Gå til innhold

Kul som buler ut i kjedeåpningen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I de siste 6 ukene har jeg kjent litt på svie, stikking i underlivet. Føles som det er i kjedeinngang, og mer utvendig. 
skjekket med speil og lys i dag, og jeg har to kviselignende greier på ene siden. 
Så virker det som at skjedenunnen rett innenfor åpningen er større og hoven og buler ut i åpningen. 
jeg er ikke rød, og det ser bare ut som normal farge. Men hva fader er dette? 
Kan det være farlig? 
Fikk påvist hpv for 2 år siden, men er godt fulgt opp og har ikke hatt noen celleforandringer. Testet neg for celleforandring for 10 mnd siden og skal ta ny test om 2 mnd. 

hva kan dette være? Noen som har opplevd liknende?

Anonymkode: c024f...e95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være noen betente kjertler? 
Hvis det vedvarer ville jeg bestilt time hos gyn for sjekk.

Anonymkode: 20a48...585

AnonymBruker
Skrevet

Bartholinitt kanskje? Du kan gå på google bilder og se om det kan stemme med det du har.

Anonymkode: 713dd...10a

Skrevet

Underlivsprolaps?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får du det ikke sjekket opp med lege? Ingen her kan svare deg. Gå til lege eller gyn. Det er alltids bedre å gå enn for gang for mye uansett om det er farlig eller ikke. 

Anonymkode: 9f7af...77d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bartholinitt kanskje? Du kan gå på google bilder og se om det kan stemme med det du har.

Har googlet det. Var hos legen for noen uker siden, og da med en forkjølelse. Tok opp dette, men han sa ingenting, siden jeg hadde kjent på det så kort tid var det ingenting. Han undersøkte meg ikke. 
Siden jeg er plaget med helseangst relaterte han det nok til det. 
Skal ringe legen i morgen. Men her jeg bor er det kun fastleger, og jeg føler ikke de kan noe annet enn å ta celleprøve eller henvise til gyn. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er snakk om underlivet, må du google «skjede» ikke «kjede». I dette tilfellet er det viktig å skille på skj og kj-lyden. Ellers risikerer du helt rare treff.

Men er enig i at du bør gå til legen, ikke google.

Anonymkode: f2bbd...f62

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Har googlet det. Var hos legen for noen uker siden, og da med en forkjølelse. Tok opp dette, men han sa ingenting, siden jeg hadde kjent på det så kort tid var det ingenting. Han undersøkte meg ikke. 
Siden jeg er plaget med helseangst relaterte han det nok til det. 
Skal ringe legen i morgen. Men her jeg bor er det kun fastleger, og jeg føler ikke de kan noe annet enn å ta celleprøve eller henvise til gyn. 

Du må nødvendigvis henvises til gyn av en fastlege, så fastlege er første bud uansett. Men mange fastleger kan nok gjøre et lite inngrep hvis det skulle være bartholinitt, så du får drenert den.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bestill en time hos privat gynekolog så får du sikkert time dagen etter du har bestilt. Da slipper du å vente så lenge. 

Anonymkode: 125e4...db4

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som bartholincyste. Hør med fastlegen.

Anonymkode: 3e9e3...aa7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Bestill en time hos privat gynekolog så får du sikkert time dagen etter du har bestilt. Da slipper du å vente så lenge. 

Anonymkode: 125e4...db4

Tror jeg skal gjøre det ja. Fastlegen min har lite peiling på kvinnehelse. Sist jeg var på GU skremte han vettet av meg, og tegnet opp hvordan livmorhalsen min såg ut. Jeg googlet og - canser. 
gikk i 3 mnd med helseangst og var helt ute, før jeg fikk time som han henviste meg til gyn pol. Alt såg bra ut. 
siden jeg sliter med helseangst vil jeg ikke utsette meg for fastlegen igjen når det gjelder dette. 

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Tror jeg skal gjøre det ja. Fastlegen min har lite peiling på kvinnehelse. Sist jeg var på GU skremte han vettet av meg, og tegnet opp hvordan livmorhalsen min såg ut. Jeg googlet og - canser. 
gikk i 3 mnd med helseangst og var helt ute, før jeg fikk time som han henviste meg til gyn pol. Alt såg bra ut. 
siden jeg sliter med helseangst vil jeg ikke utsette meg for fastlegen igjen når det gjelder dette. 

Da bytter du fastlege til en med kompetanse på kvinnehelse, eller går privat.

Anonymkode: 4576b...a2c

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hørt om kjedeinngang.
Skjedeinngangen er derimot velkjent

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Da bytter du fastlege til en med kompetanse på kvinnehelse, eller går privat.

Anonymkode: 4576b...a2c

Fastlegen er ok ellers. Ellers er ingen leger på mitt lokale legekontor annet enn allmennleger, og har ikke kunnskap om underliv. 
Så det blir nok bestilt privat her. Ringte rundt i dag, men ferie overalt til midten av aug 

AnonymBruker
Skrevet
Surpomp skrev (1 minutt siden):

Har aldri hørt om kjedeinngang.
Skjedeinngangen er derimot velkjent

Javel, for en unødvendig kommentar. Men siden du ikke skjønte hva det gjaldt så er vel det mer bekymringsverdig enn en glemt bokstav 

AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig leger ville sagt dette er idiotisk. Og jeg er absolutt ingen lege. 

Men er varmt bad og klemming tok knekken på min. Jæskla vondt, men umiddelbar lettelse 

Anonymkode: 31ad6...d5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...