvis man vil drikke masse alkohol og brus på turen, bruke internett eller dra på ekskursjoner arrangert av cruiseselskapet så vil prisen stige. Men velger man et cruise til 47.000 kr, spiser kun mat som er inkludert, går egne småturer på land og betaler kun for en ekstrapakke med brus og internett, så kan man fortsatt klare seg med 60.000 kr uten at ferien blir helt amputert. Anonymkode: cdd2d...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #24 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er cruise verre enn fly? Og hva med cruiseskip som er elektriske? De fleste steder blir mye mer nedrent og skadet av folk som kommer med fly og blir værende i dagesvis, enn av cruisepassasjerer som stikker innom en kort stund. Anonymkode: cdd2d...6d6 Det er en kjent sak at cruiseturister legger igjen mye mindre penger lokalt, enn de som oppholder seg en tid på et sted. Jeg var i Eidfjord da et stort skip la til der. Det ble sagt at selskapet var tysk, men det er vel ikke helt utenkelig at skipene ble eid at et rederi i enda et annet land. Så på selve reisen og oppholdet tjente ikke Norge, Hardanger eller Eidfjord et eneste øre. De dro deretter ut på diverse forhåndsbestilte utflukter i turbusser som sto klare. Det ble sagt lokalt at det meste av de pengene også gikk til arrangøren av cruiset, og i mye mindre grad lokale krefter. Det de nok brukte mest penger på var å tømme den lokale matbutikken for vann og Farris, det var i hvert fall ikke noe igjen da jeg kom dit. Men det er ikke nok til at lokalsamfunnet har tjent noe på dem. Om man reiser til et sted og blir i området, så bruker man penger på opphold, og man bør være bevisst på å velge hoteller som eies lokalt og ikke av store internasjonale kjeder. Man spiser på restauranter i området, deltar på utflukter arrangert av lokale guider og turselskaper, man handler i de lokale matbutikkene og går innom for eksempel klesbutikker og gavebutikker og legger kanskje igjen noen penger der. Om en turist som reiser et sted, om det er med fly, tog, buss eller noe helt annet, og oppholder seg der en periode, velger å være bevisst, så vil lokalsamfunnet tjene mer på vedkommende. Ganske mye mer, enn på en som er innom noen timer og i høyden kjøper en flaske vann og litt frukt. Anonymkode: 5a841...a0c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #25 Del Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://www.dagbladet.no/nyheter/jente-15-domt-til-piskeslag-etter-a-ha-blitt-voldtatt/64026302 Det samme gjelder de som reiser til Bali og reklamerer derfra. Anonymkode: 41d15...2dd Takk. Var ikke klar over at de hadde sharialover der (mulig jeg har bodd under en stein), da skjønner jeg motviljen og stiller meg bak Anonymkode: 8c80b...873 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #26 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 13.00): Er cruise verre enn fly? Og hva med cruiseskip som er elektriske? De fleste steder blir mye mer nedrent og skadet av folk som kommer med fly og blir værende i dagesvis, enn av cruisepassasjerer som stikker innom en kort stund. Har jeg skrevet noe annet? De fleste cruise har flere mattilbud innpakket i prisen, men spesialiteter som koster ekstra. Som jeg skrev; man kan ikke velge og vrake i fasiliteter og tilbud. Hvis man vil drikke masse alkohol og brus på turen, bruke internett eller dra på ekskursjoner arrangert av cruiseselskapet så vil prisen stige. Men velger man et cruise til 47.000 kr, spiser kun mat som er inkludert, går egne småturer på land og betaler kun for en ekstrapakke med brus og internett, så kan man fortsatt klare seg med 60.000 kr uten at ferien blir helt amputert. Anonymkode: cdd2d...6d6 Tenker du de skal ta buss til Miami, eller blir det både cruise og fly? Anonymkode: f7674...737 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #27 Del Skrevet 31. juli 2024 Thailand blir utmerket med det budsjettet. Anonymkode: e8983...736 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #28 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 11.32): Dubai forstår jeg, men jeg har tydeligvis ikke fått med meg hva som er galt med Maldivene? Anonymkode: 8c80b...873 Maldivene er en streng muslimsk øygruppe det også. A la Dubai. Sikkert ikke på ferieresortene, men ønsker man å støtte de regimene? Anonymkode: 008d3...e12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #29 Del Skrevet 31. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 11.59): erfaringsmessig er det å velge utvendig kabin bortkastede penger da det er mye støy og lite nytte.. som sagt har vi vært på fire slike turer og hatt innvendig kabin på tre av de og trivdes bedre med det både pga støy og pga penger til andre ting, man tilbringer veldig lite tid i kabinen og skal man være "ute" er det mye mer tilbud på dekk osv enn på den knøttlille verandaen man evt får.. Anonymkode: 857ef...fcf Helt uenig. Bestiller alltid utvendig lugar med balkong på cruise. Nydelig å sitte på sin egen balkong, og ikke minst, ha et eget uterom. Kunne aldri vært på cruise mer innvendig lugar. Anonymkode: f35fa...e2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2024 #30 Del Skrevet 31. juli 2024 Dubai er dyrt og dørgende kjedelig. Usikker på om budsjettet holder til cruise. Ville kanskje satset på Mauritius AnonymBruker skrev (På 29.7.2024 den 12.42): https://www.dagbladet.no/nyheter/jente-15-domt-til-piskeslag-etter-a-ha-blitt-voldtatt/64026302 Det samme gjelder de som reiser til Bali og reklamerer derfra. Anonymkode: 41d15...2dd Indonesia har vel også et tvilsomt forhold til menneskerettigheter, men Bali er jo en ganske liberal provins med hindumajoritet..? Anonymkode: c7ccd...516 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå