Gå til innhold

Ønske seg penger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det frekt å ønske seg penger til bryllupet syns dere? Vi ønsker oss penger fordi vi vil sette det på en boligsparekonto.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Ikke frekt, men litt rart, kanskje. Jeg ville ikke gjort det.

Og man får vel ikke så mye at det monner noe særlig ved boligkjøp uansett?

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Jeg ville ikke ønsket meg penger. Ville heller ikke ha gitt bort penger i gave til noen andre. Tror de fleste ønsker å gi en ordentlig gave, uten fokus på hvor mye penger gaven er verdt osv. Man vil jo at gaven fra bryllupet er noe man skal ha hele livet, og minnes bryllupet for. Derfor er jeg heller ikke fan av å ønske seg penger til bryllupsreise. Tror ikke folk er veldig interresert i å finansiere andres ferie..

Skrevet

enig i det, jeg liker heller ikke å gi bort penger i gave, det blir så upersonlig. vi får sette opp en liste med masse forskjellig vi trenger og så får de som vil og kansje ikke er så flinke til å kjøpe gaver, gi penger. Er en del av de i familien uansett=)

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Kan jo ønske dere gavekort et sted? Det blir jo litt annerledes...

Skrevet (endret)

Jeg vet om et par som ønsket seg penger i bryllupsgave, og som derfor ikke la ut ønskeliste. Det som skjedde var at de fikk mye rart i alle former og farger... Tydeligvis var det ikke mange som syntes det var aktuelt å gi penger, og det skjønner jeg godt.

Endret av Marililja
Skrevet

Vi ønsket oss ikke penger, men fikk alikevel 21.000,- kroner i bryllupsgave tilsammen (utenom det foreldrene våre la i til bryllupet vårt da) . Det satte vi stor pris på, og det er ikke helt uvanlig, har vært i flere bryllup hvor det har vært store / flere pengegaver. Synes det er helt greit å ønske seg penger jeg. Hvis det er det man trenger så må vel det være bedre å få det en nok en vase man ikke trenger?

Gjest Gjest_Anki_*
Skrevet

Hei. Vi ønsker oss penger, og synes det er supert å gi bort bankkremisser i stedet for gavekort som man må bruke på ett bestemt sted. Ønsker oss penger til bryllupsreise og til andre ting som vi trenger uten og måtte kjøpe det akkurat på feks Bohus... Har satt opp et par ønskelister, men har jo hus og hjem og servise til 10 000,- er vel i grunnen ganske bortkasta penger... Har vært i mange bryllup, og der har vertene fått det de ønsket seg, ikke masse svada bare fordi de ønsket seg penger.... Merkelig tankegang at man må kjøpe ting som brudeparet ikke ønsker seg bare for at det blir for upersonlig med penger?? blir så overgitt.... :sur:

Skrevet

Vi ønsket oss penger til bryllupsreise, og fikk det av en del av gjestene. Så lenge dere spesifiserer hva dere skal bruke pengene til, er det ferre skal som problemer med å gi penger som gave.

De som nekter å gi penger bare på trass, finnes dessverre, og ha derfor noe annet på ønskelisten også. Men de som er oppegående mennesker, som forstår at dere har det meste vil ikke ha problemer med å gi dere penger.

Skrevet

Vi vet at vi får penger hos mine foreldre (utenom det de betaler for bryllupet), men vi ønsker oss ikke penger fra andre. Vi får en ganske stor sum av foreldrene mine (de har gitt det samme til søskene mine), og det rekker til både bryllupsreise og oppussingsprosjekter i huset. Dermed kan vi ønske oss servise og glass + + fra de andre gjestene.

Skrevet

Hvis brudeparet ønsker seg penger så gir jeg penger - det skulle da bare mangle.

Toppen på egoisme å inneha den holdningen at "nei, av prinsipp så gir jeg ikke penger i gave - jeg finner heller på noe å kjøpe - selvom jeg vet at det ikke er det de ønsker seg" :overrasket: Hva er problemer med å få laget en bankremisse i banken ?

Skrevet

Tror litt av problemet med å gi penger er nok at da blir verdien av gaven så tydelig for alle andre. (Det føles ikke så gnient å kjøpe bestikk for en mindre sum enn andre har kjøpt glass for, f.eks hvis du er heldig og får tak i ting på salg. Derimot føler du deg gnien hvis du gir mindre penger enn de fleste andre.)

Skrevet

Fordi om man ønsker seg penger trenger ikke andre å vite hvor mye man har fått fra hver enkelt. Det kan føres opp i en bok som bare brudeparet ser. En kan skrive bare at man fikk penger i den boka som ligger frem som andre kan se ;)

Vi ønsker oss penger vi også. Ingen andre har sagt noe negativt på det. De synes det er veldig greit for da trenger de ikke å tenke så mye på hva de skal kjøpe.

Skrevet

Jeg syntes penger er en "rar" gave :) Ville rynket på nesen om brudeparet ikke ønsket seg NOE annet enn penger. Sikkert gammeldags jeg, men...

Skrevet

Hvis man har et snev av takt og tone og har litt peiling på etikette så ønsker man seg ikke penger.

Skrevet
Fordi om man ønsker seg penger trenger ikke andre å vite hvor mye man har fått fra hver enkelt. Det kan føres opp i en bok som bare brudeparet ser. En kan skrive bare at man fikk penger i den boka som ligger frem som andre kan se  ;)

Vi ønsker oss penger vi også. Ingen andre har sagt noe negativt på det. De synes det er veldig greit for da trenger de ikke å tenke så mye på hva de skal kjøpe.

Så lenge ikke brudeparet heller reagerer negativt på at ett vennepar f.eks gir litt mindre enn ett annet. Mange er ganske usikre på nøyaktig hvor mye de skal kjøpe gave for, og det er jo ikke alle som har like dårlig råd.

Ville du husket til senere hva du hadde fått av hvert enkelt par, og brukt det til å avgjøre hva dere skulle gi i deres bryllup senere?

Vanskelig å la vær spør du meg.

Skrevet
Hvis man har et snev av takt og tone og har litt peiling på etikette så ønsker man seg ikke penger.

Hvorfor det?

Skrevet

Vi la ut ønskelister flere steder og vi fikk alt i ønsket oss. I tillegg ønska vi oss penger til oppussing av bad og fikk over 30 000 kroner. Synes det er greit å ønske seg penger jeg.

Skrevet

Jeg synes ikke noe om å gi penger i bryllupsgave, så fremt det ikke gjelder f.eks. fra ens foreldre. Kan ikke helt sette fingeren på hvorfor, men det er kanskje noe med at det blir litt som å betale for andres bryllup, på en mer direkte måte enn en gave (dessuten er penger veldig upersonlig og krever lite omtanke eller kreativitet). Synes det blir litt merkelig, hvorfor ikke heller droppe den dyre festen og betale sofaen, reisen eller oppussingen av badet selv istedet for å gå en omvei på denne måten. "Vi brukte alle pengene på festen så nå har vi ikke råd til andre ting, derfor må dere hjelpe oss."

Nei, jeg synes bare det er rart og må innrømme at jeg neppe hadde gitt penger selv om dette var det eneste paret ønsket seg (det må da virkelig være mulig å hoste opp noen ønsker annet enn penger, det er ingen som har ALT).

I tillegg er jeg enig med de andre over her om at det nok er umulig å ikke sammenligne hvor mye man har fått fra hver enkelt, verdien blir plutselig veldig synlig og jeg er helt sikker på at mange synes det er ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...