AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #21 Skrevet 29. juli 2024 Islam er en helt vilt tåpelig religion med alle reglene og forbudene som er basert på gammel løgn og overtro. Helt utrolig at det finnes folk i Norge i dag som følger slike regler, og stakkars barna som tvinges inn i denne kulten. Anonymkode: 0e8e4...9d6 4 2
Luckiness Skrevet 29. juli 2024 #23 Skrevet 29. juli 2024 Du ble bekymret fordi hun gikk med hijab? Jeg blir mer bekymret for at du bekymrer deg og legger deg opp i ting helt unødvendig. Pass dine egne saker. Dette er en helt allminnlig mor som tar med barna på stranden. Barna trives og har det kjekt. Hun har fulgt med og passet på barna imens. Hadde vært mer bekymringsfullt om du faktisk kjente de og at du la merke til at mor isolerte seg og barna. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #24 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 21.51): Kjenner jeg ble bekymret, tenk om barna hennes må gjøre det samme ? Veit hun forsåvidt er skilt og alene med barna, men bør jeg spørre om alt går bra med henne ? Synes bare det er rart å dra på stranda når man går kledd sånn.. eller er jeg helt på jordet her ? Anonymkode: e5c32...23f Du er helt på jordet. En voksen kvinne kan i Norge kle seg som hun vil. Om hun vil sitte med hijab, bikini, anorakk eller ballkjole så kan hun gjøre det om hun vil. Det bestemmer hun selv. Eller mener du at vi skal bli som land vi ikke liker å sammenligne oss med og begynne å bestemme hva kvinner kan kle seg i? Anonymkode: 39561...678 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #25 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man ikke kle seg i hva man vil. Det finnes grenser. Man kan f.eks ikke kle seg i symboler som er støtende for andre. Uansett hva man måtte mene om plagget symboliserer selv. Man kan heller ikke kle seg i for små plagg som viser for mye kropp og som kan være støtende for andre. Så det finnes masse klesregler i Norge. Anonymkode: 05808...77f Du skjønte sikkert hva jeg mente uten å kle på deg kveruleringskjolen. Og jo, man kan stort sett kle seg i hva man måtte ønske på fritiden. Det er en av de mange godene vi har i Norge Anonymkode: 39561...678
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #26 Skrevet 29. juli 2024 Dette er ikke noe du har noe med, i hvert ikke direkte, annet enn å synes det er trist at enkelte prøver å stte vårt demokratiske og frie samfunn tilbake noen århundrer... Anonymkode: 3fb23...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #27 Skrevet 29. juli 2024 Hva skal jeg si vi nordmenn er virkelig bønder. 😅 Anonymkode: 33c7c...f09
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #28 Skrevet 29. juli 2024 Hvem andre var på stranden? Var det noen moralvoktere som hun var redd for? Taxier som sto og så på folkene på stranden? Anonymkode: 3e6a5...6d4 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #29 Skrevet 29. juli 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det fint du innser at du var for bastant og modererte utsagnet ditt. Du gikk fra "En voksen kvinne kan i Norge kle seg som hun vil" Til "man kan stort sett kle seg i hva man måtte ønske på fritiden" Bare husk på det til neste gang. Anonymkode: 05808...77f Man kan kle seg som man vil når man er på stranda (som er konteksten her - stranda er altså fritid, men jeg skjønte at du trengte det pressisert). Eller er det en bestemmelse i straffeloven du tenker på som gjør at man ikke har lov til det? Anonymkode: 39561...678
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #30 Skrevet 29. juli 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor så mange skal gå i strupen på ts for å være et medmenneske og bry seg. Så ble hun bekymra da fordi det ikke var vanlig oppførsel for denne dama. Likeledes kunne en venninne blitt bekymret om det var vanlig at ei brukte hijab og plutselig ikke gjorde det. Er det galt å sjekke med hverandre om alt går bra med de? Er det grov kritikk om man bryr seg om andre? Hjelpes. Anonymkode: 1563d...827 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #31 Skrevet 29. juli 2024 Paneera skrev (9 timer siden): Ja, du er helt på jordet. Jeg er ikke muslim, men er heller ikke komfortabel med å gå i bikini på stranda og bruker derfor heldekkende badetøy / vanlige klær (hvis jeg ikke bader). Det er rart å legge seg oppi hva andre går kledd i. Samme her. Men jeg er kristen, så det er sikkert greit. AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Man ikke kle seg i hva man vil. Det finnes grenser. Man kan f.eks ikke kle seg i symboler som er støtende for andre. Uansett hva man måtte mene om plagget symboliserer selv. Man kan heller ikke kle seg i for små plagg som viser for mye kropp og som kan være støtende for andre. Så det finnes masse klesregler i Norge. Anonymkode: 05808...77f Dette er jo bare tull. Om du vil vise hakekors eller davidsstjerne er det ingen lov mot det. Ei heller mot å kle seg i klær andre synes er for små. Selv viser jeg aldri mer enn legger, underarmer og hals/ansikt, men det er MIN preferanse. Jeg har ingen rett til å bli støtt av andres klesvalg. Anonymkode: eb0d9...f96 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #32 Skrevet 29. juli 2024 Kan ikke hun få gå kledd slik hun ønsker på stranden uten at du skal mene noe om det? Pass dine egne saker. Anonymkode: ac38f...a3f
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2024 #33 Skrevet 29. juli 2024 Nuvel...Noterer meg at veldig mange norske foreldre ikler ungene sine noe UV-sikkert og pysjaktig på stranda, er det innafor i henhold til hi? Resultatet er nå omtrent det samme (full mundur på stranda), men begrunnelsen en annen? Anonymkode: efe05...057 1 1
Olaug Olsen Skrevet 30. juli 2024 #34 Skrevet 30. juli 2024 Det er normalt å være på stranda i hijab. Var det meg, ville jeg heller fokusert på hennes evne til å legge på svøm og redde ungene i disse klærene. Har sett at det fins bade hijab. Dette er mer praktisk med tanke på sikkerheten til ungene. Utover det ville jeg ikke blandet meg.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #35 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg skjønner ikke hvorfor så mange skal gå i strupen på ts for å være et medmenneske og bry seg. Så ble hun bekymra da fordi det ikke var vanlig oppførsel for denne dama. Likeledes kunne en venninne blitt bekymret om det var vanlig at ei brukte hijab og plutselig ikke gjorde det. Er det galt å sjekke med hverandre om alt går bra med de? Er det grov kritikk om man bryr seg om andre? Hjelpes. Anonymkode: 1563d...827 Fordi hun røper seg når hun skriver "de fleste andre gikk i bikini". Hvis det er endringen i klesvalg hun reagerer på, så er det revnende likegyldig hva de andre på stranda går i, ikke sant? På en gjennomsnittlig strand så er det ikke sånn at alle går i bikini. Noen har short, andre langbukse, mange har badedrakt, og mange har bikini. Jeg har ikke kjøpt en bikini i hele mitt liv, til tross for at jeg ikke er religiøs i det hele tatt, og etnisk norsk. Null interessert i å dra i en truse og prøve å dekke puppene med en bikinitopp. Søsteren min har bikini, og den sklir jo av hver gang hun hopper fra hoppetårnet XD Her er ikke problemet til ts at denne moren har begynt å kle seg annerledes, men at hun ikke klær seg i bikini. Og det blir tullete. Anonymkode: 5591e...caf
BobbySocks Skrevet 30. juli 2024 #36 Skrevet 30. juli 2024 Men går hun uten hijab til vanlig og brukte den kun nå på stranda?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #37 Skrevet 30. juli 2024 AnonymBruker skrev (På 28.7.2024 den 22.01): Det kan være, men det er hennes valg. Anonymkode: c9f81...bba Religion er som ofest ikke et valg, bare sier det.. nesten er religionen du tilhører de samme som foreldrene dine. Og reglene du følger kan føles som at du ikke har noe valg, da du enten vil få store reaksjoner i omgangskretsen eller fordi du er redd du ikke vil komme til paradis. Så nei, ikke mye til valg for mange. Anonymkode: c4fb7...8e3 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #38 Skrevet 30. juli 2024 Jeg ville også vært påkledt om jeg bare skulle følge noen på stranda. Hadde du blitt bekymret for meg da? Anonymkode: d376a...da0
mlifjeld Skrevet 30. juli 2024 #39 Skrevet 30. juli 2024 du høres litt dømmende ut… Helt ærlig så bruker jeg også heldekkende klær på stranden med stor hatt eller paraply. Jeg ønsker å beskytte meg mest mulig for solen, så om jeg ikke er på stranden for å bade så sitter jeg med lange armer og lange skjørt/bukser. Solkrem kan være noe kliss og beskytter ikke 100%. Jeg ønsker å unngå tidlig aldring, kreft og ha en jevn og fin lys hudfarge. hvorfor må hun sitte i bikini om hun ikke vil bade? Ikke alle liker å sole seg. 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2024 #40 Skrevet 30. juli 2024 On 7/28/2024 at 9:51 PM, AnonymBruker said: Synes bare det er rart å dra på stranda når man går kledd sånn.. eller er jeg helt på jordet her ? Anonymkode: e5c32...23f Jepp, det synes jeg du er. Verden er større enn Norge, så det er ikke slik at vi nordmenn har fasit på hva/hvordan andre burde gjøre noe. Anonymkode: 8d09e...3da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå