Gå til innhold

Litt høye damer / litt lave menn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menn, ville du likt en dame som var litt høyere enn deg?

Og damer, ville du likt en mann som var litt lavere enn deg? 

Anonymkode: ebdd2...756

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 167 og er svak for menn på min høyde, foretrekker det. Men de fleste er høyere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg svær og klumpete ved siden av en mann på egen høyde, som er 168 cm. 

Anonymkode: 660c1...43c

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 160. Jeg tror ikke jeg har møtt noen mann som har vært lavere enn meg, så det er vanskelig å svare på. Men de fleste av kjærestene mine har vært 165-168, så jeg foretrekker dem «små». 

Skrevet (endret)

Foretrekker høyere (er 182) har prøvd samme høyde, og lavere, men det er ikke mange menn som har selvtilliten til å ikke gjøre det til en ting og jeg nekter å gjøre meg «mindre» pga av fragile male ego. 

Endret av Snickersogtwist
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det ser så feil ut når mannen er lavere enn kvinnen. 

Anonymkode: c2edb...f16

AnonymBruker
Skrevet

Lette lenge etter mannen som var høyere enn mine 180 cm. Da jeg var 31 år prioritere jeg litt nytt og har nå vært sammen med han på 175 cm i 17 år. 

Anonymkode: 1ba87...3f6

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Menn, ville du likt en dame som var litt høyere enn deg?

Og damer, ville du likt en mann som var litt lavere enn deg? 

Anonymkode: ebdd2...756

Kunne ikke brydd meg mindre om hun var høyere enn meg. Om noe, er det mer et pluss enn et minus, siden det får den bonuseffekten å vise for omverdenen at det faktisk ikke er noe skummelt å gå den veien. Men så er jeg den sorten som ikke føler meg mindre maskulin av å gå mot kjønnsnormer, heller. Tvert imot er det gøy å peke nese til dem som er stuck i sære ideer rundt slike spørsmål :)

Litt tilsvarende ville jeg nok veid det som et lite minus hvis en potensiell date følte seg "lite feminin" om hun ikke var minst, siden hun da ikke er like stødig i sin femininitet som jeg er i min maskulinitet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 178 og samboeren min er noen cm lavere enn meg. Jeg går forresten daglig i hæler som er 8 cm høye...

Anonymkode: e450b...979

• Liker 5
Skrevet

Bryr meg ikke om høyden på dama, men har blitt avvist mange ganger fordi damer vil ha menn over 180cm.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en mann på 1.95, så nei.

Anonymkode: cf7a5...9b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd flere ganger å være sammen med menn som er kortere enn meg, og jeg føler meg diger og komisk. I tillegg til at det føles som jeg går å leier på sønnen min.

Anonymkode: 529a0...950

• Liker 3
Skrevet (endret)

Min eksmann var 5 cm lavere enn meg, gikk helt greit det. Men nå som mine sønner har blitt tenåringer og relativt høye (høyere enn faren) så kjenner jeg at det har endret tiltrekningen min. Nå føles det merkelig med menn som er lavere. De føles litt puslete når de er lavere enn tenåringene mine. Har ellers inntrykk av at mange menn ikke har noe i mot damer som er høyere enn dem, men det er nok like individuelt for dem som det er for oss kvinner. Jeg er 180 cm, så det er mange menn som er lavere enn meg.

Kjenner forresten mange par der hun er høyere enn han, så det er ikke uvanlig.

Endret av Engel
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er under 150 cm. Så dessverre blir det rart for meg om jeg skulle finne meg en mann som er lavere enn meg. Stort sett så er menn under min høyde med diagnose akondroplasi.

Anonymkode: 1eb71...e76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dame på 178, og takler ikke lavere menn. Er 40 år og singel og da, så sånn går det. 

Anonymkode: 50cd5...bac

• Liker 1
Skrevet

Kunne aldri tenkt meg en mann som er lavere enn meg. Jeg er 165 cm. Datet en gang en fyr som var lavere enn meg. Han hadde tatt litt godt i på Tinder-profilen sin og sa han var 170. Da jeg snakket med han så sier han at han er noe lavere - 165. Da jeg møtte han viste det seg at han var enda lavere. Vet ikke om det var hans selvtillit eller høyden, men det ble lite attraktivt for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri vært med noen lavere enn meg. Jeg er bare 165 selv, og skulle jeg fått barn med en lavere mann så ser jeg bare for meg at barna ikke hadde fått det beste utgangspunktet. Dessuten har de aller fleste lave menn som jeg har møtt hatt noen voldsomme komplekser som de på ulike måter har overkompensert for. Bare det er lite attraktivt i seg selv.

Anonymkode: 32f1c...307

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg kunne aldri vært med noen lavere enn meg. Jeg er bare 165 selv, og skulle jeg fått barn med en lavere mann så ser jeg bare for meg at barna ikke hadde fått det beste utgangspunktet. Dessuten har de aller fleste lave menn som jeg har møtt hatt noen voldsomme komplekser som de på ulike måter har overkompensert for. Bare det er lite attraktivt i seg selv.

Anonymkode: 32f1c...307

Kunne ikke vært mer enig. Knapt møtt en mann under 170 som ikke er uforholdsmessig bjeffete og/eller trener ekstremt mye overkropp.

Anonymkode: cf7a5...9b8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er 1.84 og mannen er 1.78. Det har aldri vært noe problem for oss. Men han er den første mannen jeg har vært sammen med som er lavere enn meg som ikke har hatt store komplekser for høydeforskjellen.

Lave menn er ofte usikre og trenger stadig bekreftelser på at de er bra nok med den høyden de har. Flere har løyet om høyde ved nettdating, og furter over sko m ed hæler. Det gidder jeg ikke.

Anonymkode: c673d...9a3

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (10 timer siden):

Jeg er 160. Jeg tror ikke jeg har møtt noen mann som har vært lavere enn meg, så det er vanskelig å svare på. Men de fleste av kjærestene mine har vært 165-168, så jeg foretrekker dem «små». 

Men du er jo heller ikke målgruppe for tråden, "litt høye damer".

Anonymkode: 47224...479

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...