Gå til innhold

Skeptisk til forholdet etter å ha tilbragt ferien med kjæresten og barnet hans..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I sommer har jeg brukt en del tid med, og vært på ferie med kjæresten og barnet hans, som skal starte i femte klasse.

Kjæresten vil gjerne at vi skal flytte sammen, men jeg har holdt igjen, og det er jeg glad for nå.

Jeg har ikke så mye erfaring med barn, så er litt usikker på hva som er normalt, men barnet hans er mest opptatt av å se på tv. Hele ferien har barnet mast om å gå tilbake på hotellet for å sitte og glo på tven. Barnet sier også at hen gleder seg til alle begynner å jobbe igjen, for da kan hen sitte hjemme hele dagen og se på tv.

Barnet nekter å spise mat, vil bare ha sukker. Spiser ikke middag, kun et par biter, men krever full dessert, hver gang. Da jeg nevnte det for kjæresten, så satte han endelig ned foten, men da ble det til at ingen av oss kunne spise dessert resten av ferien. 

Barnet hjelper ikke til med noe, og krever å få alt servert. Barnet klarer ikke en gang å smøre seg en skive selv..

Er dette normalt i denne alderen, og noe jeg bare må finne meg i dersom jeg ønsker å ta steget videre med kjæresten min?

Anonymkode: 7b9aa...481

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette hadde jeg ikke orket. Hvor ofte er barnet hod kjæresten din? Har 3 barn selv i ulik alder. Vgs, ungdomskole og barneskole og ingen får dessert uten å spise middag, men de som spiser middag får selfølgelig. Ferie er for alle, så da må alle inkl barna ta hensyn til hva andre også ønsker. Å sitte på hotellrommet er utenkelig for oss med unntak av noen pauser her og der da. 

Anonymkode: 0873d...29b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke normalt. Har barnet diagnoser?

Barnet i seg ville ikke skremt meg bort, men det at far ikke har tatt tak i barnets problemer for lenge siden, det ville for meg ha vært grunn nok til å ikke fortsette.

Å ikke få dette barnet til utredning, og ikke gi det grenser, ikke følge opp barnet bedre, det er en form for omsorgssvikt fra far og mors side!

Jeg hadde nok avsluttet.

Anonymkode: f9e30...c25

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må folk slutte med diagnoser 

ingering unormalt i det du skriver 

Anonymkode: c1dac...ae8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

En femåring klarer fint å smøre sin egen skive, men så leser jeg femteklassing? De eneste barna som krever dessert uten å spise middag er enten dårlig oppdratt eller har en diagnose av noe slag. 

Mulig at dette er normalt i dagens samfunn, men ikke noe jeg vil kunne trives med i eget hjem.

Anonymkode: 655e1...c83

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, ikke normalt. Har barnet diagnoser?

Barnet i seg ville ikke skremt meg bort, men det at far ikke har tatt tak i barnets problemer for lenge siden, det ville for meg ha vært grunn nok til å ikke fortsette.

Å ikke få dette barnet til utredning, og ikke gi det grenser, ikke følge opp barnet bedre, det er en form for omsorgssvikt fra far og mors side!

Jeg hadde nok avsluttet.

Anonymkode: f9e30...c25

slett med dette diagnose tullet i vært innlegg.

Utifra det du skriver så er det tydelig at far(og sikker mor) ikke har satt tydelige grenser ovenfor barnet.

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En femåring klarer fint å smøre sin egen skive, men så leser jeg femteklassing? De eneste barna som krever dessert uten å spise middag er enten dårlig oppdratt eller har en diagnose av noe slag. 

Mulig at dette er normalt i dagens samfunn, men ikke noe jeg vil kunne trives med i eget hjem.

Det er ikke snakk om en femåring, det er en som skal begynne i 5. klasse. Altså 10-11 år (om jeg teller rett).

Nei, det er ikke normal oppførsel. Det er rett og slett et produkt av dårlig oppdragelse.

Anonymkode: d872f...2e4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er dette normalt i denne alderen, og noe jeg bare må finne meg i dersom jeg ønsker å ta steget videre med kjæresten min?

Anonymkode: 7b9aa...481

Det er selvsagt ikke normalt. Det er foreldrene som har dillet og dallet og tillater altfor mye uten å sette grenser.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke snakk om en femåring, det er en som skal begynne i 5. klasse. Altså 10-11 år (om jeg teller rett).

Nei, det er ikke normal oppførsel. Det er rett og slett et produkt av dårlig oppdragelse.

(Jeg leste nå alt du skrev, at du fikk med deg at det var 5.kl det var snakk om, så bare stryk det første jeg svarte deg med)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke normalt. Fireåringen spiser middag og smører brødskiver. Jada, han maser litt om tv, men godtar et nei

Anonymkode: 2ef98...a39

Skrevet

Tviler på at dette er en diagnose (som folk elsker å foreslå her inne), bare slapp oppdagelse. Barnet er trolig i utgangspunktet normalt, men har ikke fått grenser av foreldrene, og oppfører seg derfor på den måten.

Det er jo foreldrene som bestemmer hvordan de oppdrar barnet sitt. Skal dere flytte sammen, er det lurt å avklare forventninger til hvor mye du skal bidra osv. før dere flytter sammen. Hvis du ikke har lyst til å bidra i oppdragelsen av dette barnet, er det sannsynligvis best at dere er særboere.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Uanonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tviler på at dette er en diagnose (som folk elsker å foreslå her inne), bare slapp oppdagelse. Barnet er trolig i utgangspunktet normalt, men har ikke fått grenser av foreldrene, og oppfører seg derfor på den måten.

Det er jo foreldrene som bestemmer hvordan de oppdrar barnet sitt. Skal dere flytte sammen, er det lurt å avklare forventninger til hvor mye du skal bidra osv. før dere flytter sammen. Hvis du ikke har lyst til å bidra i oppdragelsen av dette barnet, er det sannsynligvis best at dere er særboere.

Hvis dette handler om oppdragelse så er det jo egentlig ikke noe å avklare. Han har allerede demonstrert hvordan han har valgt å oppdra barnet sitt de første 10 årene, han kommer neppe til å endre seg de neste 10.

Det du så på ferie er det du får hvis dere flytter sammen. 

Skrevet

Det er normalt at barn ønsker å se på tv og spise sukker. Det er også normalt at foreldre engasjerer barnet i varierte aktiviteter for å begrense tv-titting og legger til rette for måltider med næringsrik mat. Dersom barnet ikke er hos pappa så ofte kan det gjøres det utfordrende for pappa å gjøre dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som at barnet har foreldre som ikke evner å sette grenser og gjøre jobben med å forklare og lære opp. Om du skal fortsette forholdet med denne mannen og få barn med ham, må/bør du teste ut allerede nå om han er villig til å «step it up» på barneoppdragelse. I min bok er dette hyggelig veiledning og klare grenser. Innimellom når det er nødvendig ta frem den strenge stemmen. Et av de beste tipsene jeg fikk da jeg fikk barn, er å gi en beskjed (forsikre seg om at beskjeden ble mottatt) og smøre seg med litt tålmodighet så kommer barnet/gjør det barnet ble bedt om. Lykke til:-) 

PS! Jeg har selv en gang gjort det slutt med en mann som var evneveik når det gjaldt hans barn. Fant ut at han fikk ikke bli far til mine barn, og sendte en stille takk til barnets mor som var skikkelig. 

Anonymkode: 365a5...289

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart at far vil ha gratis barnevakt på heltid for denne ungen. Hadde aldri blitt samboer..

Anonymkode: 303b2...901

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...