AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #1 Skrevet 28. juli 2024 Vi har akkurat kjøpt en flott skjenk i teak og har restaurert den så den ser flott ut. Vi vurderer å ha flere teakmøbler i sammen med den, men blir det for "trist"? Skulle vi heller gått for noe moderen for å ikke la hjemmet vårt bli seende alt for 70-talls ut? Vi er glade i tre og har og en del møbler i eik, har sofa i konjakkfarvet skinn osv. Anonymkode: aa4e9...63a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #2 Skrevet 28. juli 2024 Jeg elsker teak, og har flere møbler i teak. Men jeg hadde ikke orket for mye av det, jeg har balansert det med andre type møbler også. F.eks har jeg teak kommode og et speil over som er litt mer moderne, men harmonerer fint med kommoden. Anonymkode: ac614...3f2 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #3 Skrevet 28. juli 2024 Jeg har flere teakmøbler. Synes de er veldig fine, ordentlig håndverk og pen farge på treverk. Jeg ville ikke møblere fullt ut med teak, det skal jo være anno 2024. Så jeg liker å kombinere det med lyse tresorter. Anonymkode: 9f908...30d 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #4 Skrevet 28. juli 2024 Det er det jeg og tenker at det skal se ut som det er et moderne hjem. Men fordelen er jo at dette er solide og håndtverksmessige godt utførte møbler. Og i møbelbutikkene er det mye ulikt av det. legger ved bildet av den her. Blir det for mye å kombinere denne med en rauma rye fra 70 tallet, vi har mulighet til å overta en. Den er jo skikkelig 70-talls i fargene også i brun og oransje... Anonymkode: aa4e9...63a 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #5 Skrevet 28. juli 2024 Personlig hadde jeg synes det var svært taktløst å dekorere huset med møbler av teak, selv om jeg nok ville synes det var mer OK med én skjenk i teak fra oldefar. Anonymkode: 06cc5...fb4
Kålrota Skrevet 28. juli 2024 #6 Skrevet 28. juli 2024 Jeg elsker gamle teakmøbler og synes de har sjel. (ville ikke kjøpt dem nye) 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #7 Skrevet 28. juli 2024 Jeg elsker teakmøbler, og har flere i stua mi. Synes ikke det er noe problem kombinere gamle møbler, med tidløse og også mer moderne. Stua mi ser ikke verken 70talls eller moderne ut, men den er meg, og det er det viktigste for meg. Får ofte skryt for stua også, så helt på viddene er jeg ikke 😁 Anonymkode: 9212b...a63 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #8 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Personlig hadde jeg synes det var svært taktløst å dekorere huset med møbler av teak, selv om jeg nok ville synes det var mer OK med én skjenk i teak fra oldefar. Anonymkode: 06cc5...fb4 Hva mener du med taktløst? Anonymkode: 58743...65f 10 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #9 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg elsker teakmøbler, og har flere i stua mi. Synes ikke det er noe problem kombinere gamle møbler, med tidløse og også mer moderne. Stua mi ser ikke verken 70talls eller moderne ut, men den er meg, og det er det viktigste for meg. Får ofte skryt for stua også, så helt på viddene er jeg ikke 😁 Anonymkode: 9212b...a63 Ok, har du noen tips til å kombinere med en sånn skjenk? Den er jo ganske moderne i utrykket også. Anonymkode: aa4e9...63a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #10 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har akkurat kjøpt en flott skjenk i teak og har restaurert den så den ser flott ut. Vi vurderer å ha flere teakmøbler i sammen med den, men blir det for "trist"? Skulle vi heller gått for noe moderen for å ikke la hjemmet vårt bli seende alt for 70-talls ut? Vi er glade i tre og har og en del møbler i eik, har sofa i konjakkfarvet skinn osv. Anonymkode: aa4e9...63a Det som er trist er jo at dere må spørre fremmede mennesker om råd til hvordan dere selv vil ha det. Bare gjør det som dere syns er finest selv? om det ser litt 70 talls ut, hva så? Om dere syns det er fint. Anonymkode: 5a20e...1db 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2024 #11 Skrevet 28. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det som er trist er jo at dere må spørre fremmede mennesker om råd til hvordan dere selv vil ha det. Bare gjør det som dere syns er finest selv? om det ser litt 70 talls ut, hva så? Om dere syns det er fint. Anonymkode: 5a20e...1db Å hjelpe meg dette er et diskusjonsforum, gå og legg deg du. Anonymkode: aa4e9...63a 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #12 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva mener du med taktløst? Anonymkode: 58743...65f Med taktløs mener jeg at det fremstår som lite gjennomtenkt og smakløst, sett i lys av at det er en tropisk tresort som bør unngås. Det å kjøpe møbler i teak, selv om det er fra bruktmarkedet, er litt som å kjøpe minkpels. Det tar seg dårlig ut. Anonymkode: 06cc5...fb4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #13 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med taktløs mener jeg at det fremstår som lite gjennomtenkt og smakløst, sett i lys av at det er en tropisk tresort som bør unngås. Det å kjøpe møbler i teak, selv om det er fra bruktmarkedet, er litt som å kjøpe minkpels. Det tar seg dårlig ut. Anonymkode: 06cc5...fb4 hva skal vi gjøre med alle de teakmøblene som står rundt om kring? Brenne dem? Anonymkode: aa4e9...63a 11 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #14 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er det jeg og tenker at det skal se ut som det er et moderne hjem. Men fordelen er jo at dette er solide og håndtverksmessige godt utførte møbler. Og i møbelbutikkene er det mye ulikt av det. legger ved bildet av den her. Blir det for mye å kombinere denne med en rauma rye fra 70 tallet, vi har mulighet til å overta en. Den er jo skikkelig 70-talls i fargene også i brun og oransje... Anonymkode: aa4e9...63a Selvsagt kan du ha en retro rye! På skjenken kan du ha bilder med mer moderne rammer for å balansere, eller ikke. Altså, prøv dere frem og finn ut hva som fungerer hos dere Jeg har både retro, orientalsk, og moderne, og det fungerer nydelig. Men jeg har prøvd og feilet for å finne ut hva som har blitt bra, ikke heng deg så mye opp i hva andre syns. Anonymkode: ac614...3f2 2
Trolltunge Skrevet 29. juli 2024 #15 Skrevet 29. juli 2024 Synes mange teakmøbler er svært moderne i form og uttrykk. Dessuten liker jeg stilmiks. 3 1
Hulderen Skrevet 29. juli 2024 #16 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Med taktløs mener jeg at det fremstår som lite gjennomtenkt og smakløst, sett i lys av at det er en tropisk tresort som bør unngås. Det å kjøpe møbler i teak, selv om det er fra bruktmarkedet, er litt som å kjøpe minkpels. Det tar seg dårlig ut. Anonymkode: 06cc5...fb4 Det er helt ok å gå med pelser som er arvet eller kjøpt på loppemarked. Det tar seg slett ikke dårlig ut. Å ikke gjenbruke pels er fryktelig sløsing og dårlig for miljøet. Det samme gjelder selvsagt teakmøbler. 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #17 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Personlig hadde jeg synes det var svært taktløst å dekorere huset med møbler av teak, selv om jeg nok ville synes det var mer OK med én skjenk i teak fra oldefar. Anonymkode: 06cc5...fb4 Slutt å dra politikk og klima inn i alt mulig. Treet er hugget og gjort om til møbel for lenge siden. Anonymkode: 72029...907 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #18 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Med taktløs mener jeg at det fremstår som lite gjennomtenkt og smakløst, sett i lys av at det er en tropisk tresort som bør unngås. Det å kjøpe møbler i teak, selv om det er fra bruktmarkedet, er litt som å kjøpe minkpels. Det tar seg dårlig ut. Anonymkode: 06cc5...fb4 Det er mye dårligere for miljøet å produsere nye ting fordi vi skal unngå å bruke de gamle som er laget av feil materialer, enn at man bruker det som allerede finnes. Vi er alle enige i at å kjøpe nyproduserte møbler i teak er lite gjennomtenkt og smakløst. (På samme måte som å kjøpe en nyprodusert pels.) Men å bruke ting som allerede er produsert, kjøpt, brukt, og som fortsatt er i brukbar stand, det er bra for miljøet og bra for kloden. Jeg tenker det at folk kjøper brukte kvalitetsmøbler fremfor billige nye moderne møbler, er en bra ting. Anonymkode: 4f45e...35d 9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #19 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er mye dårligere for miljøet å produsere nye ting fordi vi skal unngå å bruke de gamle som er laget av feil materialer, enn at man bruker det som allerede finnes. Vi er alle enige i at å kjøpe nyproduserte møbler i teak er lite gjennomtenkt og smakløst. (På samme måte som å kjøpe en nyprodusert pels.) Men å bruke ting som allerede er produsert, kjøpt, brukt, og som fortsatt er i brukbar stand, det er bra for miljøet og bra for kloden. Jeg tenker det at folk kjøper brukte kvalitetsmøbler fremfor billige nye moderne møbler, er en bra ting. Anonymkode: 4f45e...35d ja det er det jeg og mener, ts her. Og til info, vi har trålet butikkene etter møbler og mye av det som selges i dag er både vaklevorent og med mye finer, det er altså ikke heltre. Synes kvaliteten på nye møbler er så som så. Jysk for eksempel, det er mye billig og tilsynelatende kult der, men kvaliteten? Anonymkode: aa4e9...63a 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #20 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): ja det er det jeg og mener, ts her. Og til info, vi har trålet butikkene etter møbler og mye av det som selges i dag er både vaklevorent og med mye finer, det er altså ikke heltre. Synes kvaliteten på nye møbler er så som så. Jysk for eksempel, det er mye billig og tilsynelatende kult der, men kvaliteten? Anonymkode: aa4e9...63a Du får ikke meg til å handle møbler på Jysk. Både pga kvalitet, men også fordi mye av det er så sjelløst og tamt. Innslag av teak og litt retro gir varme og mer personlighet, syns jeg. Skjenken du viste bilde av er aldeles nydelig, og jeg hadde valgt den over en firkantet og tam sak fra Jysk eller andre møbelbutikker når som helst. Dere kan f.eks ha teak lenestol ala denne som komplimenterer skjenken. For å gjøre den litt mindre retro, kan dere slenge over et mer moderne pledd, saueskinn, etc. (bilde lånt fra google) Anonymkode: ac614...3f2 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå